Normaalia ajattelua?

Normaalia ajattelua?

Käyttäjä rsnn aloittanut aikaan 21.02.2010 klo 17:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä rsnn kirjoittanut 21.02.2010 klo 17:53

Olen seurustellut nyt noin puoli vuotta ja rakastan kumppaniani yli kaiken. Olemme suunnitelleet jo yhteistä tulevaisuutta jne. Olen kuitenkin nyt huomannut katsovani muita ihmisiä ja olen alkanut pohtia, millaista suhde olisi toisen ihmisen kanssa, tai millaista olisi edes yrittää iskeä toista ihmistä.
Muutin muutama kuukausi sitten toiselle paikkakunnalle opiskelupaikan takia, enkä näe kumppaniani enään niin usein. Nyt kun hän oli käymässä luonani, tunsin hänen olonsa täällä hyvin ahdistavaksi.

Onko tälläiset ajattelutavat normaaleja vai pitäisikö minun harkita suhdettamme uudestaan? En haluaisi erota hänestä, mutta en halua loukatakkaa häntä sillä että minun on huono olo tai kiinnostun jostain muusta. Toivottavasti saitte selvää, ajatukset on vähän sekaisin. 🙂

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 22.02.2010 klo 21:45

Heippa
Tuohon kysymykseen on mielestäni helppo vastata. Kun kerroit että rakastat seurustelukumppania ja olet suunnitellut yhteen muuttamista niin panosta ja laita 110 %
tähän suhteeseen. jos ja kun ymmärsin että olette onnellisia, sillä ei se yleensä vaihtamalla parane, ja kun oppii toisen tuntemaan niin mikään ei ole kivempaa kuin onnellinen parisuhde, mutta kumppanilta kannattaa aina kysyä mitä sulle kuuluu ja miten menee, myös antaa suukko poskelle, halata, sanoa et rakastaa toista, kannustaa toista, kuin myös makuuhuone hommat hoitaa, ottaa toisen ajatukset/ toiveet huomioon
Mietippä noita ajatuksia.
Sillä väitän että kaksi ihmistä voi elää loppuelämän onnellisena mut se vaatii kummaltakin vankkaa sitoutumista parisuhteeseen mutta on se vastaavasti antoisaa.
Onnellisessa parisuhteessa pitää pystyä puhumaan kaikista asioista ja se on antoisaa jutella kaikista maan ja taivaan väliltä, mutta älä sano kumppanillesi että olet miettinyt toisia miehiä se loukkaa ja satuttaa ja herättää epäluetettavuutta, eli ei kannata kaikkea kertoa. mut jos toinen kysyy niin ikinä ei saa valehdella.
Sain viestistä sellaisen kuvan että olet vähän etääntynyt kumppanistasi mutta seuraavan kerran kun näet niin laitappa miehesi sohvalle istumaan ja laita oma pääsi miehesi syliin anna suukko suulle ja sano että rakastat ja olet mulle kauheen tärkeä
ja jutelkaa ja suunnitelkaa tulevaisuutta, ja voi kaikkea hassutella on varmasti upeeta kokeilkaa???!!! jos toisesta meinaa vieraantua niin ne asiat kannattaa heti yrittää korjata sillä se on yllättävän petollista ja tuhoaa onnellista parisuhdetta.
Toivon että kirjoituksesta olisi jotain apua ja toivon että kumpikin rakastas toista hurjasti sillä se on upeaa ja palkitsevaa.
Hurjan hyvät talviterveiset ja menestystä teille.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 24.02.2010 klo 19:08

On ihan normaalia.
Anna ajan kulua, se näyttää miten käy. Älä missään nimessä pidä kiirettä yhteenmuutolla, siihen riemuun ehtii.

Käyttäjä rsnn kirjoittanut 03.03.2010 klo 19:28

kiitos vastauksista. 🙂

Harmi vain meillä menee huonommin. Näimme kumppanini kanssa viime viikonloppuna ja kaikki meni hyvin, lukuunottamatta ekaa iltaa milloin tuli vain pieni väärinkäsitys ja saimme sen äkkiä selvitettyä. Sain kuitenkin selville että kumppanini on käynyt yleisellä keskustelupalstalla kirjoittamassa meidän ongelmista ja että hän epäilee etten halua olla enään hänen kanssaan jne.
mainitsin asiasta hänelle ja pyysin häntä puhumaan suoraan jos jokin asia häiritsee. Kumppanini suuttui että olin käynyt lukemassa hänen keskustelunsa ja sanoi niitä "yksityisiksi". vetosin asiassa tietysti siihen että hän oli kirjoittanut murheensa yleiselle keskustelupalstalle, joten ne eivät voi olla kamalan yksityisiä. Riita eteni pahempaan suuntaan ja nyt emme ole olleet puheväleissä muutamaan päivään ja olen menettänyt sen takia yöunet.

En tiedä enään missä menemme. Tuntuu siltä ettei hän luota minuun enkä tiedä pystynkö minä luottamaan enään häneen. :'(

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 04.03.2010 klo 10:09

hei,

Tuota noin...olethan sinäki kirjoittanut tänne "yleiselle keskustelupalstalle" - näitähän myös rekistöröimättömät kykenevät lukemaan, vaikka kommentointi edellyttääkin kirjautumista. Miten teidän kirjoittelunne eroavat? Oletko sinä puhunut hänelle omista epäilyksistäsi ja tuntemuksistasi ennen tänne kirjoittamista? kerroitko, että olit kirjoittanut tänne?

Armollisuutta (kuulostaa uskonnolliselta termiltä, mutta ei ole pelkästään sitä) toista ja itseäsi kohtaan!🌻🙂🌻

Käyttäjä Erehtynyt rakastumaan kirjoittanut 04.03.2010 klo 15:41

Hei,

Kaikenlaisia tunteita nousee parisuhteessa pintaan. Useimmiten ne ovat ihan omista kokemuksista peräisin. Kannattaa miettiä, miksi tunnet niin? Mikä tässä tilanteessa herätti ahdistuksen ja pahan olon. Se voi olla peräisin jostain käsittelemättömästä omasta historiasta.

Itsekin olen tuntenut voimakkaita tunteita, joilla ei sitten käytännössä ollut mitään tekemistä silloisen ihmissuhteen kanssa. Omat kokemukseni vain ajoivat minut helpoksi hyväksikäytön uhriksi. Minun tunteeni olivat voimakkaita rakkauden tunteita, vaikka vastapuolen ajatus oli hieman maallisempi. Olin vain niin tottunut siihen, että minua käytetään ja luullut sitä rakkaudeksi.

Sinun ahdistuksesi ei välttämättä tarkoita, ettette olisi hyvä pari. Käsitelkää yhdessä sitä tunnetta, se yhdistää teitä entisestään, että pystytte työstämään tunteita. Parisuhde vaatii työtä molemmilta.

Keväisin terveisin.🙂🌻 ER

Käyttäjä rsnn kirjoittanut 04.03.2010 klo 17:46

siis kyllä myönnän nyt omani virheeni myös siinä että kirjoitan tänne yleiselle palstalle ongelmista, mutta vertaan asiaa nyt myös siihen kuinka kauan olen lukenut hänen kirjoituksiaa tekemättä itse samaa ja kuinka yksityiskohtaisia hänen kirjoituksensa ovat olleet.

äh pää on nyt todella sekaisin.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.03.2010 klo 20:45

Heippa
Totta ihmeessä voi kirjoittaa näille avoimille ryhmille jos on ongelmia tai muuten on mieli maassa ja niin pitääkin kirjoitella tai kaverille / ystäville kertoa sillä jos vaan murheet pitää sisällä niin ongelmat vaan pahenee. ja jos varsinkin asioiden kirjoittelu helpottaa niin kuin se yleensä tekee niin se on positiivistä.
Se on huono jos on muutaman päivän puhumatta sillä se vasta syö parisuhdetta ja se tuhoaa läheisyyden, et nyt täytys kyllä opetella puhumisen taito ja kaikista asioista täytys pystyä puhumaan sillä se puhuminen selkiyttää asioita jne.
ainahan parisuhteessa tulee riitoja ja erimielisyyksiä mut ne pitäs aina sopia.
Ja kirjoittele vaan tälle palstalle niin me yritetään tukea ja auttaa miten jatkossa menee.
Teille kummallekin menestystä