Neuvoton vaikeasti selitettävässä suhteessa
Tuskin enää kauaa pysyn järjissäni, jos en saa neuvoja muilta ja selvyyttä tähän tilanteeseen.
Minä ja sanotaan häntä vaikka Janneksi, ollaan ”säädetty” lähes vuoden verran, mutta ongelmana on se, että minä tahdon seurustella ja Janne ei, vaikka vietän lähes kaiken aikani hänen luonaan. Aina ei tosin ollut näin, Janne tahtoi alkaa seurustelemaan ja minun muuttavan luokseen vain pari kuukautta juttumme alkamisesta, mutten halunnut pilata juttua kiirehtimällä ja selitin asian myös Jannelle, joka tuntui ymmärtävän. Nyt taas tuntuu, että pilasin kaiken kun ajattelin vain meidän parastamme… 😞
Keväällä Janne sanoi tahtovansa olla sinkku, koska on lähes kokoajan ollut parisuhteessa, eikä ole oikein kokenut poikamieselämää, mutta ei myöskään halunnut luopua minusta. Toisaalta kyllä ymmärrän häntä, mutta miksei hän miettinyt sitä ennen kuin alkoi minun kanssani mihinkään? Riitelimme keväällä ja kesällä todella paljon aiheesta.
Asiat kuitenkin rauhoittui ja riidatkin vähenivät ja tuntui, että kaikki alkaa pikku hiljaa järjestyä. Hänen käytöksensäkin muuttui, hän käyttäytyi enemmän, niin kuin jo olisimme yhdessä, otti minut enemmän huomioon esimerkiksi kysymällä ”mitä ME tehtäisiin tänään”, sen sijaan, että ilmoitti vain lähtevänsä kavereiden kanssa jonnekin ja oli muutenkin hyväntuulisempi ja läheisempi.
Ehdin jo elätellä toiveita, että Janne ehkä olisi muuttamassa mielensä parisuhteesta.
Ja kun ehtii on onnellinen ja luulee kaiken olevan hyvin niin matto vedetään jalkojen alta…
Aiemmin tällä viikolla riidellessämme Janne totesi minulle, että ”Onnea miehen etsintään, minä se en ainakaan ole”. Asia jäi häiritsemään minua ja eilen kysyinkin Jannelta, tarkoittiko hän mitä sanoi ja vastaukseksi sain vaimean ”mmm” 😞
Kun taas tarkemmin kysyin asiasta, Janne sanoi, että meidän juttu ei vaan tulisi toimimaan, mutta syytä siihen ei sanonut, vaikka kysyin. Itse en taas näe mitään syytä siihen että meillä ei olisi tulevaisuutta. Lisäksi kysyin, että miksi me jatketaan, jos Janne ei ikinä halua olla minun kanssa, johon vastaus oli surkea ”pitäskö minun sitten lopettaa?” Janne siis tahtoo jatkaa edelleen.
Tuntuu, että minussa on jokin vikana, kun en kelpaa kenellekään ja tämän olen myös Jannelle sanonut, johon hän on vastannut vain että minussa ei ole mitään vikaa, mutta hän ei tiedä, mikä häntä vaivaa. Vaikka Janne tahtoi olla sinkku (tai tahtoo ilmeisesti edelleen), hänellä ei kuitenkaan ole ollut muita naisia ja lähes kaiken vapaa-aikansa on viettänyt kanssani. Suhde/Jannen tuntemukset on siis he…tin ristiriitaisia…
Mitä minun pitäisi tehdä? Rakastan tätä miestä enemmän, kuin ketään koskaan ja kaikki suhteessa on ollut niin paljon parempaa ja erilaista kuin muiden kanssa, enkä kestä edes ajatusta elämästä ilman häntä, mutten halua satuttaa taas itseänikään 😭
Pitäisikö minun vain ottaa ja lähteä, jos Janne ei näe meillä tulevaisuutta? Pitäisikö minun antaa vaihtoehdot, että ollaan yhdessä tai sitten ei ollenkaan? Pitäisikö minun odottaa, JOS tilanne muuttuisi?
😯🗯️