Hei ystäväiseni,
Älä luovu toivosta. Tälläkin palstalla on joku joskus sanonut toipuneensa, ja muistan lukeneeni muillakin palstoilla vastaavaa. Totuuden nimissä se on harvinaista, mutta en usko sen olevan sen mahdottomampaa kuin kenenkään muunkaan, joka täysin rikkinäisestä elämästä alkaa itseään kasata. Meillä jokaisella on omat koukkumme kannettavina, ja voimme alkaa parantua vain jos itse siihen paneudumme. Mutta ensin pitää olla halu muuttua, rohkeutta kohdata paljon kipua ja tuskaa, mitä kasvu tuo tullessaan. Helppoa itsensä eheyttäminen ei ole, sen tiedän itsekin, vaikka olenkin ollut siellä "vastapuolella" eläen ihmissuhteissa, jotka luokiteltaneen samaan kategoriaan ainakin osittain. He eivät halunneet muutosta elämäänsä, joten tilanne oli toivoton. Mutta olen aina uskonut siihen, että ihminen voi tehdä sisäisiä kuperkeikkoja niin hyvään kuin huonoon suuntaankin. Rohkaisen sinua hakemaan itsellesi kaikki mahdollinen apu ja tuki jaksaaksesi eteenpäin muutoksen tiellä. Se että olet täällä osoittaa, että haluat uusiutua elämässäsi. Ja kukas muu sen voisi paremmin osata kuin sinä itse, kun on omasta elämästäsi kyse? Ainahan niitä on jotka osaavat lannistaa meitä, mutta älä kuuntele heitä!!! Pystyt jos haluat, uskon niin. Ei meistä kukaan pysty koskaan täysin ehjä olemaan, inhimillisiä ihmisiä olemme kaikki virheinemme ja vääryyksinemme. Mutta omasta kokemuksesta sanon, että pienikin merkki itselle omasta eheytymisestä on kuin olisi saanut timantin omakseen. Oma tervehtyminen on todella kallisarvoinen lahja itselle. Siihen satsaamista et tule katumaan. Se saattaa tietää monenlaisia muutoksia elämässäsi ja ympäristössäsikin, mutta kun tiedät, mitä haluat elämältäsi, tulet yhä rohkeammaksi taistelemaan sen eteen.
Voimia sinulle eheytymisen tielle toivottaa sitä samaa tietä hapuileva jokujossakin 🙂🌻