Tapasin erään miehen. Rakastuin häneen todella nopeasti. Hänkin on sanonut rakastavansa minua. Silti jostain syystä voin pahoin jatkuvasti tässä suhteessa varsinkin jos en ole hänen kanssaan. Hän nimittäin juo ja valehtelee. Seurustelun alkutaipaleella alkoi käydä ilmi pieniä asioita hänen elämästään jotka hän kuulemma jätti kertomatta ihan vain siksi etten katoaisi.
Huomasin, että hän tulee jatkuvasti humaltuneena kotiin. Välillä hän osasi esittää selvää pitkän aikaa, mutta jälkeenpäin selvisi, että kyllä hän on juonut tasasen tappavaan tahtiin joka päivä.
Hän myös saattaa olla vastaamatta puhelimeen kun menee juomaan etten nipottaisi asiasta. Ärsyttävintä on myös valehtelu ettei ainakaan baariin ole menossa ja enköhän minä hänet baarista löytänyt tanssilattialta toisen naisen kanssa. Hänhän tietenkin hermostui kun jäi kiinni ja alkoi tivaamaan mitä minä teen baarissa.
Olen huomannut hänen jatkuvasti valehtelevan juomisestaan joka herättää kysymyksiä, että yhtä hyvin hän voi pettää selän takana vaikka en vielä ole konkreettisesti sitä omin silmin nähnytkään. Hänen vastalauseensa on ettei ikinä voisi pettää. Ja vaikka hän juo ja tekee näin hallaa itselleen hän kunnioittaa niin paljon uskoonsa, että pettää ei voisi koskaan.
Hän on hyvä puhumaan ja valehtelemaan. Olen tässä ajan kanssa kyllä suodattanut kaiken jauhannan ja tiedän itsekin olevani tyhmä kun olen hänen kanssaan. Alkoholisti. Ollut kännissä muutaman kerran myös erittäin väkivaltainen.
Itse olen auttanut häntä hoitamaan asioitaan todella paljon. Hän onkin sanonut monesti, että olen niin hyvä hänelle. Hän todella rakastaa minua. Mutta karkeasti sanottuna olen niin paljon hyödyksi, että minun kanssa on kannattavaa olla.
Hän myös hokee, ettei tarvitse minun apuani missään. Ei ole ennenkään tarvinnut ketään. Hän siis todella on minun kanssa minun itseni takia, mutta samaan vetoon aina kuulee rakkaudentunnustuksen alussa tämän miten paljon minusta on hyötyä.
Joka ikinen kerta kun hän on juomassa tai ei vastaa puhelimeen, voin pahoin. Voin todella pahoin. Hän ei välitä vaikka olen todellakin tehnyt sen hänelle selväksi. Kun viinanhimo iskee on ihan sama vaikka joutuisin sairaalaan.
Selvinpäin hän toki pyytelee anteeksi ja vakuuttelee että vaikka kuinka joisi hänestä ei koskaan pettämään olisi. Hänhän rakastaa minua. Mutta kaiken juomisen aina kumminkin salaa ja varsinkin baarireissut. Ja niin pahalta tuntuu nähdä, että hän toimii omien sanojensa vastaisesti. Pelkään ja uskon, että hän on pettänytkin minua.
Itse olen läheisriippuvainen ja minulla on epävakaapersoonallisuus joka kaiken tämän paskankin jälkeen vaikeuttaa minua pääsemään henkisesti eroon miehestä. Mies ei enää asu luonani. Silti sisälläni kalvaa jatkuva pelko ja ahdistus. Kokoaika pyörii mielessä petetyksi tuleminen varsinkin kun hän ei koskaan sitä edes myöntäisi.
Miten päästä narsistin piirteitä omaavan miehen otteesta joka on erittäin lahjakas puhuja, mutta teot näyttää ihan muuta? Minulla on itseni kanssa tässä suurinongelma. Olen takertunut tähän suhteeseen ja ihmiseen kuin se olisi elämäni perusta. Olen joka päivä hyvin ahdistunut ja surullinen.
Help!!!
😯🗯️