Muuttaako yhteen?/Uusperhekö?
Kuten otsikkokin jo kertoo mietiskelen kuinka suhde toimisi tästä eteenpäin. Olen 36-vuotias ja seurustellut miesystäväni kanssa n.1,5 vuotta. Minulla on teini-ikäinen tytär ja miehellä edellisestä avioliitosta 3 ala-asteikäistä lasta, jotka ovat isällään joka toinen viikonloppu.
Nyt on sitten tullut tilanne, että olemme alkaneet harkita yhteenmuuttoa. En ole koskaan ollut avoliitossa, lapseni isä jätti minut ollessani neljännellä kuulla raskaana ja olen kasvattanut lapseni yksin. Hän ei myöskään koskaan ole tapaillut lastaan ja minulla ei ole ollut säännöllisiä vapaita viikonloppuja. Pidän tavallaan lapsista, mutta en ole edes voinut kuvitella, että minusta tulisi suurperheen äiti .
Nyt kuitenkin tuntuu, että suhde junnaa paikallaan ja jotain olisi tehtävä, emmehän voi ikuisiiksiin ravata kahden asunnon välillä😐:
Mies tulee hyvin toimeen lapseni kanssa, mikä jo on saavutus teini-ikäisen ollessa kyseessä🙂👍. Minäkin tulen hänen lastensa kanssa juttuun. Pientä säätöä on lasten suhteen tehty tai lähinnä minä olen joistakin asioista huomauttunut miehelle(mm. lasten käsien pesu).
Lasten äitiä en ole tavannut enkä koskaan halua tavatakaan. Oikeastaan minulla ei ole mitään tunteita häntä kohtaan, ainoa mikä ärsyttää on meidän erilainen tapa suhtautua rahan käyttöön. Olen halunnut kasvattaa lapseni siihen ettei kaikkea saa eikä tarvitse saadakaan. Hänellä tuntuu olevan sellainen tyyli, että kaiken pitää olla uusinta uutta esim.kodinkoneet. Olen miettinyt millainen ristiriita siitä tulee jos muutamme yhteen miehen kanssa, vaikka hän kyllä onkin samoilla aaltopituuksilla minun kanssani.
Lasten suhteen pelottaa vielä se kuinka sopeudun siihen, että välillä talossa olisi neljä lasta😀. Tuntuu jotenkin vaikealta/pahalta että minä hoitaisin jonkun muun lapsia, vaikka itse en koskaan ole saanut vapaita viikonloppuja. Katkeruutta ja itsekkyyttä?? Ehkäpä, mutta kun oma lapsi on jo isompi sitä haluaa päästä helpommalla. Mieheni kyllä tietää luonteeni ja ajatukseni, hänelle yhteenmuutto ei tuota vaikeuksia. Minä taas vatkaan asioita edestakaisin, välillä olen täysin valmis ja toisena hetkenä kauhukuvat nousevat mieleeni😯🗯️.
Ja jotta asia ei helpommaksi tulisi olen vielä miettinyt tulevaisuutta sen suhteen jos miehelleni sattuisi jotain! Koska meitä välillä olisi iso porukka olemme ajattelleet hankkia oman talon, jos päädymme saman katon alle. Ex-vaimohan lasten huoltajana saisi määrätä lasten perinnöstä. Pitäisikö minun sitten alkaa hänen kanssaan talon myyntiin ja kuinka minulle ja lapselle kävisi? Minulla on omaisuutta ja pelkään senkin tuollaisessa tilanteessa päätyvän exän käsiin!
Toivottavasti joku jaksoi lukea tämän sekavan sepustuksen loppuun asti🙂👍. Olisi kiva kuulla mielipiteitä erityisesti uusperheen äideiltä ja tietysti kaikilta muiltakin🙂🌻.