Minulla oli nuoruudessani suhde, johon liittyi hyvin sairasta mustasukkaisuutta ja pahoinpitelyä. Siksi tiedän, ettet pelkää suotta. Eron tekeminen ei ole helppoa ja eron yrittäminen voi olla kohtalokasta. Ymmärtääkseni se on juuri pahin hetki, jolloin voi sattua jotakin. Itsekin muista kauhun hetkiä, kun ei uskaltanut liikkua siinä pelossa, että jostakin tienpäältä mukaan kaapattaisiin. Hän tuntui olevan joka puolella. Sitä vainoamista jatkui pitkään, ja muistamiseni kestänyt jopa vuosikymmeniä.
Sinun pitää olla varovainen ja suunnitella harkiten katoamisesi, mutta miten se olisi mahdollista. Toivon, että täällä osaisi joku kertoa. Minä olin parikymppinen silloin, eikä suhteemme ollut kestänyt kuin viitisen vuotta, niin ettei se ollut sellainen taakka, kuin teidän aikuiselämänne pituinen suhde.
Varmaan turvakodeista saisit tietoa. Et saa vähätellä vaaran tunnetta. Se on suuri virhe, jonka väkivaltaa kokevat erehtyvät aliarvioimaan. Tuntuu pahalta, että hän uhkaa hakea sinut takaisin. Sellaistahan se minullakin oli oikeasti. Se vihan määrä ja mielentila jossa nämä ihmiset liikkuvat, ei ole ollenkaan tervettä. Kun pääsin hänestä eroon ja aloitin uuden hyvän suhteen, saatoin herätä kauhun tunteeseen painajaisessa, jossa hän oli vaatinut minut takaisin. Oli suuri helpotuksen tunne kun heräsi ja tajusi, ettei ikinä suostuisi enää siihen takaisin.
Ryhdy vakavasti pohtimaan, mitä sinun on tehtävä 🙂👍