Mustasukkaisuus ja huono itsetunto
Hei,
Olen seurustellut neljä vuotta ihanan mieheni kanssa, mutta minulla on todella huono itsetunto ja se on aina vaikuttanut suhteeseemme. On päiviä jolloin en näe itsessäni mitään hyvää ja pala kurkussa häpeän itseäni. Usein minun on vaikea nauttia elämästä ja odotan vain tulevaisuutta (olen nuori). Olen myös riippuvainen kaikkeen ulkonäköön liittyvässä ja haaveilen kauneusleikkauksista, koska haluaisin näyttää paremmalta. Ajattelen esimerkiksi että sitten voin mennä rannalle uimaan kun käyn ensin rintaleikkauksessa, muuten en kehtaa koska häpeän itseäni niin paljon, tämä on minusta todella sairasta.
Pelkään että tuhoan suhteen liialla mustasukkaisuudella, mutta tuntuu etten mahda asialle mitään. Olen kasvanut perheessä jossa vanhemmat ovat riidelleet jatkuvasti, isä ei arvostanut ollenkaan äitiä eikä kyllä minuakaan. En todellakaan halua samanlaista miestä kuin mitä isäni on, pettää, ei arvosta ja käyttäytyy huonosti. Minun mieheni on täysin erilainen, mutta silti tuntuu että äitikin on osoittain kasvattanut minut epäilemään jokaista liikettä.
Tiedän sisimmässäni ettei mieheni tee mitään pahaa, koska hän on fiksu ja rakastaa minua. Mutta ärsyynnyn kun hän lähtee ilman minua johonkin, varsinkin jos tiedän että seurueessa on naisia ja minä jään vain yksin kotiin. Miehelläni on opiskelujen puolesta paljon juhlia mihin ei ulkopuoliset voi mennä. Tämä ärsyttää minua todella paljon koska olen usein yksin ne hetket kun hän on baarissa ja toivoisin että hän olisi minun kanssani. Lisäksi opiskelukavereiden kanssa hän tekee kaikkea kivaa, mutta minun kanssa hän vain on kotona ja tekee kaikkea tylsää.
Kaikista eniten pelkään että joku päivä mieheni tulee kotiin ja sanoo löytäneensä jonkun toisen. Jos mieheni jättäisi minut voisi olla että tekisin itsemurhan, koska en kestäisi sitä. En usko löytäväni koskaan parempaa miestä enkä haluaisikaan.
Ärsyttää myös todella paljon että miehelläni on nykyisin kaverinaan muutama nainen opiskelujen puolesta, minusta se ei ole hyväksyttävää ja haluaisin että hän katkaisisi välit näihin naisiin. Tähän mieheni ei kuitenkaan suostunut ja nyt kiehun mustasukkaisuudesta ja vihasta. Pahimmillaan mustasukkaisena tuntuu että menetän todellisuuden tajun, en saa kunnolla henkeä ja en tiedä mitä tapahtuu. Olen hajottanut tavaroita ja raapinut sekä käyttäytynyt muutenkin väkivaltaisesti pahan ahdistuksen iskiessä.
Usein mietin myös miten voisin kostaa tämän pahan olon, haluaisin vain niin kovasti että mieheni olisi enemmän minun kanssani eikä juoksisi baareissa opiskelukavereiden kanssa. Tunnen ettei minusta välitetä ja hermostun todella paljon.
Mikä ihme voisi auttaa? Ketään samassa tilanteessa olevia?