Mustasukkainen mies, väkivaltaa ja ikävä
Hei!
Ei uni tahdo tulla silmään, kun mietin äsken käytyä puhelinkeskustelua.
Tilanteeni on siis mahdollisimman lyhyesti kerrottuna tämä: 3 vuotta yhdessä miehen kanssa joka kännipäissään on mustasukkainen, joskus väkivaltainen ja täysin hallitsematon. Tilanteita ei ole aina, mutta esim. viikko sitten tapahtui niin että mies päissään ja mustasukkaisuuden vallassa tuli yöllä kotiin, töni, haukkui, rikkoi paikkoja, ajoi päissään autoa ja rikkoi sen, sekä otti aseen ja uhkasi itsemurhalla. Poliisit soitin paikalle ja jo toisen kerran sain kuulla kommentin: ”kannattaisiko miettiä että onko tässä suhteessa järkeä”. Mies on mukava selvinpäin ja asiat luistaa ihan hyvin. Nyt olen kuitenkin sitä mieltä että niin monta mahdollisuutta olen antanut, että tämä oli se viimeinen kerta.
Olen käynyt kriisityöntekijän luona juttelemassa ja sain neuvoja olla vastaamatta puheluihin tai tekstiviesteihin. Mutta koska meidän tilanteessa on niin paljon asioita joita kuitenkin olisi selvitettävä, kuten tavaroiden haku kotoa pois jne. oli parempi puhua puhelimessa. Mutta nyt mies aloitti sen maanittelun ja puhuu kauniisti, sanoo rakastavansa ja haluaa muuttua. Lopettaa jopa viinan juonnin jottei näitä asioita enää koskaan tapahdu. Olen sanonut että en voi antaa enää anteeksi ja en uskalla luottaa enää yhteenkään lupaukseen. Silti haluaa tavata ja sanoo kyllä että muuttaa omaan asuntoon mutta haluaa nähdä ja tavata. En kuitenkaan ite ole varma onko siinä mitään järkeä?! En vain tiedä miten saan asian ilmaistua niin etten saa taas vihaisia puheluita ja viesti ryöppyjä. Haluan että mies maksaa velkansa joita on paljon. Pelkään että jos sanon etten halua olla missään tekemisissä vähään aikaan, hän ei koskaan velkojaan maksa. Ja tunteet on kuitenkin melko pinnassa. Välillä tuntuu että olisi niin ihana saada mies takaisin vierelle, mutta järki sanoo että kaasu pohjaan ja karkuun… Apua!