Murtunut mies

Murtunut mies

Käyttäjä Mara70 aloittanut aikaan 08.03.2011 klo 16:06 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 08.03.2011 klo 16:06

vaimoni puhui alkutalvesta, iltatähden tekemisestä, aluksi en asiasta innostunut, mutta taivuttelun jälkeen lämpenin ajatukselle, siitä lähtien on lasta yritetty.
Vaimollani on reuma, ja kipuja, tähän asti on menty panacodilla ja muilla normaaleilla särkylääkkeillä, mutta yhtä-äkkiä tulikin muutos, nyt haettiin lääkäriltä sellaiset lääkkeet, että lapsen yrittäminen on sulaa hulluutta.
Vaimoni pyörsi päätöksen muutamassa viikossa, nyt olen täysin murtunut, tuntuu, ettei millään ole enää merkitystä.
Näin äkkiä ja pienestä saatiin mies pois raiteiltaan totaalisesti.
Taidan lähteä hakkamaan päätä betoniseinään. 😭

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 09.03.2011 klo 09:29

Hei Mara,

Minulle jäi epäselväksi, että tarkoitatko että vaimosi siis pyörsi pätöksensä lapsen hankkimisen suhteen muuttamalla lääkitystään. Surettaako sinua tämä, että vaimosi teki päätöksen yksin, nyt kun sinä olit asialle lämmennyt? Mikä asiassa on pahinta?

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 09.03.2011 klo 11:06

Jasse kirjoitti 9.3.2011 9:29

Hei Mara,

Minulle jäi epäselväksi, että tarkoitatko että vaimosi siis pyörsi pätöksensä lapsen hankkimisen suhteen muuttamalla lääkitystään. Surettaako sinua tämä, että vaimosi teki päätöksen yksin, nyt kun sinä olit asialle lämmennyt? Mikä asiassa on pahinta?

Juurikin näin tarkoitin, vaimo teki päätöksen yksin muuttaalla lääkitystään, ymmärrän, että vaimo on kipeä, reumaatikko, mutta tästä iltatähdestä oli ensin vaimo haaveillut vuosien ajan ja nyt kun sai minutkin innostumaan muutti keskustelematta päätöstä.
Yritin esittää lääkärille menoa yhdessä, että kipulääkkeet olisivat sellaisia, että se ei lapsen hankkimista haittaisi, mutta ei tämä ei käynyt.
Noh yritin eilen illalla kylvää uudelleen ajatusta, toivottavasti jostain jäi kytemään, olemme jo nelikymmppisiä, eli aika on menossa kovaa kyytiä umpeen.
Muuten suhteessa menee ihan ok, seksikin sujuu vaikka vaimo on kipe - kun rajoitteet otetaan huomioon.
Mutta tämä asia tuntuu todella pahalta.
Tähän ei liitto kaadu mutta arven se sieluun jättää.😭

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 09.03.2011 klo 23:04

Ymmärrän pettymyksen tunteesi. Onkohan vaimosi miettinyt kuitenkin perusteellisesti ratkaisuaan ja tullut siihen tulokseen, että hänellä on esim. liian kipeä olo raskaana olemiseen. Lähtökohdat pitäisi naisella kuitenkin olla melko hyvällä mallilla ennen kuin huvittaa raskautta tosissaan suunnitella. Kyllä mielestäni ensisijaisesti pitää ottaa huomioon naisen mahdollisuudet ja halu lapsen saantiin. Valitettavasti.

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 10.03.2011 klo 14:07

Avulias kirjoitti 9.3.2011 23:4

Ymmärrän pettymyksen tunteesi. Onkohan vaimosi miettinyt kuitenkin perusteellisesti ratkaisuaan ja tullut siihen tulokseen, että hänellä on esim. liian kipeä olo raskaana olemiseen. Lähtökohdat pitäisi naisella kuitenkin olla melko hyvällä mallilla ennen kuin huvittaa raskautta tosissaan suunnitella. Kyllä mielestäni ensisijaisesti pitää ottaa huomioon naisen mahdollisuudet ja halu lapsen saantiin. Valitettavasti.

Näin tämä on ja olen sen käsittänyt, mutta pettymys on kuitenkin suuri, noh yli tästäkin on mentävä, elämä ei ole ollut ruusuilla tanssimista tähänkään asti, mutta eteenpäin mennään.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 11.03.2011 klo 10:36

Heippa
Joo aina ihmisiä pitää kannustaa ja lapset on kivoja
Mutta kun vaimollasi on noita sairauksia mitä olet kirjoittanut ja kun teillä on jo
monta lasta jo kasvamassa niin kannattaa kyllä vakavasti miettiä että jos lapsi
luku olisi siinä ( on minun suositukseni mutta itse päätätte ) hiljakseen rupeatte vaikka
oottelemaan kun tulee sitten lapsen lapsia ( mulle tulee ensi kuussa eka lapsen lapsi
ja siitä olen onnellinen ) nautitaan nyt tästä upeasta loppu elämästä.
Kaunista kevättä sinulle

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 14.03.2011 klo 11:58

Kiitos volvomies, tottahan tuo on, että lapsen lapsia jo hiukan kaivattaisiin, vanhimman pojan parisuhde alkaa olla siinä tilanteessa, että se olisi periaatteessa jopa mahdollista.
Voisi tuo oma lapsikuume hellittää siihen.
Mutta katsotaan mitä aika tuo vastaan, itse olen jo kieltävän päätöksen hyväksynyt, mutta vaimoni on jälleen ruvennut pähkäilemään asiaa.

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 14.03.2011 klo 18:44

Hei!
Tsemppiä Mara70! Selviät sinä teette sitten lapsen tai ette. Eikä se raskaus varmaan tule olemaan helppo reumankaan takia.

Oma kuopukseni täyttää tällä viikolla jo 11v. On onneksi vauvahaaveet karissut jo. Eikä mun terveyskään enää kestä puhumattakaan mielenterveydestä. On mullakin viisi raskautta takana, joista 4 lasta ja 1 keskenmeno. Esikoinen on 17v ja seurustelee. Ehkäpä niitä mummotettavia siunaantuu joku kaunis kerta.

Kaikkea hyvää sulle Mara70! On ne pienet ruttupyllyt kyllä ihania! 🌻🙂🌻