Murkkuikäisiä koti täynnä huh!
Heips!!
Tästä oli pakko tehdä oma otsikko. Joo tosiaan meillä on neljä lasta. Vanhin poika R on 16 vuotias 192cm pitkä mies. Aloittaa nyt syksyllä lukion, mistä äitinä olen mielissäni. R seurustelee, on seurakuntanuorissa ja näyttelee. Kotitöitä poika ei kerkiä eikä halua tehdä. Meidän perheen nirsoin ruuan suhteen, mikä on tosi huono esimerkki nuoremmille.
Toinen poika S on 15v reilu 180cm pyöreä poika. Menee ysille. Meidän perheen laiskin. Laittaa aina pikkuveljen asialle kauppaan limskaostoksille. On onneksi ruvennut käymään punttisalilla ja uimassa, jos kunto nousisi ja paino laskisi.
Kolmas poika T on 13v 169cm ja 50kg eli laiha poika ja menee seiskalle. Koulu ei vaihdu, kun hän on koulussa, missä on mukautettu opiskelu. Hän on meidän herkin lapsista. Hidas mutta oppii kyllä. Ainoa, joka ei ole ruikkaamassa äidiltä rahaa. Mun kultapoika!!
Kuopukseni on tyttö N 10v ja menee neljännelle. Neiti on mun aurinko. Pojat ei tosiaan pidä pikkusiskoa kuin kukkaa kämmenellä. Siinä on työmaata. Mä olen neidille saamassa aikuista tukihenkilöä oman vuorotyön ja masennuksen takia. Meidän neiti on kanssa herkkä naisen alku. Neidillä on tulossa koulussa jo neljäs opettaja!! Ekan ja tokan luokan oli ihana opettaja. Kolmannella oli syksyllä sijainen ja kolmannelle keväällä oli mies opettaja, jota mä välttelin pitkään, kunnes rehtori sai mut vihdoinkin menemään vanhempain varttiin. Kyseinen rehtori oli ollut meidän S:llä opettajana ekalla ja tokalla silloin, kun siskoni tapettiin. Mä sain kuraattorin mukaan siihen vanhempainvarttiin. No nyt, kun tyttö ja minä ollaan totuttu tähän opettajaan, tämä muuttaa pois paikkakunnalta ja tyttö saa uuden opettajan. Ja taas miesopettajan! Voi apua. Näöltä olen kyllä kyseisen miesopettajan nähnyt, kun hän asuu meidän naapuritalossa. Mitä sopeutumista se tytöltä vaatii?
Muistan omasta kouluajasta, kun olin ala-asteella kolmessa eri koulussa. Ekalla yhdessä, tokan alusta toiseen ja kolmannelle kolmanteen, kun valitsin saksan kielen ekaksi vieraaksi kieleksi, jota en sitten saanutkaan. Se oli kauheaa aikaa. Sitä en halua edes muistella!
Jos en mä missään muussa ole lasten suhteen onnistunut, niin ne osaa ainakin käyttäytyä. Mutta mä olen tehnyt suuren virheen, kun olen yrittänyt olla enemmän heille kaveri kuin äiti. Mä en halua olla samanlainen kuin oma äitini siis hirviö, jota joutui pelkäämään. En ole oppinut pitämään sopivaa kuria, jotta saisin järjestettyä esim. tiskivuoroja. Siihen, kun en saa äijääni tasavertaisena kumppanina lähtemään mukaan vaan taistelen yksin tuulimyllyjä vastaan. Eikä riitä, että äijä on käynyt kiinni myös kovan kiukun puuskan kourissa olen saanut myös molemmilta pojilta selkään. Siitä on onneksi aikaa ja toivon, ettei niin käy enää koskaan. Lastani en lyö takaisin. Koitan vain puolustautua. Pahinta on, kun saa iskun kasvoihin.
Nytkin, vaikka olen sairaslomalla. Mä ne tiskit hoidan. Äijällä ei ole kesälomallaan aikaa siihen. Enkä uskalla sitä vaatia. Tyydyn osaani alistuen kiltisti. En halua haastaa mokomasta riitaa. Harmittaa vaan, kun tarvitsisin oikeasti toisen apua.
Tästä tais tulla aika sekava juttu. Taitaa mun yläasteen äikän maikka olla oikeassa, kun haukkui mun aineen ja sanoi, ettei tämä tyttö osaa kirjoittaa. On tää elämää😑❓