Hei!
Minäkin hain oikeuden keskusteluryhmiin, kun luin jokin aika sitten tekstisi. Kirjoittelen siis myös ensimmäistä kertaa, ja samasta vaivasta kärsin.. tai no, vaikea sanoa, mitä kaikkea on ongelmalistallani.. ahdistus on kumminkin päällimmäisin tunne ☹️
Mulla on lääkitys ollu nyt noin kuukauden, eikä oo hirveästi apua. En uskalla tai jaksa suunnitella mitään tiettyä hommaa tietylle päivälle, koska en etukäteen tiedä olotilaani. Se on tosi rasittavaa ja itsetunto on alhaalla. On paljon hyviä ja iloisiakin päiviä, kiitos lääkkeiden ja päällisin puolin hyvän elämäntilanteen.. mutta sitten tulee näitä, kun mikään ei tunnu hyvältä, eikä saa tsempattua itseään millään. Ulkona paistaa kauniisti aurinko, ja mä masennun entisestään, kun en saa aikaiseksi viedä lasta leikkimään ulos ☹️. Ja taas syyllisyyttä ja huonommuudentunnetta.. *huoh*
Itkin tänään, ja lapsi katsoi vakavana, mikä mun on.. yleensä en saa edes itkettyä nykyään, mutta nyt annoin tulla senkin uhalla, että lapsi saa pahan mielen. Aikuistuessa paha olo on kovettunut paikalleen mun sisälle. Se vaan on, muttei tuu käsiteltäväksi eikä itkettäväksi kovin usein. Siksi avun hakeminen on yhä vaan vaikeampaa, ei enää osaa eikä jaksa pukea sitä sanoiksi, mikä on aina vaan epämääräisempi klöntti sisimmässä. Musta, pimeä, pelottava tuska. Jota en kuitenkaan haluaisi jälkipolvilleni siirtää.
Ihmisenä olen ns. reipas ja tunnollinen. Käytännöllinen, enkä halua olla vaivaksi vaan aina avuksi. Sitten koen suurta tuskaa, kun en tähän pystykään.. tänään tuli ajatus, että elämä on ollu yhtä henkistä helvettiä. Niin se on. Nyt näytän ulospäin siltä, että mun on oltava onnellinen; hyvä mies, terveet lapset, toimeen tullaan. Viis menneisyydestä, lapsuudesta, kun hajosin ja hajosin. oon niin helvetin hajalla! Haluisin vaan tuijottaa seinää rauhassa. Miettiä, kärsiä.. vaikkei se oo koskaan auttanut.
Sori sekava teksti. Mua sekottaa se, kun jotkut päivät on parempia.Silloin ajattelen, että näin sen pitää mennä, kyllä minä jaksan. Ja sit kun tulee tää huono päivä, kun se kaikki painaa, oon katkera ja vihainen ja mietin, miksi muka pitää jaksaa kun tuntuu tältä ja tältä? Vaikka ite oon ne vaatimukset kehitellyt.. sillon kun oon ne pystyny täyttää.
Siinä mun tämän päivän mietteet. Pitäs varmaan iteki syödä jo jotakin. Jaksamista!😞