Mulla on kova ahdistus. Meillä petti miehen kanssa ehkäisy, enkä halua tulla raskaaksi. Mies tietää sen, mutta suhtautuu vahinkoon välinpitämättömästi. Hänelle raskauden keskeytys tilanteessa kuin tilanteessa ei ole hyväksyttävää. Hän on aiemmin samanlaisessa tilanteessa ruvennut huutamaan minulle, ettei jälkiehkäisy sovi, koska jos lapsi tulee niin se tulee, enkä sitten uskaltanut ottaa pilleriä, mutta onneksi en ollut raskaana.
Mulla ei ole koulutusta ja muutenkin tosi hankala elämäntilanne ollut sairastelun vuoksi. Tiedän,ettei minusta olisi äidiksi juuri nyt. Tunnen hirveää syyllisyyttä, jos ottaisin jälkiehkäisypillerin salaa mieheltäni. Eikö se olisi hirveän väärin tehty? Tiedän, että hän ei hyväksyisi sitä vaihtoehtoa. Ainut vaihtoehto olisi pitää lapsi, jos tulisin raskaaksi. Olen kohdannut tässä suhteessa myös rankkaa henkistä väkivaltaa ja kerran fyysistäkin. Nyt on ollut tasaisempi vaihe, kun yritetään uudestaan suhdetta, mutta haluaisin, että menisi paremmin pidempään, jotta voisin luottaa, ettei sama enää toistuisi.
En todellakaan tiedä, mitä pitäisi tehdä. Neuvoja?