Kiitos kaikille vastanneille. Selvennän hieman tilannetta.
Emme ole naimisissa, mutta olemme olleet enempi ja vähempi yhdessä jo 8v. Olimme molemmat lukiolaisia, kun alunperin tapasimme. Asuimme eri kaupungeissa. Kaikenlaista on tullut koettua (siis lähinnä minulla on ollut rankkoja juttuja). Muutimme yhteen ja olemme asuneet nyt pari vuotta yhdessä. Se on ollut ihanaa, mutta toisen mielestä olen ollut innoton jo vaikka kuinka kauan. Hän on pettynyt, luonnollisesti, koska odotti paljon enemmän, mitä olen pystynyt/kyennyt/halunnut antaa/antamaan. Nyt olo on ollut TODELLA ahdistunut muutamia viikkoja. Kuljemme oravanpyörässä: minä kaipaan niitä vanhoja aikoja (siis yhteisiä viikonloppuja, jolloin oli tunnetta ja elämää, yhteenkuuluvuutta), samoin kumppanini. Minä kaipaan myöskin fyysistä läheisyyttä, mutta koska henkinen yhteys on todella hakusessa, kumppani ei innostu yhtään. Se taas minut tuntemaan oloni entistä hankalammaksi. Olemme käyneet juttelemassa terapeutin kanssa. On auttanut, mutta silti ahdistus ei mene pois... en kykene nukkumaan hyvin, en syö hyvin, kun ei maistu, kun pelkään jääväni lopulta yksin. Kumppanini vakuuttamaan jatkuvasti, että kyllä kaikki järjestyy ja että hän rakastaa... Mutta tiedän hänen kokevan vahvaa henkistä yhteyttä erääseen opiskelutoveriinsa... 😯🗯️