miten voisin pehmetä jälleen ja uskaltaa luottaa ihmisiin
tässä on nyt tullut vähän kylmää vettä niskaan viime aikoina ihmissuhteissa.Olen tehnyt vääriä valintoja ja kärsinyt sitten niistä. Suurin syy ehkä on itsessäni se,että olen erittäin huomionkipeä ja hellyydenkipeä, joka ajaa sitten helposti siihen että olen hypännyt liian nopeaa seuraavaan suhteeseen edellisen päätyttyä.
miehiä on ollut seuraavanlaisia
ensimmäinen joka joi liikaa,ja se vaikutti tosiaan jo arkeenkin. Olin tuolloin vielä vasta parikymppinen ja naivi, oletin että yhdessä pitää pysyä vaikka sydän märkänis.Rakastin tuota miestä kyllä kovasti ja hänkin minua,mutta hänellä oli itsetunto-ongelmia jotka kärjistyivät alkoholin kanssa.Kännissä hänestä tuli ilkeä reuhaaja joka usein joutui tekemisiin virkavallan kanssa tai hajotti muuten omaisuutta.
Erosin hänestä pitkän harkinnan jälkeen, vaikka tunteita oli vielä,mutta tajusin että mies ei voi muuttua.Ihastuin erittäin nopeasti uuteen mieheen joka oli ”niin erilainen” kuin edellinen..menimme liian nopeasti yhteen ja kihloihin ja naimisiin…ja kuuden vuoden jälkeen tajusin että ei tästä tule enää mitään.
tämä mies oli muuten todella kiltti minulle ja välitimme toisistamme mutta hän ei osannut näyttää tunteitaan ja ahdistui läheisyydestä.Puhuminen oli erittäin hankalaa,joskin mahdotonta.
Itse tuona aikana kävin paljon ulkona ja hain sieltä hyväksyntää ja se tuntui pahalta, että kotona en sitä hellyyttä saanut mitä niin oisin halunnut.Ehdotin terapiaa,kirjoitin hänelle kirjeitä ja koitin purkaa tunteita siinä hänelle ja myös meilasimme sähköpostilla töistä toisillemme ja purimme siinä tuntoja koska kasvokkain keskustelu niistä oli liian vaikeaa molemmille. Hän ei osannut sanoa mitään, ja minä olin puheliaampana liikaa äänessä ja hiljensin senkin vähän mitä hän olisi voinut sanoa.
Erosimme lopulta aloitteestani,koska mies petti minua ja jäi kiinni. En ollut pettämisestä loukkaantunut,vaan siitä miten hän valehteli minulle siitä vaikka jäi verekseltään kiinni.Tämän jälkeen olin taas liian vähän aikaa yksin ja tapasin nuoremman miehen jonka kanssa nyt olin 2,5v ja tuo suhde kaatui sitten miehen mustasukkaisuuteen ja siihen etten enää jaksanut hänen jatkuvia epäilyjään siitä mitä teen hänen poissaollessaan.Ikäero oli myös yksi suuri tekijä joka vaikutti.
Nyt olen koittanut summata näitä suhteita ja miettiä miksi hakemalla haen tällaisia suhteita,joissa miehet ovat vähän hissukoita,eivätkä välttämättä uskalla sanoa minulle vastaan, tai sitten ovat mustasukkaisia tai muuten eivät pysty keskustelemaan.(Vai ovatko miehet yleensäkin tuollaisia,ja olenko ehkä vai liian vaativa,mitä varmaan olen) 🤕
Koitankin nyt tutustua itseeni ja miettiä miksi olen tällainen kuin olen,annan itsestäni hyvinkin kovan ulkokuoren näkyä,moni mies on sanonut että olen jätkämäinen, enkä naisellinen vaikka ulkonäköni kertookin ihan muuta.
Kauniiksi on kehuttu ja haukuttu,mutta kun aukaisen suuni nin puhun kuin tukkijätkä.ehkä sekin on jokin keino peittää sitä että en halua vaikuttaa heikolta,ja se ei ole järkevää.Kiroilen myös paljon, ja se häiritsee minua koska en oikeasti haluaisi olla sellainen.
Nyt pelkään entistä enemmän että kuljen baarissa nenä pystyssä korskeana, ja kaikki miehet jotka uskaltavat lähestyä,saavat kylmää vettä niskaan..Olen tehnyt niin ennenkin, ja tuon mustasukkaisen suhteen jälkeen erehdyin uskomaan ja luottamaan erääseen tuttuun mieheen joka sitten osoittautuikin ihan playboyksi..
Nyt lukevia jo varmasti naurattaa että kyllä tyttö on sekaisin ja mitähän se luulee itsestään.
Haluaisin vain neuvoja mitä minun kannattaisi tehdä,ja myös jos toisilla on jotain samantyyppisiä kokemuksia niin olisi kiva tietää miten olette selvinneet.
Nyt on todella vaikeaa miettiä että voisi luottaa enää keneenkään, mielessä pyörii vain ajatus,että ehkä mua ei oo luotu kenenkään sielunkumppaniksi, ja äidiksi tai vaimoksi, että elelen tästälähtien ihan itsekseni lemmikkien kanssa.(tosi pateettista itsesääliä, tiedän)
mutta olen oikeasti aika herkkä, tunteellinen ja romantikko,mutta se nainen on haudattu erittäin syvälle sisälle,koska sydämeni on särjetty näiden edellämainittujen miesten toimesta useaan kertaan..
unohdin mainita myös että osaan tarvittaessa olla erittäin julma ja inhottava,mikä vahingoittaa myös itseäni, koska en haluaisi olla sellainen. Kieleni on erittäin terävä ja en epäröi käyttää sitä loukattuna..
Jos joku jaksoi lukea, olisi hienoa ja jos joku vielä vastaisi,se olisi ihan mieletöntä.
Kauniita pakkaspäiviä kaikille tukinetin ihmisille.
T:Erittäin kovettunut Luutu-tyttönen