Miten unohtaa mies, joka olisi voinut olla elämäsi suuri rakkaus?
Olen tutustunut mieheen, jota kohtaan koen syvää sielujen sympatiaa. Koskaan en ole nähnyt kenessäkään miehessä niin suurta potentiaalia muodostaa kanssani aikuinen, harmoninen ja kestävä suhde. (Olen nelikymppinen, joten en ole aivan eilisen teeren tyttö parisuhdeasioissa.)
Miehellä on takanaan vaimonsa traumaattinen kuolema. Samassa onnettomuudessa hän loukkaantui itsekin vakavasti ja onnettomuudesta on jäänyt joitakin fyysisiä rajoitteita loppuiäksi. Sielulliset haavat ovat vielä asia erikseen – ne on täytynyt varmaankin osittain haudata hyvin syvälle, jotta on itse pysynyt elämän syrjässä kiinni. (Onnettomuudesta on jo muutama vuosi aikaa.)
Asumme eri paikkakunnilla ja olemme pitäneet yhteyttä lähinnä sähköpostitse, mutta olemme myös tavanneet muutaman kerran. Olen kokenut, että kanssakäymisemme on valtavan luontevaa ja antoisaa. Mies on todella fiksu ja hänen kanssaan pystyy keskustelemaan kaikenlaisista asioista. Myös fyysinen läheisyys tuntuu hurjan hyvältä.
Olisin valmis ottamaan askeleen eteenpäin, mutta tuntuu, että mies ei ole. Hän on sanonutkin olevansa edelleen toipilas sekä fyysisesti että psyykkisesti.
Uskon, että pystyisin auttamaan häntä asian käsittelyssä ja että asian jakaminen myös lähentäisi meitä entisestään. Hän tietää, että haluaisin olla hänen tukenaan asiassa. Olen aika lailla ”kädet pystyssä” – en voi muuta.
Olen valtavan turhautunut, koska tiedän, että meillä olisi mahdollisuus kauniiseen suhteeseen. Tiedän kyllä, että hänellä on tapahtuneesta johtuen korkea kynnys antautua rakkauteen.
Olen yrittänyt saada häntä pois mielestäni, mutta en pysty kääntämään tunteitani off-asentoon. Monta kertaa olen ajatellut, että miksi ihmeessä meidän edes piti tutustua, jos tästä ei koidu kuin mielipahaa.