Miten toipua henkisestä väkivallasta??
Takana vaikea kuluttava oikeastaan painajaismainen parisuhde… Joka kerta kun yritän asiasta puhua jollekkin ihmiset tarttuvat fyysiseen väkivaltaa. Sitä on kai helpompi voivotella…
Mutta miten kertoa asiasta tietämättömälle että ei se fyysinen vaan henkinen väkivalta. Joka oli joka päivä läsnä. Joka mursi minut lopulta ja teki minusta haamun siihen mitä olen ollut joskus.
Miten selittää että kestin lyönnit ja kestin kivun, mutten kestänyt sanoja jotka lopulta olivat viedä järjen.
3vuotta kuuntelin huorittelua, kuuntelin miten oma äitinikään ei rakasta minua, kuuntelin miten laiska nainen olen ja miten huono äiti olen. Menetin paljon ystäviä koska heihin ei saanut enään pitää yhteyttä. Menetin harrastuksen johon en saanut enään mennä. Lopulta jopa äitini kääntyi minua vastaan
Alistuin siihen etten saanut enään itse valita mitä tein työkseni, mitä puin päälleni ja minne meni jos siis sain joskus jonnekkin mennä. En saanut valita mitä söin… Opin 20vuotiaana maksamaan laskut itse koska aijemmin minulla ei ollut lupaa käyttää perheenmme rahoja…
Olin täysin suljettu ja eristetty vaikka muu maailma näki että meillä oli kaikki hyvin. Enhän saanut kertoa kenellekkään. Tekstiviestit ja puhelut/niiden kestot tarkistettiin joka päivä…
Miten siis kertoa ja purkaa pahaa oloa??