Miten täysjärkisenä eteenpäin?
Hei,
olen ihan uusi kirjoittaja, toki aiemmin kirjoitin erään keskustelun alle.
Minulla on 7 vuoden avoliitto nyt katkolla, mieheni halusta. Syitä hän ei minulle pysty kertomaan, toteaa vain kysymykseeni ”kyllä sinun olisi pitänyt huomata”. Miten voi huomata? Olenko jollain lailla tyhmä?
Meidän suhteessa ei alkumyrskyjen jälkeen ole riidelty, muutamia lujia sanoja vain joskus vaihdettu. Kuljemme paljon yhdessä ja erikseen, luottamuspulaa ei ole puolin eikä toisin. Harrastamme yhdessä kesäisin moottoripyöräilyä, joka toinen viikonloppu lapseni aiemmasta suhteestani vierailee luonamme.
Nyt on pahasti tullut mukaan puolisoni alkoholinkäyttö ja siitä auttamatta seuranneet ongelmat. Ei hän väkivaltainen ole, mutta raivostuttava, soittaa musiikkia niin etten itse saa nukuttua, tulee vähän väliä herättämään ilman syytä.
Tämä tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta, tämä eroasia. Hän oli työmatkalla/lomalla Thaimaassa täysin minun kannustuksellani joulukuussa. Oli joulun ja uudenvuoden poissa. Hän ei kertaakaan soittanut, itse soitin hänelle mutta puhelu oli niin vaivalloinen että jätin hänet rauhaan ja annoin omaa aikaa. Edes jouluna en saanut tekstiviestiä, kyllä hän kaikille kavereille lähetti joulun toivotukset.
Hain hänet kentältä 1. pvä ja alkoholi astui taas kuvaan. Ei halunnut tulla kotiin vaan meni kaverilleen ryyppäämään. Hain hänet sieltä sitten myöhemmin sammuneena kotiin. Sitten meni kolme päivää hyvin, täynnä rakkautta, läheisyyttä ja hellyyttä. Sit kaikki loppui, hän ilmoitti minun olevan ”koeajalla” ja että hän haluaa omaa aikaa. Okei, omaa aikaa saa, tottakai.
Mutta että erota pitäisi…
Koko tulevaisuus on nyt vaakalaudalla, ei jaksaisi töissä, ruoka ei ole maistunut ja mikä on mennyt alas on myös tullut nopeasti ylös, öisin ei saa nukuttua, mahassa ja rinnassa on sellainen möykky.
Olen ihan hyvässä ammatissa, mutta olen seurusteluni aikana muutamankin kerran sinisilmäisyyttäni maksanut hänen erääntyneet luottokorttinsa omalla lainalla ettei rakkaani luottotiedot olisi menneet. Nyt ne ovat minun maksettavanani, tämä asunto on hänen ollut jo ennen tapaamistamme.
Hups heijaa, rahat ei riitä velkojen maksuun, vuokraan ja ruokaan. Ja sitten on vielä ne suuret tunteet puolisoani kohtaan.
Hyvä että pystyy toimimaan edes päivän kerrallaan, asumme vielä saman katon alla. Päivisin kärvistelen töissä karttaen juttelua kenenkään kanssa koska tämä saattaa laukaista hervottoman itkukohtauksen, illalla itken kotona.
Tuntuu ettei ole tulevaisuutta!