Miten tästä eteenpäin?
Olen noin 40v. mies ja ollut yhdessä saman ikäisen naisen kanssa noin 20 vuotta.
Ihan normaali peruselämää vietetty ilman mitään sen kummempia ongelmia. 2 lasta, omakotitalo, autoja pihassa jne. Noin kaksi vuotta sitten meille tuli noin puolen vuoden ”tauko” meidän yhteiseloon. Puolisolla oli ollut töissä ongelmia jo pidemmän aikaa ja ei enää jaksanut sitä touhua siellä enää. Lääkäri määräsi 3 kk. sairauslomaa.
Siinä sitten keskusteltiin asiasta ja hän päätti muuttaa kotoa pois joksikin aikaa että saa rauhassa kerätä voimia ja levätä ja ”miettiä asioita”.
Mistään erosta ei ollut puhetta, mitään osoitemuutoksia ei tehty ja lapset jäi mun luokse asumaan. Ja minkäänlisia riitoja ei ollut tämän takia, ymmärsin kyllä asian ja en alkanut tekemään hänen tilannetta pahemmaksi kun se jo oli.
Lähiviikkojen aikona keskusteltiin paljon asioista ja silloin mulle alkoi selvitä että meidän suhde oli ollut aika harmaata ja sellaista perusolemista ja tylsää ja sekin oli osasyy siihen että hän halusi vähän etäisyyttä ja miettiä asioita.
Puolen vuoden päästä hän muutti takaisin kotiin ja siitä vielä puoli vuotta eteenpäin niin mentiin naimisiin.
Se puolen vuoden tauko oli erittäin hyvä meidän suhteelle, minä aloin näkemään asioita aivan toisella tavalla ja ymmärtämään miten tärkeät ne pienet kehut, ja sanat ja kosketukset, ja halaukset ovat. myös sen että kyllä kotona on muuta tekemistä kun autotallissa värkätä ja sohvalla maata….
Ja voin rehellisesti sanoa että tää viimeinen vuosi on ollut onnellisinta aikaa koko meidän yhteiselon aikana. Ja mun vaimo sanoo myös niin ja uskon häntä kyllä, kyllä sen huomaa kaikessa asioissa.
Mutta pari viikkoa sit yks hänen ”kavereistaan” vihjasi mulle että vaimollani oli ollut suhde erään miehen kanssa meidän puolen vuoden tauon aikana.
En millään voinut/halunut uskoa sitä.
Ekaks kun vaimolta kysyin asiaa hän kielsi koko asian ja sanoi että se ei ole totta.
Minä kyselin lisää hänen tutuilta ja alkoi tulla selväksi että jotain oli ollut.
Viimein sit vaimo myönsi että oli ollut seksisuhteessa erään miehen kanssa meidän tauon aikana mutta ei mitään sen vakavampaa. Hän sanoi että eihän me oltu silloin yhdessä eikä hän siis ole pettänyt minua.
Ja hän vakuuttelee minulle että hän on onnelinen minun kanssa ja haluaa jatkaa elämisen minun kanssa.
Olin kuvitellut että meillä ei olisi mitään luurankoja kaapissa sen tauon jälkeen, oltiin puhuttu niin paljon asioita läpi mutta näköjään jotain oli kuitenkin jäänyt kertomatta.
Nyt en vaan tiedä miten suhtautua asiaan.
Hän siis haluaa jatkaa yhdessä ja sanoo että se oli vaan jotain mitä tapahtui silloin ja se on asia minkä hän haluaa unohtaa.
Minä rakastan häntä edelleen mutta olen syvästi loukkaantunut siitä mitä hän teki ja siitä että ei kertonut asiaa minulle ennen kuin mentiin naimisiin.
Tässä nyt mennyt pari viikkoa enkä pysty vieläkään koskemaan/halaamaan häntä ja sängyssä nukun niin kaukana hänestä kun pystyn. Kun se mitä tapahtui pyörii koko ajan mielessä.
Onko kellään vastaavaa kokemusta?
Pääseekö tällaisen yli vai oisko parempi muuttaa erilleen?