Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 07.06.2012 klo 20:07

Näinhän se on, kun pitkän aikaa on yksin niin uskoo ihmeitä tapahtuvan. Kunnes huomaakin että kaikki onkin siellä vain siellä korvien välissä tai takaraivossa, siis itsellä vain sellainen tunne että kaikki menee hienosti ja kaveri voi vielä muuttua. Sanoinkohan rumasti, toivottavasti en. Elättelen itsekin että tapaisin kivan kaverin, en vaan tiedä miten se tapahtuisi kun en käy missään. Välillä on niin yksinäistä (vaikka tytär seurana) että sattuu ☹️😳😭. Voimia sinulle Kengu ja kaikille muillekin täällä 🙂👍

Käyttäjä kengu kirjoittanut 08.06.2012 klo 17:17

Voimia ero_kesä_2006 sulle paljon.🌻🙂🌻 tiedän tuon täysin.Vaikka lapset ovatkin aivan ihania niin toinen aikuinen rinnalla on kuitenkin aivan eri.Sen puutteen tuntee.
Toisaalta parempi yksin kuin yksin yhdessä. Mulla on sama tilanne,että missä mä sellaisen löydän tai tielleni eksyy.Päivät menee kolmen pienen kanssa.Ei mitään sellaista mahdollisuutta,että vois mennä ihmisten pariin ilman heitä.
Toisaalta saattaahan se sun elämäsi mies tulla vaikka ruokakaupassa vastaan 😉 Niin kauan kuin on uskoa on toivoa parempaan.Unelmistaan kannattaa pitää kiinni ja tavoitella niitä.
Mulla on nää viikonloput tuskaa.Toki nautin lasten kanssa puuhastelusta,mutta kun ei ole aikuiskavereita ei ketään 😭
Parempaa huomista sulle ero_kesäk_2006 🌻🙂🌻

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 24.06.2012 klo 21:36

Hei taas Kengu ja kaikki täällä 🙂!
Miten teillä juhannus meni? Meillä, minulla ja teinillä meni reissun päällä, nyt jussina
sitten rauhassa kotosalla, vesisateessa. Kun matkustaa niin haluaakin olla vaan vaikka
tietty vois juhannuksen muutenkin viettää esim. ikäistensä seurassa mutta nyt näin, teinin ehdoilla. Hänenkin kaverinsa olivat kaikki perheiden kanssa menossa joten oltiinpa sitten
ihan kaksin, edes mummolaan ei lähdetty.
Koko ajan tietty mielessä että joku päivä vielä lähden vaikka tanssimaan mutta saa nähdä tuleeko siitä koskaan mitään. Pitäis ainakin terassille kerran kesässä päästä kun sateet loppuisivat.
Miten Kengu sinulla juhannus meni?
Että tällaista arkista, maljakossa sinisiä lemmikkejä ja sininen pöytäliina 🙂!
Hyvää juhannuksen jälkeistä aikaa ja jaksuhaleja kaikille ☺️❤️

Käyttäjä kengu kirjoittanut 04.07.2012 klo 07:50

Heipsan kaikille!

Ero_kesä_2006 kiitos siinähän tuo juhannus meni niin kuin muutkin viikonloput.Olin kolmen lapseni kanssa kotosalla. Puuhasteltiin yhdessä kaikenlaista.
Nyt olen ollut viime ja tän viikon lomalla. Nuorimmaisen synttäreitä vietetty ja oltu vaan. Tulevaa koululaista olen harjoittanut koulumatkaa varten ja kaikkee muutakin mitä pitäis sen osata. Tää hieman huolettaa miten lähtee toimiin.
Itellä todennäköisesti osa-aikatyötä olis tarjolla aluksi ja ehkä sit enemmänkin jatkossa.
Muutoin tässä menee kohtuu hyvin. Kyllähän tää yksinäisyys vaivaa.
Kolmen lapsen isäkin yrittää kiristää mua. Oon kyl puhelimessa pystynyt sanomaan oman mielipiteeni. Silti tiedän toisen olevan "vaarallinen" nyt jos se tajuaa etten menekkään hänen pillinsä mukaan. Onneksi tuohon livenä näkemiseen vielä menee aikaa.

Toivottavasti sinulle ero_kesä_2006 kuuluu hyvää ?
Jaksamisia kaikille ja nauttikaamme kesästä.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 05.07.2012 klo 09:31

Hei taas🙂🌻!
Kesä on jo pitkällä ja tuntuu ettei ehdi mitään, tietty se aurinko vois lämmittää useammin...
Ja Kengulle tiedoksi että matalalla lentoahan tämä on tämä arki, mitään raflaavaa ei tapahdu muttei taas mitään katastrofaalistakaan 🙂! Olen katsellut kesäopintoja ja
aattelin jonkun kielikurssin toteuttaa että ois jotain vaihtelua arjessa, uimahallissa vesijuoksen ja sekin menee kiinni pian, harmittaa. Tosin onhan niitä halleja, pitää vain mennä kauemmaksi ja onhan työttömällä aikaa. Töiden kanssa on tökkinyt, uskon kuitenkin ainakin lyhytaikaista työtä saavani, onhan tässä jo reippaat 20 v työelämässä oltu. Tytär on lomalla koulusta mutta teini ei juurikaan lähde enää kanssani minnekään enkä toisaalta halua jättää häntä yksin kotiin, joten kivat asiat on löydyttävä läheltä. Ehkä kesä on vähän rankkaakin aikaa kun tuntuu että pitäis tehdä sitä ja tätä, vai pitäisikö? Tänään ainakin ostan mäntynestesaippuaa ja pesen muutaman pienehkön maton ja ehkä uimahallilla käyn. Kieltämättä eron jälkeen, vaikka siitä on jo aikaa, on erittäin vaikea päästä kiinni arkeen, varsinkin kun lapsi huomioitava aina ensin ja eksää yritettävä vältellä viimeiseen asti. No, päivä kerrallaan, mihinkäs meillä on kiire, valmiissa maailmassa 🙂👍! Tsemppiä kanssasisaret ja -veljet ☺️❤️ ja Kengulle voimia arkeen ja sitä kivaa tekemistä, liikuntaa älä jätä missään tapauksessa, saan siitä itsekin hurjasti voimaa 🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 19.08.2012 klo 09:44

Hei taas tänne 🙂! Kukkuluuruu missä kaikki luuraa?
Kesä on mennyt ja syksy pian alkamassa. Mitä sinulle Kengu kuuluu ja muille täällä? Meillä yh-perheen arki alkanut kun koulut alkoivat. Itselle ei ole mitään uutta tapahtunut, vesijuoksuharrastus jatkuu kuten aiemminkin ja siitä en luovu ikinä ja aloitan kansalaisopistossa kertaamaan kielten opintoja, kävin myös kesällä kielikursseilla paremman tekemisen puutteessa. Pitkän sairausloman vuoksi työn saanti yhä tökkii, mikä harmittaa todella☹️! Pian työkkäriin meno ja siellä asiaa pohditaan taas ihan urakalla. Niin, olen menossa tukilomalle vajaan kuukauden kuluttua viikoksi, josko loma auttaisi tähän hieman alakuloiseen mielentilaan? Kesäkin meni ja terassit jäivät käymättä, niin sitä ihminen on saamaton 😳! Jaksuhaleja kaikille 🙂👍

Käyttäjä kengu kirjoittanut 25.08.2012 klo 15:48

Hei kaikille 🙂
Ero_kesä_2006 toivottavasti mielialas olisi jo nousu suuntainen. Turhauttavaa varmasti,jos töitä ei ole saatavilla.
Täällä tasaisen tahtiin kakkaa niskaan molemmilta ex:ltä ☹️
Asiat ei töiden suhteenkaan onnistuneet miten piti ja taidan hakea uudestaan siihen kouluun ja tehdä kaikki käytävät tunnit ja työharjoittelun. Rahan tulo on tässä kuussa ollut todella minimaallista. Työkkäri ei ole tehnyt päätöstä ja kelasta ei saa rahaa.Siis soviteltua päivärahaa.
Minä ja lapset voidaan olosuhteisiin nähden hyvin.
Väsymystä on ilmassa ja lievä born aut oli mulla mutta sekin on nyt selätetty.
Jatkan taas toisella kertaa
Voikaa hyvin.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 31.08.2012 klo 21:43

Hei taas Kengu ja muut ystävät ☺️❤️!
Hyvää tässä hetkessä on se, että säät ovat olleet ihastuttavia, tosin viileämpiä mutta kuitenkin, aurinko pelastaa aina päivän!Tytär on ollut kipeänä ja olen ollut paljon kotona lääkitsemässä häntä ja ruokaa tuputtamassa, kuumetauti kun on vienyt voimat ja ruokahalun. Harmi että sinulla nyt kaksi näitä niskaankakkaajia, miten miehet voivat ollakaan sellaisia älykääpiöitä? Missä kaikki hellät, ihanat miehenmussukat ovat? Hyvä ajatus Kengu tuo sinun koulutusjuttusi, olen itsekin lähdössä suorittamaan tutkintoa etä-monimuotoisesti, sivutoimisesti, en jaksa olla kotona odottamassa työtä, sitä kun ei kuitenkaan kukaan tarjoa. Hakenut olen ja haastatteluissakin käynyt mutta ei päälle viiskymppinen enää mitään saa vaikka olis miten kokemusta. Aikani kuluksi opiskelen ja tapaahan siellä muita, sekin hyvä pointti. Minullakin 500 päivää tulee täyteen 10 viikon päästä, joten alkaa olla vitsit vähissä täälläkin ☹️! Pian on se tuki-liikuntalomakin jota ootan tosi paljon. Ehkä liikunnan lomassa ehdin parketillekin, kuka tietää? Parasta 5 vuoteen, toivon mukaan ei tule esteitä matkaan, aiemmin vastaaville lomille haettuani eksä piti huolen ettei millekään lomille lähdetty, eihän joutava pätkätyöläinen mitään lomaa tarvitse -tyyliin. Jaksamista sinulle Kengu ihanien lastesi kanssa ja onnea opiskeluun jos sellaiseen ratkaisuun tulet 🙂👍! Jaksuhaleja sinulle, Kengu ja lapsillesi ja kaikille teille muillekin ☺️❤️

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 02.09.2012 klo 19:27

Juu,terkkuja kaikille. Miulla makaa näppäimistöllä terrorisoiva kissa joten vaikea kirjoittaa mitään...

Käyttäjä kengu kirjoittanut 03.09.2012 klo 11:28

Ero_kesä_2006 sekä Nymphalis jaksuja kovasti teille.

Yritin saada asioihin tänään nousua niin eikös se eräässä toimistossa tyrmätty. Ei tuollaisella asenteella työllisyys ainakaan nouse. Tyrmättiin mun kouluun takas meno ja kannustettiin oleen työttömänä. Töitä kun ei ole 3 viikkoon tarjolla ollut,mutta voimassa oleva tarvittaessa oleva sopimus niin... argh kyllä pistää vihaks.
Siis ei jaksa tätä epäoikeudenmukaisuutta laisinkaan.
Mä en jaksa koko aikaa taistella itseni ja lasteni vuoksi meille parempaa elämää. Yhteiskunta viimeistään tekee siittä mahdotonta.
Mulla ei ole nyt tuloja ja arvatkaas saanko toimeentulo tukea ☹️ et näin täällä.Koko ajan olen katunut tälle paikkakunnalle muuttoa se vahvistuu/voimistuu koko ajan.

Ero_kes_2006 onnea koulutus/tyonsaantiin sekä terveyteen. Toivottavasti tyttäresi on toipunut. Jakselehan mahdollisimman hyvin.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 30.11.2012 klo 18:20

Hei Kengu ja muut ystävät 🙂!
Mitenhän lie aika kulunut kun en tänne ole eksynyt pitkään aikaan. On kai ollut kaikenlaista muuta ..
Niin tuli tm-tuelle pudotus ja tukilomakin meni. Hyvää teki, siis tuo loma, sellaiseen
ylöspitoon voisi vaikka tottua.
Muuten on opiskelut jääneet kun uusintaleikkaus on tulossa vuoden alussa, piti olla
jo mutta siirsin ajankohtaa ensi vuoden puolelle. En haluaisi joulua maata punkassa.
Ei siis tarvitse tinoja valella eikä toivoa ensi vuodelle kummoisia, menee sairauslomalla osittain kevääseen ja sen jälkeistä aikaa en jaksa edes miettiä, josko työasiat rullaisivat keväällä, silloinhan työnsaanti on helpompaa. Toisaalta ikä painaa päälle ja keikat vähenevät. Mitä sinulle, Kengu, kuuluu pitkästä aikaa? Mitä teille muille Nymphis ja muut tänne kirjoittavat? Jakselkaa hyvin ja lämpöistä joulun odotusta, vaikken olekaan jouluihmisiä ☺️❤️

Käyttäjä kengu kirjoittanut 02.12.2012 klo 08:50

Hei ero-kesä-2006 toivottavasti sun työnsaantis kuitenkin paranis kaikesta huolimati.Päivä kerrallaan ja positiivinen asia vaikka sitten ihan pienestä.Jaksamisia kovasti sinulle.
Täällä elämä on kaaottista,mutta olen kyllä henkisesti vahvistunut. Kolme kaameeta asiaa nytkin päällekkäin kuormittamassa. Kahteen asiaan onnekseni olen jo saanut lakimiehen avukseni. Kuormmittaahan se silti mua paljon.
Koulua olen jatkanut edelleen ja siellä nyt ainakin kevääseen ollaan.
Joka päivä yritän löytää asioista positiivistä puolta.Muutenhan tässä musertuis aivan totaalisesti.
Kyllä mua liikaa koetellaan ja shaissee tulee liikaa.Sais tää kääntyä jo välillä toisinpäin.En mä muserru,mutta ei ihiminen koko ajan kestä shaissee päällensä.
Siitä shaissessta molemmat ex.ät pitää kyllä huolen.Toisen takia menee luottotiedot ja toinen on oikeudessa valehdellut minusta ettei oo tosikaan.
Joulua yritän saada jotenkin järjestyyn meille.Jospa sais jotenkin ton materiaali hössötyksen pienemmiltä lieveneen.Tulen korostamaan muita asioita joulussa kuin niiitä lahjoja.Mulla ei vaan yksinkertaisesti ole varoja ostella monia lahjoja.Hyvä että pystyn yks per lapsi.
Mukavaa joulun odotusta kaikille

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 02.12.2012 klo 16:18

Hei ero_kesäk_2006, kivalta tuntui kun muistit minutkin 🙂
Moi teille kaikille muillekin.
Olen ollut aika kiireinen enkä ole saanut kirjoitettua mitään tänne. Olen kans ollut aika ahdistunut ja aikaansaamaton ja kirjoittaminen työlästä kun en osaa mitään sanoa. Pää on ihan täysi asiaoita joista puhua mutta mitään ei tule ulos.
Olen seurannut pienen lapsenlapseni kasvamista ja kissanpentuni toilailuja. Neulominen on ollut kovaa vauhtia menossa, pienelle vauvalle nuttua ja sukkaa ja omalle pojalle samoin.
Tämä talvi taas kerran tuntuu tappavan kylmyyteen ja pimeyteen ennenkuin kevät koittaa ja päivä pitenee. Kunpa jaksaisi siihen saakka.
Olen tuntenut viimeaikoina taas itseni tulevan sivuunheitetyksi ja syrjäytyneeksi sosiaalisissa porukoissa, enkä omaa syytäni. Mutta sitä vaan oppii nauramaan kiusaajilleen ja olemaan välittämättä. Säälimään heitä.
Hyvää joulun odotusta teille. Minä odotan talven ainutta valopilkkua, Joulua, hartaasti.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 23.12.2012 klo 19:31

Hei Kengu, Nymphis ym. täällä kirjoittavat 🙂
Joulu tulla jollottaa. Toivon mukaan sinulla Kengu ja Nymphis ja muut ystävät täällä
se ei ole rasite vaan osaatte myös nauttia siitä. Allekirjoittanut ei ole jouluihmisiä mutta
yritän etsiä siitä kuitenkin jotain hyvää. Meikäläisellä piti työt alkaa tammikuussa mutta tulikin esteeksi leikkaus juuri vuodenvaihteen jälkeen joten näillä mennään... Sairausloma senkun jatkuu ja talvi menee melkein ihmetellessä, osittain sisällä ja sitten vähän lämpimämmällä ehkä voin ottaa muutaman askeleen ulkonakin.
Kaikkea hyvää Jouluunne, minä nautin tuoksuista, kudon, luen ja syön ainakin. Flunssa ja kuume on riesana perheessä, joten rauhallista joulua odotettavissa. Voikaa hyvin ☺️❤️🙂👍🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 21.01.2013 klo 20:44

Hei kengu, nymphis ym. Luin kirjoituksenne uudemman kerran kun viimeisestä viestistä alkaa olla jo kuukausi itse kullakin. Miten teidän uusi vuosi on lähtenyt menemään? Oletko kengu saanut asioita kulkemaan ja nymphis uutta virtaa? Minulla leikkaus on vieläkin tekemättä kun on tullut vastaan kaikenlaisia juttuja jotka ovat estäneet sen jo pariin otteeseen. Nyt vaan oottelen taas uutta aikaa, ehkä helmikuulle saan. Työjutuissa ei tapahdu mitään kesään mennessä sairauslomasta johtuen. Olen vaan jotenkin alistunut tilanteeseen ja yritän olla ajattelematta elämää hirveän pitkälle etukäteen ettei stressi iske ja aiheuta lisää infektioita ym. ym. Tänä talvena niitä on riittänyt. Joulukin meni muuten punkassa, flunssa iski eikä tarvinnut siten lähteä minnekään. Hiljaistahan tuo oli mutta eipä haitannut. Kirjoitelkaa tänne ystävät mitä kuuluu? Jaksuhaleja ☺️❤️