Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 04.12.2011 klo 10:37

Täällä taas 🙂! Ihanaa tulla katsomaan onko kengu, volvomies ym. piipahtaneet palstalla. Olenkohan toipunut liian hyvin kun on vähentynyt täällä käyminen tai sitten elämään on tullut uutta sisältöä. Olen huomannut saman sinustakin kengu. Kiva kuulla hyviä kuulumisia. Sanoisin vielä oli kotona siten 1 tai 5 lasta niin kiinni olet heissä. Teinin kanssa on tietysti vähän erilaista kun menee rajojen rakentamiseen valtavasti voimaa ja keskitien löytäminen on joskus vaikeaa, missä antaa periksi, missä ei, kaikkiin kysymyksiin kun ei voi sanoa ei.
Nyt tytär on leirillä ollut viikonlopun ja täytyy sanoa että ajatukset on koko ajan hänessä ja miten siellä menee, vaikka on jo 16 v ja pärjää varmasti. Yksinoloon ei noin vain viikonlopussa totu, ehtii juuri ja juuri siivoilla ja katsoa tv:tä sekä juoruta tuttujen kanssa. No, aikansa kutakin.
Leikkauksesta on jo 4 kk ja kun ei ole rajoitteita eikä keppejä vastuksina niin asian olen jo alkanut unohtaa kokonaan. Nyt odotan työtä ja sekin pientä stressiä aiheuttaa luonnollisesti. Minähän jätin vakityöni avioiduttuani vajaat 20 v sitten ja muuton jälkeen olen tehnyt vain sijaisuuksia, tosin töitä ollut kiitettävästi tarjolla mutta huoli huomisesta olemassa koko ajan. Kaikkeen on vaan totuttava kun ei ole vaihtoehtoja.
Kaikille teille ystäväni, kengu, volvomies, nymphis jne oikein lämpöistä piparintuoksuista joulunodotusta. Laitan tuon linkin jos toimisi
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/
😍

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.12.2011 klo 14:44

Heippa ero_kesäk_2006
Hyvä kun sinullakin menee paremmin siitä minä olen niin onnellinen puolestasi.
Mutta se elämä on sellaista että joku asia tulee shokkina ja siitä sitten hiljakseen
ihminen asiaan tottuu ja hiljakseen alkaa elämää rakentamaan ja aina
elämä järjestyy.
Se vaan on tärkeätä että uhminen ei jää ikinä yksin vaikeassa elämän tilanteessa.
vaan aina on joku jolle voi murheita kertoa.
Hyvä kun sinullakin on töitä sillä työ pitää ihmisen virkeänä.
Itse teen viellä seuraavan sunnuntain töitä ja sitten on taas tältä vuodelta
sunnuntai työt ohi kyllä se välillä väsyttää kun olen tehnyt pitkään 7 päivästä
viikkoa mutta se on jännä kun suunnittelee työpäivät ja tietää mitä tekee ja millon
työt loppuu niin sitä jaksaa.
Minä kyllä suunnittelen jo ensi kevättä ja kesääja heti kun on lumet sulanut niin
minulla on jokainen päivä varattu taas syksyyn asti.
Kaunista loppuvuotta sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 13.12.2011 klo 12:51

Hei kaikille teille, ihanat ja erittäin tärkeät ihmiset täällä ja kiitos kuluneesta ☺️❤️!
Joulukin tulla jollottaa, minusta parasta siinä on se, että se on pian ohi. Toivottavasti en pilannut kenenkään joulunodotusta typerillä kommenteillani 😝!
Miulle kuuluu vaan toipumista ja taas toipumista ja olo alkaa tuntua jo normaalilta niin että unohdan pian koko leikkauksen ja sairausloman. Tänään tapasin eksänkin ihan positiivisissa tunnelmissa ja puhuimme joulusta, johon hänkin joka vuosi osallistuu ainakin ruokailun merkeissä. Katson tyttärenkin takia välttämättömäksi.
Kaikkea hyvää teidän kaikkien, Kengu, volvomies, Nymphis ym. joulunodotuksiinne, ja piparintuoksua, iloisia kirkkaita lasten silmäpareja sinulle Kengu ja onhan teilläkin muuillakin niitä pikkuveijareita ainakin lastenlapsia. Ihanaa että ootte olemassa psyykkaamassa arjessa, niin hyvässä kuin huonossa. Olette tärkeitä
😍🙂🌻🙂👍🙂🎂

Käyttäjä kengu kirjoittanut 13.12.2011 klo 18:48

Hei kaikille.
Kiva kuulla ero_kesä-2006 että toipuminen sujuu hyvin.Ajattele,että se on vaan tavallinen viikonloppu ja sitten ohi 🙂 Kyllä sä sen kestät eikstö vaan.
Täällä puhaltaa mukavat uudet tuulet ja salama iski taivaalta ☺️❤️☺️.Ystävyyteni muutti muotoaan ja olemme aloittaneet seurustelun ☺️❤️.Vois kuvailla sielunkumppaniksi.Nyt ei hetkauta ex:ien aiheuttamat mielipahat millaan tavalla.On ihminen jolle voi puhua ja joka saa elämään muuta ajateltavaa.En minä jätä tänne kirjoittelua.Olette täällä olleet tosi tärkeitä tsemppareita ja kantaneet minua eteenpäin.
Jaksellaan kaikki mahdollisimman hyvin

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 15.12.2011 klo 12:23

Heippa ero_kesäk_2006
Joo et todellakaan ole tehnyt harmia kenellekään jokaisella meillä on omat
näkemyksemme ja mielipiteet ja niitä jokainen kunnioittaa.
Minä kyllä tykkään joulusta kun sillon saan olla perheenparissa ja rauhoittua
ja on pitkä pätkä työtunteja takana.
Kuin myös tykkään kinkusta, ruisleivästä, perunoista, vihanneksista, maidosta,
porkkanalaatikosta jne
siitä olen sinun puolestasi onnellinen kun olet päässyt elämässäsi eteenpäin
ja leikkauksesta olet parantunut.
Näin hiljakseen edetään elämässä parempaan huomiseen.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 16.12.2011 klo 13:19

Hei vaan kengu, volvomies ym. 🙂!
Kengulle toivotan onnea (olisin kirjoittanut isoilla kirjaimilla mutta täällä se ei ole sallittua) uudessa suhteessa, että olen onnellinen puolestasi, kaikkea hyvää, olet todella ansainnut ihania asioita elämääsi, pidän peukkuja ja olet ajatuksissani ☺️❤️.
Volvomiehelle kivaa joulun valmistelua 🙂! Kyllä minäkin tykkäisin joulusta jos saisin viettää sen omalla tavallani, mutta valitettavasti en voi. Rakastaisin joulurauhaa, jouluruokien tuoksua, kynttilöiden valoa, lumista maisemaa ja omatekoisia lahjoja. Valitettavasti vain tuo jouluruokien tuoksu taitaa onnistua kohdallani. Mummon luo menemme ja siellä se vasta hössötys alkaa, mummit kun tahtovat tulla lapseksi jälleen, lahjoja ja lahjoja, pakettien käärimistä ja laskemista, kuka sai miten monta jne. jne. Pakko sanoa että etukäteen jo stressaa. Jos joulun voisi viettää tahollaan ja omalla tavallaan ja vielä kivassa seurassa niin se olisi todella hienoa, pukit, tontut ja muut voisi kuulua myös siihen ja kuusen tuoksu. Mutku....
Voikaa hyvin kaikki, olette ajatuksissani ☺️❤️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 17.12.2011 klo 13:34

Heippa ero_kesäk_2006
Joo ei oteta stressiä joulun valmistelusta tehdään jokainen omalla
lailla joulu.
Mutta siitä olen lähinnä onnellinen kun on tullut tehtyä pitkiä työpäiviä ja nyt
helpottaa voin sanoa ihan suoraan että kyllä on patterista virta vähissä ja
jouluna saan olla perheenparissa ja olen kyllä sanonut kaikille jotka minut tuntee että
ei saa häiritä kuin hätätäpauksessa ja jos tarvitsee apua.
Huomenna on pitkästä aikaa vapaata ja haetaan tytön kanssa joulukuusi metsästä
ja teen vaan ulkotöitä ja olen ulkona kun sitten lokakuusta on ollut vaan melkein sisällä.
Eilen entinen naapuri soitti että auraatko tien kun tulee viettämään joulua
tänne maalle olen aina aurannut tiet mutta sattuu joskus niin paljon vaikka siitä
on jo noin 20 vuotta kun oltiin parhaita naapuria niin puoliso päätti itse päivänsä
vaikka oli hoidossa ja oli puhetta että mitään ei hölmöillö ja heti tulla sanomaan
jos apua tarvitsee ja elämä on vaikeata.
Nyt viellä kun viikon jaksan niin sitten alkaa oma kuntoutus perheen kanssa ulkoillaan
ja saa itsekin miettiä omia tekemisiä ja tekemättä jättämisiä.
Minä monesti saunassa mietin mitä olen tehnyt ja mietin tulevia asioita
Ja mulla on ensivuodeksi vaikka minkälaisia suunnitelmia.
Aina pitää olla haaveita, unelmia, suunnitelmia jne se innostaa kummasti.
Mulla on auton huoltokirja ja ajopäiväkirja niin pelkästään tulee työajoja vuodessa
60000- 70000 km vuodessa ja ajan ne 240 diisel volvolla ja eilen sattu jännä juttu
kun pakoputken viimeisin pätkä tippui mutta muuta ei ole tarvinnut korjata
paitsi öljynvaihdot ja suodattimet.
Radio novasta tulee nyt Irinan laulu Näe minut tässä se laulu on upea ja siinä on paljon asiaa.

Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.12.2011 klo 11:12

Kyllä sinäkin vielä toivottavasti saat viettää omanlaisesi joulun ero_kesäk_2006.Jaksamista viikonlopun osalle kovasti.Onneksi joulu on kerran vuodessa vaan 😉
Volvomiehelle rauhaisaa ja mukavaa joulua sekä onnellista uutta vuotta 🙂
Täällä asiat vielä ihan hyvällä mallilla ja nautin joka hetkestä ☺️❤️
Kaikille kovasti jaksuja 🙂

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 19.12.2011 klo 11:42

Heippa Kengu
Joo kyllä vietän kivan joulun ja vähän rauhoitun ja olen niin onnellinen
saan maalla olla perheen parissa.
Kuin myös olen niin onnellinen sinun puolestasi ja hiljakseen etene elämässäsi
päivään parempaa.
Kaunista loppuvuotta sinulle.

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 23.12.2011 klo 11:54

Hei te kaikki rakkaat ihmiset täällä ☺️❤️!
Toivon meille kaikille oikein rauhaisaa ja rakkaudentäytteistä Uutta Vuotta
ja Rauhallista joulua ☺️!
Palaillaan ensi vuonna. Tämä joulu menee hössöttäessä, nytkin sata asiaa mielessä,
voi voi ...
Syökää, nukkukaa, ulkoilkaa ja rakastakaa lähimmäisiänne, minäkin yritän🙂!
Tänään on minun syntymäpäivänikin, tulkaa kakulle kaikki 🙂🎂

Käyttäjä Jones53 kirjoittanut 23.12.2011 klo 12:38

Mahdollisimman hyvää Joulu kaikille, ja hyvää syntymäpäivää `ero-:lle` En pääse kakkua maistamaan, mutta olen hengessä mukana...🙂👍

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.12.2011 klo 19:05

Hei kaikille!
Kiitos Jones53 onnitteluista!
Niin meni joulu, onneksi on ohi. Miten Kengu, volvomies, Nymphis ym. selvisitte
siitä? Olittekos olleet kilttejä? Mitä Kengu sun lapsillesi kuuluu?
Minulla meni tuttavia tavatessa ja lapsuudenkodissakin tuli käytyä. Ihan rauhallisissa
merkeissä siis. En pahemmin joulua laittanut kun hetikohta pitää purkaa kaikki pois.
Tuulista ollut niin ettei ulos uskalla mennä, sisällä vain kököttää pitää.
Hyvää loppuvuotta kaikille ja Onnellista Uutta Vuotta 2012 🙂👍!

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 28.12.2011 klo 12:35

Hei kaikki. Anteeksi kun en ole kirjoittanut, kiitos kun olette silti minuakin muistaneet täällä. On ollut kiirettä ja tuntuu ettei jaksa mitään järkevää kirjoittaa vaikka päässä on tuhat asiaa.

Myöhästyneet mutta lämpimät onnittelut ero_kesäk_2006!

Minun jouluni meni rauhallisesti ja läheisten kanssa oleskellessa. Syötiin itsemme ähkyyn ja juotiin lasilliset punaviiniä. Kolme päivää jouluruokaa riitti mutta ensi joulun alla taas odotellaan vesi kielellä.
Haudoille vietiin kynttilät koko perheen kanssa ja kaunista oli. Just aattoaamuksi satoi lunta joka kuitenkin on nyt sulanut, mikä passaa minulle oikein hyvin.
Joulusta jäi rauhallinen olo joka toivottavasti kantaisi jonkun aikaa.
Onnellista Uutta Vuotta teille kaikille!

Käyttäjä kengu kirjoittanut 29.12.2011 klo 19:18

Hei kaikille.Ero_kesä_2006 myöhästyneet onnittelut 🌻🙂🌻.Mun läppäri on hajonnut ja satunnaisesti pääsen koneelle.Kirjastossa ja nyt naapurissa.
Joulu meni mun ja kolmen pienen lapsen kanssa ihan hyvin.Naapureilta ihana lahja ja joulupukki kävi tuomassa lapsille lahjat.Pientä takapakkia taas taloudellisesti,kun vieläkin ex:n laskuja karhutaan multa☹️Tässäkin jokin ns muotoseikkaan takerrutaan ja vaaditaan maksua.Ei tykkää yhtään.Koska tää loppuu😯🗯️ Onneksi perhekeskuksessa kuunnellaan ja he yrittävät auttaa mahdollisuuksiensa mukaan.Kuitenkin kokonaisuutena asiat menee parempaan suuntaan varsinkin henkisellä puolella.Kehonrakennus on osaltaan tässä tärkeässä roolissa ja tästä pidän kynsin ja hampain kiinni.Toivottavasti tuota omaa aikaa sais ensi vuonna pikkasen enemmän.Tämä auttaisi kokonaisvaltaisesti kuitenkin jaksamisen kannalta.Silti nuo lapset ovat se rikkaus ja rakkaus🙂
Kaikille oikein mukavaa loppu vuotta ja vieläkin parempaa Uutta Vuotta 2012 jakselkaa hyvin ja nauttikaa elämän jokaisesta päivästä🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 06.01.2012 klo 17:59

Hei Kengu! Olen iloinen että olet löytänyt harrastuksen, josta pidät, samoin tuolla miesrintamallakin tuntuu menevän kohtalaisesti, vai 😉? Onnea vaan jatkossakin. Ihanaa kuulla kivoja uutisia. Olen itsekin jo "melkein silmäniskuun vastannut", edistymistä sekin... ...😳!!!
Hyvää alkavaa vuotta Kengulle, volvomiehelle, Nymphikselle, Jones53:lle ym ym. kaikille muillekin täällä. Lueskelen tekstejäni usein vaikka itse olen saamattomampi.
Minä odottelen työkeikkoja tai sitten lisäkoulutuspaikkaa pian alkavaksi. Sitä samaa siis kuin aiemminkin. Liikunnan ilon olen löytänyt ja kunto on kohentunut, sitä kautta pitää yrittää tuota BMI:täkin alemmaksi.
Vointeja ja iloa arkeen kaikille ☺️❤️