Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Miten saada viha itsestä järkävästi ulos

Käyttäjä kengu aloittanut aikaan 18.03.2011 klo 12:48 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kengu kirjoittanut 18.03.2011 klo 12:48

Osa voi muistaakkin minut sykyltä,mutta lyhkäinne keertaus
Turvakodista muutin lasten kolme kappaletta uudella paikkakunnalle.Mies toi eropaperit turvakodin pihaan.Harkinta-aika on mennyt umpeen.Lasten tapaamiset eivät ole onnistuneet.24/7 ollut viimeisen puolen vuotta lasten kanssa.Satunaisia 1h viikossa oma-aika lukuunottamati.
Tunteet menee vuoristorataa ja rakkaus mieheen on ja pysyy.Sen vuoksi olen hmm halventanut itseäni ja toisen pyytäessä piparia niin sit ….
Saattoi mennä kk ettei toisesta kuulunut yhtään mitään ja lapsetkaan eivät nähneet isäänsä.Ex ajautu väärään seuraan ja syyhän on mun.Todennäköisesti on aika pitkään kuvioista pois.
en vaan ymmärrä,nyt kun vielä vois tavata lapsiaan ei halua.Kissan metsästys on mielekkäämpää.
Olen kovaa vauhtia katkeroitumassa.Sinnittelen kolmen lapsen kanssa ilman tukiverkostoo ja talouskin aika kovilla.
Minä en pysty osaa käsitellä mieheni tekoja laisinkaan.Ne ylittää kaikki mun käsitykset.Miten ihminen on niin julma henkisesti,Vielä hän halusi monta lastan ja olisi vielä -09 kesänä nuorimmaisen ollessa pari kk halunnut neljännen.Miks halus lapsia jos ei kerran rakastanut mua.
Järki ymmärtää asiat,mutta tunteet ei.
Yksinäisyys ja aikuiskontaktin puute vaivaa.
Lapset ovat parempaan suuntaan ja silti minäkin.Voimavaroja löytyy vaikka välillä tuntuu ettei jaksa.
Mä en halua katkeroitua
Ärsyttää kun mies saa valita huvittaako lapset vai ei.Miehen elvistely rahan käytöllään on loukkaavaa.Kela maksaa elatustuen,vaikka ….
Lapsiani en kadu ja he ovat elämäni rikkaus.
Haluaisin hyviä asioita itselleni,mutta miten….

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 05.09.2011 klo 16:44

Heippa_erokesäk_2006
Joo älä suotta murehdi tulevia asioita sillä asiat kyllä järjestyy.
Mutta kyllä asioita kannattaa ja pitääkin miettiä ja suunnitella
Mulle sanoi yksi siilinjärveläinen diiselkorjaaja että älä ikinä murehdi tulevija
asioita sillä ne järjestyy.
Olikin minun ystävä vuodesta 93 ja ja sitä ystävyyttä kesti noin 15 vuotta ja
ajattelin että kun ei mistään kaveria löydy eikä osoitetta niin tänä kesänä toinen
korjaaja sanoi että oli veneen moottoria korjannut ja testannut niin oli vene
kaatunut ja korjaaja hukkunut.
Että elämästä kannattaa joka päivä nauttia joskus elämä on pienestä kiinni.
Ei ole oikein mahdollista että vietän viikossa 1-2 päivää itselleni minäpä keron suunnilleen
päivä rytmin tämä päivä on ollutkin työntäytteinen.
Aamusella heräsin katsoin aamu tv läksin töihin klo 7.30 tytön jätin kouluun ja olin kaupassa klo 8.00 käytin yhtä vanhusta kaupassa ja ostettiin sille viikon elintarvikkeet niin riittää
raha ruokaan kun itse ei oikein hallitse. ( on työmatkan varrella niin helppo auttaa )
Tulin työpaikalle noin klo 10.00 avasin liikkeen ja keräsin netti kortti tilaukset työpäivän
jälkeen vien postiin siinä sivussa asiakkaita palvelen.
samalla katsoin sähköpostin.
Tuli pari puhelua tyttö soitti koulusta että yhtä oppilasta kiusataan koulussa ja se joutuu
olemaan piilossa ja pelkäämään niin kysy että mitä teen olen tytölle aina sanonut
että jos näet että jotain kiusataan niin menet auttamaan ja menette kahdestaan sanomaan opettajalle niin yleensä asiat ratkeavat ja koulussa kyllä puututaan koulu kiusaamiseen.
ja voin sanoa että suomi on hyvä maa mutta ei ole oikeusvaltio )no asiahan ei muutu
mutta pakko laittaa asiasta asiakirjat päättäjille ja kysyn että miten tämä
on mahdollista suomessa vuonna 2011 ???
Vastailin tänne tukinettiin ihmisille ja toivottavasti on hyötyä ( mutta on työpäivä
käytetty tehokkaasti kun on loppoaikaa niin kirjoittelen tänne tukinettiin )
Nyt kun kello on kohta 17.00 niin suljen kaupan ja vien kirjeet postiin ja käyn
kirjastossa selaan tietyt lehdet pintapuolisesti ja sitten menen kotia tehdään
eukon kanssa ruokaa ja vietetään onnellista iltaa.
joka päivä minulla on työpäivä se vähintään 12 tuntia
on minulla aika pitkä työmatka joka päivä tulee 200 km matkaa
mutta minä niin nautin työstäni ja olen onnellinen ja siitä erityisesti olen onnellinen
kun pystyn auttamaan ihmisiä ja luoja minua siinä auttaa.
Sunnuntaina minä olin melkein koko päivän metsässä moottorisahan kanssa ja metsä
on minun toinen koti ja metsästä minä saan voimaa niin valtavasti että en
edes sitä pysty sinulle sanoin kertomaan.
Käynhän minä konserteissa sillon kun Irina esiintyi niin laitoin
lapun ovelle että liike on sulsettu.
Mutta arvaappa kohta on yö yhtyeen 30 vuotis kiertue ja menen katsomaan
Niin yö tä olen kuunnellut alustalähtien eli 30 vuotta ja monesti olen miettinyt
että minne on mennyt 30 vuotta mutta niin on vaan menny.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 05.09.2011 klo 20:26

Hei ero_kesäk_2006. Kiitos kun hyväksytte minut mukaan tänne 🙂🌻
Olen tosi arka menemään keskusteluun kun en oikein osaa näitä...
Täällä on tosi paljon viestejä enkä ole ehtinyt lukea kaikkia mutta vastailen jos joku haluaa jahka lueskelen näitä teidän keskustelujanne.

Tuo kiusaamisasia mistä volvomies kirjoittaa... itse lamaannuin ja alistuin kiusaamiseen koulussa mutta poikani on näyttänyt kiusaajilleen taivaan merkit pärjäämällä ja luonne on vain vahvistunut. Meitä ihmisiä on niin monen sorttisia. Monet varmaan pelkää mennä väliin ettei tule itse kiusatuksi.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 06.09.2011 klo 14:15

Heippa Nympalis antiopa
Älä suotta arkaile kirjoittele ehdottomasti niin aina jollekkin on hyötyä
ja kirjoitele ihan kelle haluat.
Niin minä en oikein voi maalaisjärjellä voi selittää enkä ikinä hyväksy enkä ymmärrä
koulukiusaamista ja niihin pitää heti puuttua niin yleensä ne loppuu opettajan
puhuttelulla omille penskoille olen sanonut että on aina kiusatun tukena ja puolella
ja mennä kiusatun kanssa opettajan luokse asiasta kertomaan ja toiset kiusaajat on
niin rohkeita että ne porukalla kiusaa toista mutta ikinä ei saa alistua jos toista
kiusataan niin koulussa kuin työelämässä jne.
Mulla ei riitä tippaakaan sympatijaa sellaiselle ihmiselle joka tekee toiselle harmia
tai kiusaa.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 07.09.2011 klo 09:02

Hei taas kaikille 🙂!
Tuli mieleen tuosta kiusaamisesta kun tytärtäni kiusattiin ala-asteella ja jouduin puuttumaan tilanteeseen. Opelta tuli viesti että tytär myöhästyy aina tunneilta ja kun tiesin (hälyytyskellot alkoivat soimaan) että asialle on varmasti syynsä, tunnollinen kun on ollut niin aloin selvittämään asiaa. Sain sitten tyttäreltä tivattua että joku poika kiusaa välitunneilla ja hän pelkää sitä niin että pitää mennä välitunneilla metsään eikä uskalla sieltä tulla pois ennenkuin välituntikello on soinut, siksi siis myöhästyy. Kertoi, että poika oli sanonut hänelle että hän antaa vielä turpiin joku päivä ja vääntää niskat nurin myös. Otin luonnollisesti puheeksi asian rehtorin kanssa välittömästi ja hän järjesti kokouksen jossa oli tyttäreni opettaja, pojan opettaja ja minä. Kehtasi tämän pojan ope puolustella oppilastansa, sanoi että tällä pojalla on vaan tällainen sanavarasto, heh... Rehtori otti asian tosi tomerasti ja homma saatiin järjestykseen. Laittoi pojan pyytämään tyttäreltä kirjallisesti anteeksi, joka kirje sitten toimitettiin minulle. Se loppui siihen. Olen sitä mieltä että mitään tällaista ei pidä sietää. Olen varmaan siinä suhteessa yhtä tomera kuin volvomies, että lähden vaikka helikopterilla siltä istumalta asiaa selvittämään, tuohdun niin helposti jos ihmisiä kiusataan varsinkin puolustuskyvyttömiä lapsia.
Oot tosi puuha-Pete volvomies, olen iloinen että saat metsästä voimaa, minäkin pidän metsässä liikkumisesta, tosin se ei juuri nyt ole mahdollista.
Ja Nymphis tuu ihmeessä mukaan keskusteluihin, kivaa saada uusia mielipiteitä, on todella upeata että kirjoitat ja kommentoit.
Ja kengu, mitäs sinulle uutta? Ootko saanut asioita toivomallasi tavalla järjestymään?
Jaksellaan taas 😍

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 07.09.2011 klo 12:41

Hei kaikille.

Tuosta tulee nyt minulle morkkis mikä tosin on ollut aina kun en pystynyt lastani suojelemaan kiusaamiselta. Opettaja oli nuori nainen, kokematon ja neuvoton sanavalmiin poikani suhteen. Ei poika ole ollut häirikkötyyppiä, aina vaan valmis kertomaan mielipiteensä ja erittäin puhelias(minun vastakohta ;)). Muut oppilaat pitivät outona ja erilaisena ja helppona kiusata. Rehtori oli opettajan ja koulun puolella ja lapsi oli se joka oli helpointa saneerata pois kuvioista, eli siirtää tarkkikselle. Siellä tuli loistavat numerot ja sanoi itse että oli ainut paikka missä ei kiusattu ja sai opiskella omaan tyyliinsä. Siellä oli myös opettaja jolla oli auktoriteettia ja se oli juuri se mitä tarvittiin. Hän kunnioittaa yhä tuota opettajaa. Mutta mietin miksi en tehnyt enemmän. Olin itsekin nuori ja kokematon ja arka muutenkin ja kahden pienen lapsen kanssa oli niin paljon mitä piti hoitaa. Ei ole puolustus, olisi pitänyt tehdä enemmän ☹️
Mutta kuten sanoin, tulevaisuus näytti mihin hän pystyy 🙂

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 07.09.2011 klo 14:42

Hei vaan kaikille !
Älä Nymphis kanna huonoa omaatuntoa, aina ei oo meillä voimia tehdä kaikkea. Olisi vaan hyvä että kiusaajat saataisiin kuriin ja oon kyllä yhä sitä mieltä jos koulu suojelee kiusaajia niin asiasta pitää tehdä julkinen tavalla tai toisella, silloin rupeaa tapahtumaan. Vanhoja on turha muistella, lapsesi on kuitenkin onnistunut elämässään ja sehän on pääasia. Kyllä meille varmaan kaikille tulee mieleen asioita jotka olisi voinut tehdä toisin, varsinkin eron yhteydessä tai nuorempana tulee väsyneenä toimittua eri tavoin kuin nyt kokeneena ja viisaana 🙂, vai tullaanko me koskaan aikuisiksi ja viisaiksi? Heikompien puolta on pidettävä, oli osapuoli sitten lapsi, vanhus tai kuka tahansa. Itse aikoinaan pidin äitini puolta kun tutkittiin vakavaa sairautta kuukausikaupalla ja mitään ei löytynyt, paikasta toiseen kiikutettiin ja aina odotettiin kuukausia seuraavaan paikkaan. Annoin kuulua sairaalassa miten tutkimukset edistyvät hitaasti ja jos en olisi sitä tehnyt niin eipä olisi tutkimustarvettakaan enää. Lopulta löydettiin vaarallinen kasvain joka saatiin ihan viime hetkellä poistetuksi ja elämä jatkui ja jatkuu ja kuntoutuksen kautta lähes ennalleen (jalat meni alta). Hoidin äitiä ainoana sisaruksena 50 km päähän ja avioliittoni oli tuolloin erovaiheessa, silloin tuntui että menen itse ensin, mutta hokkuspokkus, kumpikin selvisimme ja tässä mennään... elämä on ihmeellistä 😳.
Ootan ensi viikkoa kuin kuuta nousevaa, jolloin pääsen uimaan, miksei aika kulje nopeammin? Näissä leikkausjutuissa on tuo 6 vk maaginen raja, jonka jälkeen saa tehdä paljon enemmän asioita kuin ennen sitä, myös liikunnan suhteen.
Jaksellaan 😍

Käyttäjä kengu kirjoittanut 08.09.2011 klo 16:30

Hei kaikille Nymphis,Ero_kesäk_2006 ja volvomies ! Niin ei kaikkeen pysty/jaksa vaikka haluais kuinka lastensa tai itsensä parasta.Rajallisuuutemme meillä on,mutta se riittää et parhaamme yritämme.Kiusaaminen on tosi ikävää ja valitettavasti saa kuulla monelta taholta et näin tapahtuu.Ero_kesäk_2006 odottavan aika on tooosii pitkä,mutta kyllä sinäkin pian pääset uimaan yms.Itsellä 4 päviää opiskelua takana ja toistaiseks kaikki sen osalta kohtuu kunnossa.Jatkossa päivät ovat pitempiä ja asioiden organisointia tarvii oikeen miettiä.Sain tuossa äsken itselle ikävän puhelinsoiton,joka on kyllä ollut tiedossa.Kolme pienintä lasta pystyvät jatkossa näkemään isäänsä kerran kuukaudessa 5h ja mun tarvii mennä niihin mukaan😟 Kai tuohonkin sais jonkun jos en suostuisi siihen,mutta joka tapauksessa mun tarvis mennä muurien ulkopuolelle vastaanottaan lapsia kun tulevat tapaamisesta.Toisaalta oon vahvistunut,ettei ex tässä ole enää peikko.Joudun kerran muutaman sanan vaihtaan,jos hän soittaa tuolle 6v tytölle.silti en haluais olla tekemisessä laisinkaan koko ihmisen kanssa.ei hän muutu vaan haluaa hallita,satuttaa ja loukata mua.Muuten tässä mennään päivä kerallaan eteenpäin ☺️ Parempaa kuintenkin suunta on koko ajan.Lieviä melankolisuus hetkiä on ja tämäkin osittain johtuu nuorimmaisen huonosti nukutuista öistä.Jos tämä olisi kunnossa jaksais hieman paremmin,nyt kun väsymys on tosi asia se veroittaa mun voimia.Salila olen tämän viikon pystynyt käymään,joten se antaa energiaa vaikka vähän sitä myös multa ottaakin.Pyydän anteeksi,kun en "jaksa" kunnolla kirjoitella teille muille kannustuksia yms.Olette silti minun mielessä ja tärkeitä.Jakselkaa kaikki hyvin🙂🌻

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.09.2011 klo 10:38

Heippa Nymphalis Antiopa
Älä itseäsi syytä olet varmasti tehnyt parhaasi mutta elämä ei mene
aina niin kuin ajattelee ja suunnittelee.
Kuin myös jälki viisaus on helppoa.
mutta sinullekkin sanon että ikinä et jää ongelmien kanssa yksin
Ihmisellä pitää aina olla ystäviä , kavereita jne ja jos ei ole niin hommaa
itsellesi tukihenkilö niin se helpottaa elämää ja tietää että on joku joka auttaa.
Kuinkas poikasi nyt jaksaa ???
Kuinkas sinä olet jaksanut ???
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.09.2011 klo 11:14

Heippa Ero_kesäk_2006
Joo ikinä ei saa hyväksyä kiusaamista on se sitten koulussa, työssä
On lapsi , aikuinen, vanhus aina pitää heti puuttua ja aina
ollaan heikomman puolella.
Mutta on paljon sellaisia tapauksia että kiusattu joutuu vaihtamaan koulua
tai aikuinen työpaikkaa vaihtamaan.
Mutta kun kiusamiseen puututaan heti niin asiat yleensä korjaantuu
mutta jos ihmistä kiusataan pitkään niin se jättää ihmiseen pahimmillaan
pysyvät vauriot koko loppu elämäksi.
Joo metsä on minun toinen koti ja kun päivän tekee töitä niin iltasella kun katsoo
mitä sai aikaan niin siitä tulee onnellinen olo ja olen miettinyt että jos tiettyihin
metsä koneisiin investoisin mutta se vaatii että nuoriso on kiinnostunut ei minulla
aika riitä mutta kysyin pojalta niin on kiinnostusta.
Kun puun itse jalostaa niin saa monin kertaisen hinnan ja on itsellä työtä ja työpaikka.
Postikortti on kanssa todella upea ja nyt menikin pari päivää kun vaihdoin kaupan
seinälle uudet kortti mallit tulikin hurjasti uusia malleja on mulla kaupan seinällä
tuhansia erilaisia posti kortteja ja nyt kesän jälkeen pitää vaihtaa loppuneet
kortit nettiin sieltäkin puuttuu noin 150 mallia mutta alku viikosta kun eukolla
on töistä vapaata niin vaihtaa.
Pitää kyllä opetella itse vaihtamaan mutta olen vähän tumpelo näissä tietokone
asioissa mutta hiljakseen opettelen.
Itse laittelen paljon ihmisille posti kortteja ja aina kun saa itsekin kortin niin
tulee onnellinen olo ja rupeaa nauramaan.
Laitaisin sinullekin kortin päivän piristeeksi jos osoitteen tietäisin.
Joo hiljakseen itseäsi kuntoutat ja hiljakseen menet elämässä eteen päin parempaa
huomista rakentaen.
Kuinkas olet nyt jaksanut ????
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.09.2011 klo 12:11

Heippa Kengu
Joo ei kaikkea jaksa eikä tarvitsekkaan tekee minkä jaksaa ja huomenna on
uusi päivä niin jatkaa seuraavana päivänä.
Siitä olen sinun puolesta onnellinen kun olet opiskelemassa niin varmasti saat
uutta voimaa ja uutta näkökantaa.
Olisi hyvä jos sinulla olisi mukana joku henkilö tukena kun on lasten
tapaamis asiat jos tuntuu että on vaikea mennä lasten kanssa.
Ei tarvitse anteeksi pyydellä kun et jaksa kirjoitella kirjoittelet kun on aikaa
ja jaksat.
Niin on mullakin työt rästissä ja kohta rupeankin keräämään kortti
tilaukset kasaan ja on se asia sitten kunnossa.
Muista että hiljakseen mennään elämässä eteen päin ja rakennetaan parempaa
huomista ja olen aiemminkin sinulle kirjoittanut että jaksat ja pitää
katsoa elämää pidemmälle ajan jaksolle niin elämä järjestyy
Kuin myös muistat että ikinä et jää yksin elämässä.
Muista että huolehdit omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta ja pidät siitä
huolen että kukaan ei tee sinulle mitään harmia, pahaa jne
Kuinkas olet nyt jaksanut ???
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 11.09.2011 klo 09:34

Hei vaan Kengu, volvomies ja Nymphis ym. täällä!
Kengulle ja Nymphikselle toivon jaksamista arjessa ja lapsen/lasten kanssa ja volvomiehelle voimia toisten auttamisessa. Aloitan nyt 6 vk jälkeen liikkumisen
ihan eri tavalla kuin aiemmin, kun lupakin on annettu, joten tietää matalallalentoa, myös opiskelujutun pienimuotoisen löysin estämään ankeutta. Jaksakaa hyvin, joka päivä en minäkään jaksa tänne tulla, ja Kengu, ei ole sun tehtäväsi kannustaa muita, aina ei jaksa ja voimavaramme ovat rajoitetut, oma perhe on aina kuitenkin se tärkein. Jaksellaan ☺️❤️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 12.09.2011 klo 11:25

Heippa Ero_kesäk_2006
Hiljakseen kuntoutat itseäsi niin siitä se alkaa taas elämä sujumaan
taas muistutan että rakenna itsellesi sellainen tukiverkko että yksin ei tarvitse olla
kun on aina joku jolle voi kertoa iloja ja suruja niin se jo auttaa paljon ihmistä
jaksamaan.
Ihan yksinkertainen juttu kun eilen yksi tuttu sääti ohjelmat kun tulostin ei toiminut
eikä tietokoneen sivuista voinnut ottaa kopioita / tulostaa niin nyt taas toimii
niin se on ihan pikku juttuja kun sen osaa korjata mutta tuskallista kun ei osaa
mutta kun on paljon ystäviä / kavereita niin joku osaa aina jotain ja kun voimat
yhdistetään niin on hurjasti tietoa ja taitoa.
Työ paikalla kuuntelen radiota ja klo 10 uutisten jälkeen on aina ajantasa ohjelma
niin siinä on aiheena koulu kiusaaminen ja siinä kerrotaan että miten pitkä aikaiset
vauriot pystyy ihmiseen jättämään niin tietyllä lailla tulee paha mieli kun
itse olen puhunut / puuttunut jo noin 20 vuoden aikana kyseiseen ongelmaan ja
mitään ei tapahdu monesti yksin olen itsekseni pohtinut / miettinyt miten on
mahdollista että asiaa ei saada kuntoon.
niin yksin kertainen asia että ketään ei kiusata niin ei onnistu.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 13.09.2011 klo 09:09

Hei volvomies!
Kirjoitustasi lukiessa tuli mieleeni että "kyllä maalla on mukavaa". Maalla minäkin olen syntynyt ja tiedän että siellä yhteisö huolehtii toisistaan, kaupungissa tilanne vaan on
eri, seinän takana asuvaa naapuria ei välttämättä tunneta. Minulla on tosin meidän
kerrostalossamme kymmenkunta hyvänpäivän tuttua ja pari parempaa joten apua
saan heiltä jos vaikka sokeri tai kananmunat sattuvat loppumaan kaupan kiinniollessa, muuten en pahemmin uskoudu. Olemme perheen kanssa muuttaneet tiuhaan ja nykyinen paluumuutto on rauhoittanut tilanteen. Näin ystävätkin ovat ympäri Suomea ja näin avun
hakeminen on hankalaa.
Toipuminen menee niinkuin menee, olen varovainen etten satuta itseä tahallani, noudatan ohjeita liikunnan ja kantamisten suhteen. Selviän. Ja opiskelu antaa ihanasti uutta ajateltavaa. Narsistin vaikutuskin alkaa pikkuhiljaa hävitä, tuntuu kuin en olisi koskaan naimisissa ollutkaan hänen kanssaan. Hyvää syksyä sinulle ja voimia auttamistehtävässäsi
Hei kengu!
Sinulla kans pari sanaa. Mielessä oot usein muulloinkin kuin täällä käydessäni. Sinulle kans toivon omaa aikaa ja jos et sitä saa niin ota lapset mukaan minne sit menetkin. Kivoja opiskeluhetkiä ja muutakin hyvää jatkoon 🙂🌻
Nymphikselle ja muille täällä myös hyvät syksyt 🌻🙂🌻🙂

Käyttäjä kengu kirjoittanut 13.09.2011 klo 20:30

hei kaikille 😀
Hienoa ero_kesäk_2006 että olet saanut liikkumis luvan.Mukavia päiviä sinulle kovasti ja muista pyytää apua itsellesi jos sitä tarvitset.
Opiskelu on rankkaa,kun on tuota työpainotteista,mutta toisaalta taas sit antoisaa.Valitettavasti ei ryhmästä ole sellaista juttuseuraa.Olen ainoona naisena tuossa 7 joukossa.Pari työskentelyä on paljon,mutta sanotaanko et onhan se jotain.Tauoilla onneksi saa jutella muutaman sanan naisten kanssa.Eli ei tilanne onneksi täysin katastrofaalinen ole.Tänään ei jaksanut lähteä pikaista kuntosali treeniä vetään vaan hain suorilta lapset hoidosta.Vähän sit kotona tein ja tämä virkisti.Lapset katselivat lastenohjelmia niin siinä sivussa sai tehtyä.Muita asioita olen myös yrittänyt tässä sivussa hoitaa.Lähinnä koskien lasten ja isän tapaamisasiaa ja olen myös lastenvalvojaan ollut yhteyksissä jos saisi muutoksen huoltajuuteen.Vaadin vaan itseltäni liikoja ja voisi välillä olla hyväksi hellittää ja antaa olla.Nyt tarvii toivoa,että jatkopaikka tärppää heti tämän jakson päätyttyä.Ensi kuussa on valinnat ja täytyy toivoa et kutsu haastatteluun tulee.Nyt kun sinne on päässyt olisi kiva päästä jatkamaan alaa ja saada tutkinto.Uuden harrastukseni myötä olen saanut lisäenergiaa ja siellä on lapsille oma lapsiparkki.Ei tarvitse murehtia mihin saan lapset 🙂
Jakselkaa hyvin volvomies,ero_kesäk_2006 ja nymphis sekä toki muutkin

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 14.09.2011 klo 15:11

Hei Kengu!
Hienoa että sinulle kuuluu kivoja juttuja 🙂!
Olen tässä vesisateita pidellessä välillä eksynyt tuonne nuorten puolelle ja
yrittänyt keksiä ratkaisuja muutamiin pulmiin, itselläkin kun on teini-ikäinen. En ole ammattiauttaja, mutta ainakin voin ohjata nuoria ottamaan yhteyttä eri paikkoihin
mistä sitä apua sitten saa. Ajattelen aina omaa teiniäni kirjoittaessani heille.
Lapset ja nuoret ovat minusta kaikki niin ihania että heidän kirjoituksiaan ei voi
ohittaa vastaamatta ja neuvomatta.
Minullahan on tässä sellainen seesteinen kausi menossa, kävelyn opettelua ja sen semmoista, ihan kuin alusta lähtisi liikkeelle, ihmistaimesta.
Aloitin myös opiskelun ja sellainen aina piristää ja antaa uutta ajattelemista ja
voimia ja sitä on läheisillekin miellyttävämpi kun itsellä parempi olo, myös
kotona.
Hienoja asioita kaikki mitä kirjoitit, tuo lapsiparkkikin, on mahtavaa että sellaisia on. Kun vielä löytäisit sellaisen ihmisen jonka voisit hälyyttää tarvittaessa, että saisit joskus omaa aikaakin, sitä sinulle toivoisin☺️❤️!
Ikävää että nuo sateet alkavat, mutta ajatellaan silti positiivisesti, joohan ☺️❤️