Meidänkin parisuhteessa taidan minä olla masentunut vaikka aika usein kyllä sanon miehelleni, että hän se on masentunut.
Olen yrittänyt miettiä sitä, että mitä on olla masentunut. Mielialani kyllä vaihtelevat mutta eikö se ole normaalia? Joku aamu en viitsisi sängystä nousta pois. Pakkohan se sitten on nousta, kun penskat päällä hyppivät.
Toinen aamu mie sitten nousen jo kello 4 ja leivon sämpylätkin ennen muun perheen heräämistä. Voisinko ollakin kaksisuuntainen? Normaali en kuitenkaan taida olla.
Ei minulla nykyisin ole mitenkään selvää tunnetta, että nyt olen masentunut. Muutama vuosi sitten olin selvästi joka hetki aivan sippi enkä mitään olisi jaksanut. Silloinkin oli vaan pakko jaksaa. Nyt, kun on anoppi, appi, mieheni ja muu suku tukena, ei ole pakko jaksaa, niin en näköjään sitten viitsikään aina jaksaa.
Ajattelen hieman samoin, kuin sie varjo3, että olenkin vaan läheisriippuvainen.
En uskallakaan parantua, että mua ei vaan jätettäisi yksin. En pelkää avioeroa mutta ehkä sitä pelkään, että hieman urheiluhullu mieheni jättää minut useammin yksin, jos huomaa, että pärjään ihan hyvin. Varmuuden vuoksi jään hyvän olon jakson jälkeen sänkyyn makaamaan.
Otsikkoon vastaan, että myös meidän parisuhteemme hoitoa ovat yhteiset hetket. Ei välttämättä kovin pitkiä ole, mutta joka ilta ainakin tunnin verran, kun lapset on saatu nukkuu. Viikonloppujakin saamme silloin tällöin olla kahdestaan.
Ehkä sitten mieheni urheiluharrastukset ovat hänet pelastaneet. Vaikka toivoisin kyllä, että rakkaus on meidän avioliittomme pelastus vaan taitaa se olla jääkiekko.