Miten päästä pitkästä suhteesta yli?
Haluaisin kuulla muilta pitkistä suhteista eroinneilta kokemuksia kuinka he ovat päässeet yli päättyneestä suhteestaan? Moniin verrattuna suhteeni oli varmaan lyhyt, 7-8vuotta, miten sen päättymisen nyt laskee… Olimme yhdessä teini-iästä asti ja opin turvautumaan mieheeni joka asiassa. Nyt tunnen oloni äärettömän yksinäiseksi vaikka ystäviä ja muuta perhettä on. Ajattelen exääni koko ajan, vaikka erosta on puolitoista vuotta. Erokin oli ruma, mies petti ystäväni kanssa jonka johdosta koko kaveripiiri on edelleen hajalla ja kaikki suhteet hyvin sekavia.
Harrastan pakosta liikuntaa, käyn paljon ulkona ja soittelen kavereiden kanssa. Mutta mikään ei auta. Olen koittanut tutustua uusiin miehiin ja joitain yhden illan juttuja on ollut mutta olo niiden jälkeen on tosi huono. Muut miehet eivät vain kiinnosta. En ole varma kykenenkö enää ikinä normaaliin suhteeseen. Luottamus muihin ihmisiin meni totaalisesti eikä itsetuntoa ole enää nimeksikään.
Lääkäri totesi minut masentuneeksi ja ohjasi psykiatrisen sairaanhoitajan juttusille. Tämä oli kuitenkin sitä mieltä etten apua oikeasti tarvitse vaikka selostin olotilani ja ajatukseni tarkasti. Olen niin hukassa etten enää tiedä mitä tehdä. Samat asiat ja ajatukset pyörii päässä non-stoppina. Ajoittaiset ahdistuskohtaukset on jotain sanoinkuvaamattoman hirveää ja niitä tulee joka kerta kun edes epäilen että exälläni on joku uusi. Jotenkin tämä kehä olisi katkaistava, mutta en enää tiedä mitä tehdä. Terveyskeskuksen apu on kokeiltu, en ilmeisesti ole tarpeeksi pahassa jamassa että saisin apua, kaverit ei enää jaksa kuunnella… Olen kirjoittanut päiväkirjaa, pakottanut itseni ihmisten ilmoille ja liikunnan pariin, tehnyt kaiken mitä sairaanhoitaja neuvoi masennuksen hoitoon. Ei auta. Ainut mikä auttaa edes hetkeksi on alkoholi, enkä keksi enää syytä miksen turvautuisi siihen näin sunnuntai-iltanakin. Päivän esitin sukulaisissa reipasta ja kaikki kaatui kotiin päästyä niskaan. Ei siis muutakuin pullo auki että pystyy edes kuvittelemaan jaksavansa huomiseen.