Miten ottaa avioero? Miten vapautua omasta vankilastaan?
Niin, olen tänne aikaisemminkin kirjoittanut, itsemurhayrityksen jälkeen, sekä parisuhdeväkivallan jälkeen.. Ja nyt olen epätoivoisena elämän kuiluni reunalla. Kun oikein mietin, olen vankina omassa kodissani, tässä elämässäni.
Miten erota narsistisesta ADHD-oireisesta alkoholisti miehestä?
Niin, en tiedä, mikä hän noista on eniten. Kaikista on vahvasti oireita. Kaljaa kuluu joka ikinen ilta 10-12 tölkkiä. Välillä viikonloppuisin tai näin pitkinä vapaina, vielä toiset samanmoiset annokset aamuyöllä/aamulla… työnsä arkipäivisin hoitaa ok, ja on pidetty henkilö työssään. osaa siis ”hurmata” etenkin hieman varttuneemmat (nais)henkilöt. Ja hoitaa siis työnsä ilman ylimääräisiä poissaoloja tai mitään sellaista.
Mutta, sitten kotona, hänestä ”kuoriutuu” tuo itsekäs ja vaativa taho, jonka kanssa on erittäin haasteellista ja pelottavaa elää.
Minut pitää tässä eniten pelko. Pelko siitä, mitä sitten tapahtuu, kun vihdoin uskallan astua ovesta sen viimeisen kerran. Mitä tapahtuu lapsille? Mitä tapahtuu miehelleni? Mitä tapahtuu minulle? On niin paljon uskomuksia, mitä voisi käydä. Mutta, toisaalta kaikki voisi päättyä hyvinkin.. Mieheni voi myös huonosti suhteessamme, oletan, ja siksi hän esim. juo koko ajan. Hän saattaisi jopa lopettaa, jos saisi itsekin olla vapaa?
Meillä on olleet raskaat viimeiset viitisen vuotta. Ja nyt tilanne on aivan sairas.. vanhin lapsista ei voinut enää elää saman katon alla isän kanssa, vaan asuu nyt toisten nurkissa etsien omaa asuntoa. Toiseksi vanhin karttaa myös kotona oloa, seurustelee ja viettää aikaa kumppanin luona. Nuorimmat ovat vielä sen verran meistä aikuisista riippuvaisia, että se tässä eniten vaivaakin. Mutta he kärsivät tästä tilanteesta koko ajan, koska aistivat tuskan joka meillä kotona on.
En vain tiedä miten tämän kaiken saan siististi päättymään ja meidät kaikki hengissä pysymään.. itseni puolesta olen taas alkanut pelkäämään, etten ajaudu epätoivoon, kuten kolme vuotta sitten
Voi, kertokaa, miten ongelma ratkaistaan? Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? En kohta jaksa enää itsekään yrittää mitenkään selvitä tästä