Hannuli kirjoitti 20.1.2014 15:40
En tiedä, mitä mieheni välttely tekee meille ja lapsillemme. Pelkään sitä, että jos nyt muutun näkymättömäksi, hän kokee, että en enää rakasta häntä ja olen luovuttanut. Lapset eivät tällä hetkellä näe meitä ollenkaan yhdessä, en tiedä mitä se tekee heille. Pelkään , että pilaan sen viimeisenkin mahdollisuuden yhteenpaluulle, jos eristäydyn hänestä. Ehkä se ajaa häntä vielä enemmän toisen luo.
Olemme olleet toistemme parhaat ystävät ja avioliiton loppumisen myötä joudumme luopumaan myös siitä. Mieheni sanoo, että se, että en halua nähdä häntä, on minun päätökseni. Niin se onkin, mutta hän ei oikein jättänyt muutä mahdollisuutta. En voi olla ystävä ja ystävällinen nyt sellaiselle, joka petti minut pahimmalla tavalla (ja jatkaa sitä edelleen).
Moi Hannuli, en voi neuvoa, itse päätät mitä teet, mutta kirjoitat tuossa asian, jota ihmettelen: "Hän kokee, että en enää rakasta häntä" ?!?!?!?!?😐🤨😠
Miksi sinun pitäisi enää rakastaa häntä, jos hän on valinnut toisen naisen ja jättänyt sinut???!!😑❓😐 Ei sinun todellakaan tarvitse olla hänelle ystävä, eikä ystävällinen. Pikemminkin sinun pitäisi alkaa olemaan ystävällinen, kiltti ja huomaavainen itsellesi.
Lapset kyllä selviävät, kun heille kertoo asiallisesti, mikä tilanne on ja painottaen että se ei johdu heistä. Hei eivät ole syyllisiä siihen, että isä ja äiti eivät enään tule toimeen keskenään. Isä ja äiti heille kuitenkin säilyvät ja rakastavat heitä, mutta eivät voi asua enää keskenään. He tutkimusten mukaan pärjäävät paremmin noin, kuin asumalla vuosikausia epämääräisen ristiriitaisessa väkisin tai kulissien takia ylläpidetyssä perheessä.
Miten miehesi julkeaa olla tuollainen? Syyttää sinua siitä, ettet voi nähdä ja tavata häntä?!?!? Ihan käsittämätöntä. Hän ei ilmiselvästi tajua, miten syvästi olet häntä loukannut.
Oletko kertonut hänelle, miten olet häntä loukannut, vai oletko vaan kuten minä kääntänyt vihasi sisäänpäin ja antanut sen "räjähtää" siellä (vrt explode-räjähtää ulos, implode=räjähtää sisään).
Nyt hei sassiin työstämään tuota asiaa oikean ihmisen kanssa ja varaamaan aikaa ammattiavulle. Ei sinussa ole vikaa, jos toinen syytä ilmaisematta hakeutuu toiseen suhteeseen toisen ihmisen kanssa. Sinulla on syytä olla vihainen ja tuntea mielipahaa ja sallia itsellesi, ettet tapaa miestäsi, jos ei ole pakko. Sinulla on oikeus tunteisiisi.
Itsestäni en nähnyt tätä samaa piirrettä, kun eksäni kutsui minut laulamaan karaokea, ja kun menin paikan päälle, oli tämä uusi mies sattumalta tulla tupsahtanut paikalle, ja minä vaan nätisti menin ilmoittautumaan eksälleni, ja kättelin tämän uuden kaverin enkä edes osannut suuttua siinä tilanteessa. Kiehuin sisältä, ja pois mennessäni kiehuin ja yön valvoin ja tein biisin ja sitten piirsin vihani ja kipuni ja suruni ulos monta kertaa. Ja vieläkin lapioin omaa suuttumustani ja kipua ulos sen jäljiltä, etten osannut ilmaista sitä ja arvostaa itseäni. Helvetti, miksi meidät on tällaisiksi lampaiksi kasvatettu... ainakin minut, rakkaussuhteessa. Kyllä minä muuten osaan raivota, mutten ilmaista sitä kaikkein lähimmälle ihmiselle. Siinä on minun vammani, - ei ole tarkoitus varastaa ketjua, mutta näin paljastuu mistä näkökulmasta asiaa kommentoin.
Toivotan sulle voimia oivaltaa oma arvosi ihmisenä ja tahtoa ilmaista se, miltä sinusta tuntuu ja mitä haluat. Olet sen arvoinen ja kun opit arvostamaan itseäsi, niin silloin on tois(t)enkin opittava. Ja oppivathan he, kun ei anneta muuta mahdollisuutta, eihän?!
🙂👍