Mitä te tekisitte?!

Mitä te tekisitte?!

Käyttäjä papukaija92 aloittanut aikaan 07.07.2016 klo 21:37 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä papukaija92 kirjoittanut 07.07.2016 klo 21:37

En tiedä mihkä tänne kirjottaisin, mutta johki on pakko purkaa tunteintaan, ennen kuin pääsen ammattiauttajalle!

Elikkäs, tyttäreni kertoi minulle ja miehelleni että hänen 9v serkkunsa koski hänen pim**** ☹️
Tein tietenkin heti lastensuojeilmotuksen, mutta nyt kun en halua kyseistä serkkua meille tyttäreni syntymäpäiville, niin olen se kylmä bitch mieheni mielestä! Ja hänen mielestä olen liian ankara 9vuotiaalle!

Tuntuu että mieheni ei oiken ymmärrä tilanteen vakavuutta! Tai oikeastaan koko hänen sukunsa! Tämän tyttäreni serkun äitikään ei ole sanonut MITÄÄN koko tilanteesta! muutakun sen että ”oli ***** housut kuulemma jalassa” MUTTAKUN SE ON SILTI VÄÄRIN, KOSKEA TOISEN SUKUPUOLEEN! Varsinkin kun tyttäreni on vasta 3vuotias!

Minulle on sanottu nyt sairaalasta(käytiin tutkimuksissa ettei ole vammoja) ja lastensuojelusta, että olisi hyvä pitää pieni tauko, ettei tyttäreni ja hänen serkkunsa näe hetkeen!

Tämä ei ole ensimäinen kerta, kun tämä tyttäreni serkku jää tälläisestä kiinni! vuosi sitten oli siskopuolellensa ehdotellut koskettelua………. 😭😭

Onko täälä muut joutunut samaan tilanteeseen!!?

Ja miten saisin miehen tajuamaan, asian vakavuuden?

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 08.07.2016 klo 16:24

Tee, mitä teet, mutta 9v on edelleen lapsi, eikä välttämättä ole ymmärtänyt "tilanteen vakavuutta". Hän on tod.näk. ollut vain utelias. Toivon, ettette riitele asiasta tyttäremme kuullen.

Käyttäjä marmoriikki kirjoittanut 09.07.2016 klo 12:21

Valitettavasti tuo on lapsille aivan normaalia ja tervettä käytöstä, etenkin 9-vuotiaalle. Ei siitä voi mitään ilmoitusta tehdä, 9-vuotias ei ole vastuussa mitenkään ja juttuun ei tainnut kuulua aikuisia. Kuitenkin lapsellekin on syytä painottaa toisen oikeutta koskemattomuuteensa, mutta kiinnostusta asioihin ja itseensä ei saa kieltää, siitä voi aiheutua ongelmia myöhemmin.

http://www.hus.fi/sairaanhoito/lasten-sairaanhoito/lastenpsykiatria/lasten_seks_hyv_kaytto/Tietoa/seksuaalinen_kehitys/Sivut/default.aspx

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 10.07.2016 klo 14:04

marmoriikin kanssa samoilla linjoilla, ei ole lastensuojeluasia ja mielestäni ylireagoit - vaikkakin ymmärrän tilanteen olevan hämmentävä ja pelottavakin.

Puhu 9v lapsen vanhemman kanssa, joka varmasti ymmärtää asian - ja puhukaa vaikka yhdessä 9v serkun kanssa aiheesta: "tuollainen koskettelu ei ole hyväksyttävää".

Lähtökohtaisesti lasten epätoivottua käytöstä korjataan kasvattamalla, ei viranomaisilmoituksin.