Mistä voimia selvitä vaikeasta erosta?
eli.. olimme poikaystäväni kanssa yhdessä kauan, melkein 7 vuotta. välissä olimme erossa yhden vuoden, jonka jälkeen ”tapasimme” uudelleen ja palasimme yhteen. muutimme saman katon alle, ja kerkesimmekin olemaan uudelleen yhdessä kolme vuotta, ja tottakai matkaan on mahtunut paljon ylä-ja alamäkiä, aina ei ole ollut ruusuilla tanssimista, mutta jostain se tahto olla toisen kanssa aina löytyi. kaikesta huolimatta minusta itsestäni tuntui siltä että hän on minulle se oikea, ja että hänen kanssaan minun kuuluu olla, ja tältä valitettavasti tuntuu yhä. noh, syksyllä kumminkin mies ilmoitti ettei tahdo enää olla kanssani, että tilanteemme ei muutu ikinä mihinkään. oli kuulemma miettinyt asiaa itsekseen jo hetken (ei vaivautunut minulle kertomaan tunteistaan ennen kuin oli liian myöhäistä) ja oli nyt päätöksensä tehnyt, eikä hänen mielensä voisi muuttua. siinä sitten aikani rukoilin ja pyysin miettimään, pyysin ”taukoa” että saisi olla itsekseen omien ajatustensa kanssa. ei käynyt, ei kuulemma auttaisi. menin kokonaisen kuukauden, ennenkuin asunto irtisanottiin, tämän tilanteen kanssa aivan sumussa, olin aivan hajalla. siitä ei mennyt kauaa, muutama viikko kun mies myönsi tehneensä elämänsä isoimman virheen ja halusi minut keinolla millä hyvänsä takaisin. lupasi kuun taivaalta ja halusi näyttää että on muuttunut ja tajunnut että minun kanssa hänen kuuluu olla. alkuun olin skeptinen, mutta vähitellen aloin uskoa, että ehkä selvittäisimme ongelmamme ja opettelisimme ”uudestaan seurustelemaan”. kun sitten tammikuun lopussa tuli ensimmäinen vastoinkäyminen ja riitelimme muutamaan otteeseen, mies alkoikin heti menettää kiinnostustaan ja ennen helmikuun puolta väliä, kun kinaamista oli jo hetken takana, ilmoitti ettei kiinnosta enää. en kuulemma ollut muuttunut ja kaikki oli ihan samanlaista kuin ennen. kuvittelin että erilleen muutto oli pohjakosketus, mutta se oli hyvin kaukana tilanteesta, jossa olen nyt. nyt olen pohjalla, enkä usko että tämän syvemmälle voisin enää päästä. päässäni pyörii vain miehen sanat ja lupaukset joita hän antoi ja vannomiset, ettei halua päästää minua menemään koskaan enää. ja kun vastoinkäymisiä tulee, lyökin heti hanskat tiskiin. olo on niin petetty, olen niin surullinen – oikeastaan en edes löydä sanoja tähän enää. en pysty mitenkään kuvailemaan pahaa oloani ja en tiedä miten tästä enää nousen. tulipas pitkä vuodatus, toivottavasti joku jaksaa lukea ja jakaa omia kokemuksiaan..