Kirjoittelin kevään puoella tänne, mutta en enää löydä sitä viestiketjua..
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä 9 vuotta ja niistä naimisissa 7. Meillä on kaksi pientä lasta joista toinen ihanuus syntyi nyt kesällä 😍
Tammikuussa miea rupesi puhumaan erosta. Toista lasta oli toivottu pitkään ja nyt kun se oli tulossa mies halusi erota. Olin aivan järkyttynyt! Ei ollut kuulemma riittävästi yhteistä aikaa eikä tarpeeksi sutinaa makuuhuoneen puolella. Toki nyt kun katsoo aikaa taaksepäin niin onhan meillä ollut hyviä ja huonoja hetkiä mutta niinhän kaikilla, lopulta kuitenkin enemmän hyviä. Täytyy myöntää ettemme olleet hoitaneet parisuhdetta riittävästi sen jälkeen kun perheeseen oli tullut lapsi..
Muutama viikko tämän keskustelun jälkeen näin vahingossa miehen puhelimessa viestejä toiselta naiselta johon oli tutustunut töissä. Saahan sitä kavereita olla mutta jos viestit ovat luokkaa ”hyvää yötä, nähdään huomenna ☺️❤️” mieheltäni ja vastauksena ”haluaisin painaa pääni rinnallesi ja että otat minut syliisi” naiselta jota en ole koskaan tavannut. Murruin täysin 😭 Mieheni ei aikaisemmin ole ollut kiinnostunut puhelimestaan töistä kotiin päästyään, nyt se oli jatkuvasti vierellä, äänettömällä ja minä en siihen saanut koskea. Myöhemmin selvisi myös että työpaikan juhlat olivat kotibileitä joissa tämä nainen oli aina mukana.
Mieheltä kysyessäni kuka tämä nainen on oli vastaus aina ”ollaan vain kavereita”, ”sille on helppo puhua” ja ”ei ole mitä luulet”. Viestejä tuli aina yömyöhään kun minä olin raskaismahani kanssa mennyt väsyneenä nukkumaan. Ja suurin osa poistui puhelimesta nopeasti.. Kävivät työporukan kanssa Levilläkin ja arvatkaas kuka oli siellä melkein viikon mittaisella reissulla mukana! On heistä oikein söpö kuvakin istumassa sylikkäin. ”No siellä nyt kaikki istu toistensa sylissä..”
Kaiken tämän aikaa olen koittanut saada parisuhdettamme toimimaan sillä rakastan miestäni enkä voisi kuvitella elämääni ilman häntä. Ajatus on oikeastaan kuvottava.. Viestit on vähentyneet ainakin iltaisin nyt näin syksyn tullen mutta valehtelu ei. Sattuu kun ei miestä tunnu häiritsevän ollenkan että valehtelee minulle, vai onko jo niin tottunut siihen ettei se tunnu puhumista kummemmalta?
Tällä viikolla mennään pariterapiaan. Itse käyn seksuaaliterapeutilla sillä siinä saralla on ollut ongelmaa.. tai nyt ei ole kun ei ole mitään sutinaa ollut moneen kuukauteen. ”Sitä saa mitä tilaa!” tuli vain mieheltä..
Mistä siis voimia taistoon? Mistä voimia jotta avioliitto saadaan pelastettua? Ja miten ylimääräisistä osapuolista eroon?
Kiitos kun jaksoit lukea 🙂🌻