Mistä sanat ja rohkeus?
Voisiko joku jolla on kokemusta auttaa? Tarvitsisi löytää oikeat sanat ja paljon rohkeutta…
Tilanne on se, että haluan erota miehestäni, enkä tiedä miten asian hänelle kertoisin ☹️
Olemme olleet yhdessä reilun 10 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 4 ja kohta 9vuotiaat.
Puolisoni on sairastellut paljon (vaikea masennus, kihti, kilpirauhasen toimintahäiriö jne…) ja ollut siksi poissa työstä reilusti yli vuoden. Tuona aikana hän ei ole osallistunut kotitöihin, eikä muutenkaan auttanut minua arjen pyörityksessä.
Nyt hän alkaa nousemaan pahimmasta aallon pohjasta. Sen huomaa siitä, että hän jaksaa taas. Jaksaa viettää aikaa kavereiden ja harrastuksen parissa… mutta kotitöitä ei vieläkään.
Hän on kuin kolmas lapsi, enkä jaksa enää!
Olen aina tukenut häntä (vaikka olisin välillä tarvinnut itsekin tukea).
Nyt hän haaveilee omasta yrityksestä yhdessä veljensä kanssa. Mutta nyt en rehellisesti sanoen voi häntä tukea. Sillä miten hän saa mitään firmaa hoidettua jos ei saa kotonakaan tehtyä yhtään mitään…
Palatakseni otsikon kysymykseen, kerottakoon vielä, että puolisoni on erittäin äkkipikainen. Kun hän suuttuu, hän menettää täysin itsekontrollin. Pelkään häntä. Hän ei ole koskaan lyönyt minua, mutta on heittänyt tavaroilla. Hänellä on väkivaltainen tausta, joten tiedän mihin hän kykenee. Joskus kun erosta on ollut puhetta, hän on uhannut tappaa itsensä ☹️
Ennen mietin vain, että miten jaksan. Nyt ymmärrän, että näin ei voi jatkua. Vielä pitäisi löytää se rohkeus ja voima ratkaisun tekoon.