Mistä saan voimia?
Hei.
Olen tyypillisissa ruuhkavuosissa kipristelevä nuori äiti. Minulla on kaksi alle 4 v lasta, aviomies, omakotitalo, ok työpaikka.
Tuntuu että annan kaikkialle kaikkeni. Yritän olla vaimo, äiti, alainen ja kaikkea, mitä missäkin roolissa minulta vaaditaan. Kaikki on kai okei; kotimme on uudehko ja kauniiksi kehuttu, lapset suurinpiirtein hyvin kasvaneet ja terveitä, ”hyvämaineiset” työt ja koulutukset.
Mutta siltikin, olen niin kyllästynyt ja väsynyt kuin olla voi. Olen aivan aallon pohjassa.
Tuntuu, että olen pelkkä ”kodinhoitaja” perheelleni, rakastajatar (tosin himoton ja epäeroottinen sellainen), työtäni vain palkan takia tekevä marmattaja. Väsymykseni on hirveää enkä oikein tahdo päästä sängystä ylös uuteen päivään. Mieleni ajelehtii siellä ja täällä enkä tahdo millään pystyä olemaan oikeasti läsnä tilanteissa.
Avioliitto on hurjan kovilla. Tulee raivontunteita ja suunnattomia vastenmielisyydentunteita miestäni kohtaan, ja olen tosi paha suustani. Riitelemme, tai paremminkin minä huudan ja mekastan ja mieheni vaikenee tyypilliseen tapaansa. Olen kireänä lapsille, saan huutokohtauksia pienistäkin erheistä enkä siedä mitään ylimääräistä. Jonain aamuina olen huomannut toteavani lapsilleni etten jaksa tänään enää komentaa, saatte tehdä kuten itse haluatte. Ja hehän tekevät -ja minä en komenna.
Kuluneella viikolla perhe-elämä alkoi tuntua helvetille. Keskustelimme avioerosta ja talon myynnistä. En osannut kuin itkeä ja sen jälkeen oksentaa. Mieheni vetäytyi omiin oloihinsa.
Olen aloittanut omat ohjaavat käynnit psykologilla. Tuntuu kuitenkin, että tästä suosta en pääse ylös. Olen miettinyt mielialalääkkeiden aloittamista vaikken niihin usko ollenkaan. Olen miettinyt myös äärimmäisiä ratkaisuja kuten ”katoamista” (muuttoa vähin äänin muualle) tai jotain, pois tästä näennäisestä perheonnesta. Suisidaalinen en kuitenkaan ole ollenkaan, sentyyppisiä asioita en harkitse.
Onko ketään samassa tilanteessa elävää tai muuten hyviä neuvoja, joilla voisin kokeilla eteenpäin? Mitä voin tehdä? Mitä hyötyä tai haittaa minulle on lääkkeistä?
Apua, apua, apua, tuntuu että uppoan ☹️