mistä on hyvä parisuhde tehty
Hei,
Oisko ketään vertaistukistajaa, joka osaisi tai haluaisi kertoa, miten on onnistunut luomaan toimivan parisuhteen? Olen raasu ihan esikoululainen aiheessa, kun en ole elämäni aikana onnistunut luomaan yhtäkään onnellista ja kestävää parisuhdetta. Siis ihan alusta alkaen niin kuin eppukoululaiselle kerrotaan. Miten tutustutaan ihmiseen, jonka kanssa voi rakentaa jotakin kestävää? Miten jaksetaan jatkossa toisen kanssa? Mikä mielestäsi on ollut se taikasauva, mikä on saanut kaiken kestämään? Jos vertaat itseäsi meihin parisuhdeluusereihin, mitä koet tehneesi toisin? Onko sinulla/teillä mielestäsi ominaisuuksia, jotka ovat auttaneet terveen parisuhteen rakentamisessa ja pysyvyydessä?
Tiedän tai luulen tietäväni paljonkin asioita, joita minun olisi pitänyt tehdä toisin aikoinaan. Mutta vaikka alkaa ihan oikeasti tuntua siltä, etten enää koskaan jaksa yrittää parisuhdesaralla, tämä kysymys vaivaa minua edelleen. Vaikkei siitä ole jälkikäteen muuta hyötyä, kuin että tietää tehneensä kaiken väärin, niin olisi silti kiva tietää, mitä kaikkea. Ehkä se auttaisi muissakin ihmissuhteissa. Ehkä niitä samoja virheitä toistaa kaikkialla huomaamattaankin. En tiedä, olen puhki asti pohtinut omia virheitäni elämän matkalla, ja ajattelin pyytää jeesiä, jos joku aiheeseen tarttuisi.