Minä olen narsisti
Hei, olen Narsisti. Näillä sanoilla aloitin elämäni ensimmäisen päivän jolloin tiedostin olevani narsisti.
Tuo kyseinen päivä on juuri tänään, sillä eilen rakas ystäväni latoi minulle faktoja sekä vaivoja säästämättä oli referoinut tekstin tunnetun narsismitutkijan kirjoituksista. Myönnetään tähän samaan syssyyn myös se että olen huippuunsa viritetty manipuloinnin mestari.
Noin, nyt kun olen saanut tämän sanottua niin lienee aika kertoa itsestäni. Olen 37-vuotias perheellinen mies jonka elämä on ollut yhtä vuoristorataa ja joiden syyt olen vasta ymmärtänyt viimeisen 14 tunnin aikana. Useita tuhottuja parisuhteita takana, lukematon määrä manipuloituja ihmisiä, huikea määrä erilaisia rajojen haku temppuja sekä tuntematon määrä taakse jätettyjä hyväksikäyttämiäni ihmisiä.
Se tunne mikä valtasi minut kun ymmärsin mikä olen, oli jotain kauhun ja epäuskon välimaastoa, sillä olenhan aina halveksinut ihmisiä jotka käyttävät muita hyväkseen. Oman kaikkivoipaisuuteni sisällä en kyennyt näkemään että olen itse juuri sellainen. Karmea tunne, mutta samalla ainut tapa herätä.
Nyt kyseenalaistan kaiken oman tekemiseni ja niiden motiivit, myös tämän tekstin kirjoittamisen. Kirjoitanko tätä jotta saan perusteltua itselleni olevani hyvä ihminen? Yritänkö vain saada muut ihmiset näkemään etten minä mikään narsisti ole koska kirjoitan avoimesti ja rehellisesti? Kun hymyilen kaupankassalle ja kiitän kohteliaasti, yritänkö vain manipuloida jotta hän muistaisi minut paremmin?
En luota yhteenkään omaan tekooni tällä hetkellä. Tälläkin hetkellä pääni on kuin karuselli, toisaalta haluan aidosti parantua ja sitten on se vielä vahvempi Minä joka sanoo että juuri noin, kirjoita pois ja kaikki on taas hyvin. Kumpi on se oikea Minä? Sitä en osaa sanoa.
Motiivini aloittaa tämä kirjoittelu oli se etten halua unohtaa mikä minä olen koska joudun kohtaamaan tämän asian joka päivä kirjoitukseni muodossa, niin asia ei pääse unohtumaan eikä mieleni saa työnnettyä sitä taka-alalle.
Tiedän että tästä alkaa todella pitkäkestoinen hoito ja toivon että jaksan käydä sen polun loppuun koska en halua enää olla se joka jättää jälkeensä vain tuhoa.
Toivonkin että ihmiset kommentoisivat tätä ja kertoisivat omista kokemuksistaan. En pelkää myöskään kritiikkiä, päinvastoin se on tervetullutta koska katson sen olevan osa toipumistani.
Tiedostan myös että on mahdollisuus etten koskaan pääse eroon tästä sairaudesta, mutta aina voin toivoa olevani joskus parempi ihminen.
Kiitos kun jaksoit lukea.