Toivo14 kirjoitti 29.7.2014 9:55
Näinhän Se on,kun pettäjä laitetaan kova kovaa vastaan,niin huomaa vääryyden.
Heti,kun meillä huomattiin,että minä oikeasti voin erota ja varata jopa aikoja viranomaisille edistääkseni asiaa,niin perhe priorisoidaan.
Mutta vaikeaa tämä on.Miehen kesäloma loppuu,huomenna töihin.Heti vihani nousee.Käskin hänen lähteä vanhempiensa luo,koska minusta tuntuu,että hän menee samalla naisen luo ,kun menee töihin.
Samalla mietin,että ajanko hänet vihallani pois?Kun mietin,että jospa tämä nyt oikeasti on tätä miehen yrittämistä.Mutta kun en jaksa luottaa,nyt tuntuu,että kamalampaa on olla hänen vietellään kuin erillänsä.
Miten jatkaa,oikeasti,auttakaa.Luottamus nolla,arki hyvää,keskustelut auki,varasi perheelleen mökinkin syksylle,maratoonikisat.
Mutta koko ajan tuntemus,että toinen nainen määrää elämäämme.Mieheni elämää.En jaksa tätä epävarmuutta,vaikkei sitä kuulemma enää ole.Tosin sama litania kuultu ennenkin.
Miiksi en voi vaan luovuttaa ?Mietin eilen,ja ajattelin lapsiani,kuinka syyttömiä he ovat ,jos menettävät isän 24/7.
Toisaalta,jos aion pelastaa lapseni tulevalta helvetiltä,täytyisi minun pelastaa ensin itseni.Happinaamari omille kasvoilleni ensin,jotta voin asettaa ne lasteni kasvoille.
Toivo14, minusta on ihan luonnollista, ettet osaa luottaa. Itselläni puolison yhden illan jutusta nyt kohta kaksi vuotta ja luottamuspulaa edelleen, sinulla on vielä rankemmat kuviot takana, jatkuvaa valehtelua ja epäluottamusta. Älä vaadi itseltäsi liian ankarasti luottamusta. Joidenkin mukaan pettämisestä toipuminen voi viedä vuosia.
Eivätkä lapset menetä isäänsä kokonaan, hän on varmasti heidän elämässään tulevaisuudessakin, vain eri tavalla. Lapsesi ovat syyttömiä, mutta niin olet sinäkin. Et sinä ole heiltä isää viemässä, vaan isä itse omilla teoillaan on pistänyt toisen naisen, valheet ja salailun perheensä edelle. Nyt mies joutuu tilille.
Mies on pistänyt luottamuksen oikein silppurin läpi. Tilanteen korjaaminen vaatisi mieheltäsi valtavasti työtä, keskustelua keskustelun perään, pitkän työn luottamuksen korjaamiseksi. Mietihän, ymmärtääkö miehesi miten ison prosessin edessä hän on? Onko hän mielestäsi ihminen, joka on valmis tekemään töitä esim. vuoden verran suhteen parantamiseksi?
Omalta mieheltäni tiedän, että hän ei ole. Ei ollut silloin, eikä ole nyt. Arkemme on hyvää ja sujuvaa, mutta en usko hänen olevan se, jonka kanssa voisin nähdä elämää eteenpäin 10 vuoden päähän, ellei hänelle tule jotakin suurta kasvun paikkaa pian.
Elän siis suhteessa, jonka tiedostan tekevän hidasta kuolemaa. Se tosin sopii minulle tässä tilanteessa, olen pian valmistumassa koulusta, muutan pois tältä paikkakunnalta, rupean tosissaan aloittelemaan MINUN elämääni. Mies tippuu kelkasta sitten kun tippuu. Se sattuu, mutta sille ei voi mitään, koska hän ei osaa muuttua keskustelevaksi ja suhdeongelmia ratkovaksi ihmiseksi ehkä koskaan.