milloin ihminen ei enää tarvitse vanhempiaan?
Kysymys on täynnä katkeruutta ja vihaa. Mitenhän tämän saisi hyvin kerrottua…
Olen hyvin yksinäinen ihminen. Aina se ei ole yksinäisyyttä, vaan se on myös yksinoloa ja siitä nauttimista. Joka tapauksessa, minulla ei ole kuin yksi ystävä; ja häntäkään en juuri tapaa, vaan kirjoittelemme tuossa ”social networkissa” eli facebookissa.
Jotenkin minusta on alkanut tuntua, että olen jo vuosikaudet ollut oman äitini viemäri; henkilö, johon hän purkaa kaiken oman turhautumisensa ja ärsyyntyneisyytensä. Isäni on ollut ankara, ja meidän välimme ovat koko elämäni ajan olleet huonot, nykyään puhumme, mutta hän on etäinen persoona jossain tuolla. Vanhempani eivät asu kaukana.
Oli aika, kun minun tietämättäni, äitini tapaili toista miestä minun ensimmäisessä omassa kodissani (olin juuri muuttamassa), isäni sai tietää ja epäili, että tiesin (vaikken tiennyt) ja sain syytöksiä vehkeilysalaliitosta äitini kanssa.
Tänään sitten laitoin äidille viestin; älä soita, en halua kuulla turhautunutta ja tyytymätöntä, tylyä kieltä. Eli äiti on viestin päässä. Ongelmani on se, että olen perin juurin yksin (minulla on veli, joka käy silloin tällöin), olen työtön, raitis, se mainittakoon…
Ei ole ihan helppoa yksinäiseltä ”pöydältä” – lähde harrastuksiin ym. vinkkeihin tarttua, en tiedä jopa olenko tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen (olen jäänyt) näiltä osin.
Haluaisin, ja en halua, vapaaksi vanhemmistani. Olen yhä (olen sitä mieltä) lapsi, joka tarvitsee vanhempiaan myös aikuisena, vanhempina, ei heidän likakorinaan.
Vähän vaikeaa, ihmiset ei niin herkästi muutu…