Miksi yrittää enää?
Kymmenen vuotta naimisissa, lapsi ja ulospäin asiat mallillaan….
Maailmani särkyi syyskuun alussa ja en saa niitä palasia enää kohdalleen.
Kaikki alkoi vuosia sitten. tuli olo, etten ole miehelleni ainoa. Kummallisia katoamisia illalla ulos ja puhelin korvalle jne.. Mieheni oli komennuksella ja käytös muuttui täysin. Eli kuin unessa kotona, kaikelle oli aivan sama ja käärsin asiasta. Koetin puhua ystävilleni, mutta en saanut asiaan vastakaikua. Mieheni oli ulospäin malli isä, mies ja perheenpää.
Kärsin tällaista kolme vuotta, tein typeräsi itse ihastuin kauan tuntemaani mieheen. Sain huomiota jota kotona en saanut, tunsin itseni ihmiseksi, en piiaksi joka hoito kodin ja lapsen.
Syyskuussa katsoin sattumalta mieheni puhelimeen jota en ollut aiemmin tehnyt. Minusta puhelin on HENKILÖKOHTAINEN. Siellä oli viesti toiselta naiselta. Siinä kiiteltiin siitä miten mieheni on tehnyt naisesta perhosen jne… Eli mieheni oli seurustellut yli kolme vuotta naisen kanssa jolla on kaksi lasta. Ollut osa hänen perhettään kotoa poissa ollessaan kokous ja komennusmatkoillaan ( kaksi kesää asunut hänen ja poikien kanssa) Tämän naisen mukaan miehelläni on ihan luonnollinen paikka hänen, poikien ja vanhempiensa elämässä. Nainen on koko ajan tiennyt, että miehellä on perhe toisella paikkakunnalla.
Mieheni kertoi asian ja sanoi, että suhde on loppunut. Nainen laittoi sähköpostilla kaikki likaiset yksityiskohdatkin heidän elämästä. Siitä miten mieheni on nauttinut keskusteluista ja rakastelusta, miten ihanaa arkea he on viettäneet kävelyineen, elokuvailtoineen ja ystäviensä kanssa. On totta, että heillä ehti kertyä töidensa kautta ihan oma pieni ystäväpiirikin joka tiesi asiasta mutta hyväksyi sen. Nainen kertoi miten mieheni on ostellut hänelle kauniita alusasuja, hajuvesiä, koruja. Tuntuu pahalta kun en ikinä ole saanut mieheltäni mitään vastaavaa.
Olin vihainen, katkera, mustasukkainen ja päätin kostaa ja jatkoin suhdetta tämän ihastukseni kanssa ja nyt mieheni tietää asian. Suhteeni tähän ihastukseen on enemmän henkinen kuin fyysinen. Hän on ollut suunnattoman suuri lohtu ja on aivan hänen ansiotaan, että olen jaksanut tähän päivään.
Olen lukenut kirjan revitty sydän, myös tämä on ollut osana siinä että olen jaksanut päivästä toiseen.
Miten saan ajatuksista tämän mieheni ja toisen naisen pois. Se riivaa minua päivittäin. Viha joka minussa on, on niin valtava että pelkään itseäni.
Mieheni on valmis yrittämään uudelleen, minä en tiedä jaksanko. Välitän hänestä, mutta riittääkö se?