Miksi mies masturboi?
Meidän parisuhteessa on keskusteltu viimeisen kahden vuoden aikana avoimemmin ja rehellisemmin seksuaalisuudesta ja siihen liittyvistä haluista ja tarpeista. Itse olen kaivannut enemmän läheisyyttä ja seksiä ja mies onkin nyt osannut myöntää kärsineensä ajoittain haluttomuudesta. Häneltä löydettiin testosteronivaje ja hänellä on siihen nyt korvaushoito meneillään.
Olemme löytäneet hyvän ja avoimen tavan keskustella asioista suoraan ja se on lisännyt todella paljon ymmärrystä välillämme. Minua kuitenkin häiritsee yksi asia. Puolisoni halut vaihtelevat paljon. Riippuu hänen voinnistaan ja mielialastaan. Minä olisin valmis seksiin lähes päivittäin, mutta seksiä on yleensä miehen halujen mukaan. Minun on hankala suhtautua siihen, että puolisoni haluaa tästä huolimatta ajoittain myös masturboida. Tiedän masturboinnin ja kahden ihmisen välisen seksin olevan eri asioita, mutta silti minua ihmetyttää miksi ei sitä energiaa käytä ennemmin meidän väliseen seksiin?
Puolisoni kertoo kuinka masturbointi on jäänyt näiden keskusteluiden myötä melko vähiin ja käyttää enemmin halunsa yhteiseen seksiin. Silti haluaa ajoittain myös touhuilla yksinään. Myönsi myös, että jos esim aamulla masturboi, niin tuskin illalla haluaa seksiä.
Miten te muut halukkaammat osapuolet suhtaudutte puolisonne sooloiluun?