Miksi joku tekee näin
Hei. Ajattelin kirjoittaa tänne, koska täältä tuntuu löytyvän kohtalon tovereita ja vuodastus voisi tehdä minullekkin hyvää.
Olen ollut vaimoni kanssa naimisissa vajaan vuoden verran. Meillä on ollut aina kaikki aivan mahtavaa ja ihanaa. Kunnes pari kuukautta sitten vaimoni tapasi sattumalta erään henkilön ja alkoi pitämään tämän kanssa aktiivisesti yhteyttä. Aluksi se oli aivan harmitonta jutustelua netissä. Pikkuhiljaa vaimoni alkoi muuttua salamyhkäisemmäksi ja välteleväksi. Kysyin toisinaan, kenen kanssa viestittelet ja samassa hän vaihtoi puheenaihetta ja laittoi puhelimensa pois. Sitten hän siirtyi parvekkeelle tai vessaan jatkamaan.. Huomasin ettei hän jätä enää hetkeksikään puhelintaan pois silmistään. Taannoin kysyin häneltä suoraan asiasta ja selvisi, että oli todellakin viestitellyt tämän henkilön kanssa aktiivisesti ja ilmeisen syvällisestikkin, kerran olivat hänen mukaansa lenkilläkin käyneet yhdessä. Ihmettelinkin kun näitä lenkkeilyitä oli alkanut tulemaan todella usein ja ne kestivät pitkään.. No puhuttiin tuolloin asiat halki ja vaimo tunnusti että juttelu tämän toisen miehen kanssa oli pelottavan mukavaa, mutta lupasi lopettaa. Samalla selvisi, että yhdessä suunnittelemamme lapsen hankinta ei todellisuudessa kuulunutkaan hänen suunnitelmiin enää ja oli helpottunut kun ei ollut vielä tärpännyt. Tähän sanoinkin, että jos näin on niin ei meillä ole kiirettä sen suhteen.
No asiat tuntuivat olevan hyvin tämän keskustelun jälkeen, kunnes kerran sattumalta huomasin hänen jälleen kirjoittavan tämän tyypin kanssa ja puhuvan tapaamisesta. Olimme tuolloin yhdessä matkalla, joten en viitsinyt alkaa asiaa käymään sen enempää lävitse. Kotiin palattuamme huomasin hänen jälleen välttelevän minua ja otin asian puheeksi. Satuin myös vahingossa näkemään viestin josta selvisi että vaimo oli tavannut tätä miestä muulloinkin kuin kerran lenkillä. Kun asiasta puhuttiin, vaimo kertoi että arki oli alkanut rassaamaan ja ahdistamaan häntä. Kysyin asioista, jotka häntä olivat ärsyttäneet ja ne tuntuivat todella pieniltä, juuri sellaisilta jotka saisimme kyllä puhumalla selvitettyä. Samalla vaimo sitten tunnusti, että hän oli ihastunut tähän toiseen mieheen. Samassa hetkessä kaikki mureni.. Kaikki tuli niin yht’äkkiä ja tyhjästä. Hän väitti tilanteen olevan vain hänestä kiinni, mutta täytyyhän siinä toisessakin miehessä vikaa olla jos tietoisesti haluaa rikkoa toisten avioliiton!? Nyt asiasta puhuminen on ollut lähes mahdotonta, ollaan vaan koitettu olla normaalisti.. Nyt vaimoni lähti käymään vanhempiensa luona ja minulla on ollut liikaakin aikaa miettiä tätä, samalla hänellä jälleen aikaa rauhassa olla siihen toiseen mieheen yhteydessä… Olen asiasta muutaman ystäväni kanssa keskustellut, mutta se ei tuo tähän kuitenkaan ratkaisua. Haluaisin puhua tästä anopilleni, koska hän osaisi luultavasti auttaa minua.. toisaalta haluaisin myös käydä keskustelemassa kasvokkain tämän toisen miehen kanssa. Kummassakin tilanteessa kuitenkin pelkään, että puhuminen kääntyy itseäni vastaan ja ajan tällä vaimoani täysin vastakkaiseen suuntaan. Mitä tehdä?
Sisältä olen täysin rikki, en pysty nukkumaan, en syömään tai tekemään yhtään mitään. Lähden kohta edes lääkärin juttusille ja toivon mukaan saisin edes hieman sairaslomaa, koska töihinkään en pysty millään keskittymään. Mitä lääkärin kanssa kannattaisi keskustella?
Ja niinkuin täältä olen muiltakin lukenut, tämän asian avaaminen sai olon entistä ahdistuneemmaksi.. huoh 😭