Miksi ihastun vääriin miehiin?
Hei kaikki!
Kyseisestä aiheesta en löytänyt ainakaan täysin omaan ongelmaani liittyvää keskustelua. Olen siis hyvin sosiaalinen ja läheisyyttä kaipaava ihminen. Olen vielä nuori, 23-vuotias naisenalku. Viimeisin oikea parisuhde minulla oli 5 vuotta sitten, eli todella nuori olin vielä silloin. Nyt jälkeenpäin kun ajattelen niin tavallaan oli jopa helpotus, että se suhde päättyi, vaikka en ollutkaan itse se joka erota halusi. Ero oli minulle jostain syystä erittäin vaikea, mutta sain kuitenkin melko äkkiä koottua elämäni kasaan ja ajattelin, että uudella suhteella ei ole kiirettä, tulee sitten kun tulee.
Nyt kuitenkin, kun olen ollut sinkkuna jo 5 vuotta ja ystävät ympärillä alkavat pariutua, muuttavat yhteen rakkaidensa kanssa, menevät kihloihin ja naimisiin ja onpa osalle jo jälkikasvuakin siunautunut, alan turhautua. Tottakai olen onnellinen ystävieni onnesta, mutta huomaan samalla olevani yhä enemmän katkera, enkä ymmärrä miksi. On minulla muutamia sinkkuystäviäkin, mutta jostain syystä minä olen ainoa, jolle sinkkuus on ongelma.
Tässä viime vuosien aikana elämässäni on kyllä ollut miehiä. Monta kertaa olen ollut aivan äärettömän ihastunut, mutta kun juttu alkaa mennä vakavammaksi, mies pakenee. Näin on käynyt joka kerta ja useita kertoja tarinaan on myös liittynyt toinen nainen. Useat näistä miehistä olen alunperin tavannut baarissa ja sänkyyn on päädytty melko nopeasti. Tiedän, että tämä ei ole järkevin tapa tutustua uusiin ihmisiin, jos etsii pysyvämpää suhdetta. Olen kuitenkin melko avoin ihminen ja silloin kun olen kiinnostunut toisesta ihmisestä, en näe mitään järkevää syytä pihdata seksiä vain sen takia, että niin kuuluu tehdä. Olenko siis ollut liian helppo? Täytyykö miesten todella saada ”metsästää”, jotta mielenkiinto säilyy? Olen siis tavallaan joutunut hyväksikäytetyksi, miehet ovat ehkä ensin olleet kiinnostuneita minusta, mutta lopulta halunneet vain seksiä, kun sitä kerta helposti minulta ovat saaneet.
Kyllästyin ”pelaamiseen” ja päätin, että en alistu enää yhteenkään tuollaiseen suhteeseen. Suurimmat unelmani ovat kuitenkin aina liittyneet jollain tavalla joko parisuhteeseen tai perheeseen ja aika selväksi alkoi käydä, että tuolla tavalla alkaneet suhteet eivät sen pidemmälle etene. Olin yli vuoden ilman mitään ”säätöä”, mukaan lukien seksi ja oikeastaan tämä selibaatti tuntui aika hyvältä.
Nyt vuodenvaihteessa lähdin ystäväni ja hänen ystäviensä kanssa yhteiselle mökkireissulle. Tutustuin mökillä todella viehättävään, mukavaan ja kaikin puolin minun tyyliseeni mieheen. Hän teki aloitteen. Koitin ensin hieman jopa vältellä häntä, kun oli tarkoitus lähteä sinne mökille ihan vain pitämään hauskaa kavereiden kesken. Olimme kaikki aika humalassa ja jossain vaiheessa tein sen mitä ei pitänyt, päädyin sänkyyn tämän miehen kanssa. Hän kuitenkin hakeutui seuraani myös selvinpäin ja pidettiin tiiviisti yhteyttä pari viikkoa tuon mökkireissun jälkeen ja nähtiinkin pari kertaa. Kaikki tuntui sujuvan todella hyvin. Nyt yhteydenpito on lähes loppunut, hyvin harvoin jotain viestitellään ja lähinnä minun aloitteesta. On hänkin yhteyttä ottanut ja vastailee kyllä minun viesteihini ihan normaalisti kuten ennenkin. Näimme viimeksi 4 viikkoa sitten, eikä hän ole ilmaissut sen jälkeen minkäänlaista mielenkiintoa uutta tapaamista kohtaan. Eli turpaan taisi tulla taas! 🤕 Itse olen analysoinut tilanteen sellaiseksi, että hän pitää minua ns. varavaihtoehtona, eli toisin sanoen ainoa asia mitä hän minulta haluaa, on seksi. Tai sitten hänellä on jotain todella kieroutuneita henkikohtaisia ongelmia. Päätin lopettaa yhteydenpidon.
Jostain syystä tämä viimeisin ”juttu” tuntui erilaiselta mitä aiemmat, jollain tavalla oikealta ja helpolta. Ja niin hyvältä. Tulkitsin miehen tunteneen samoin, mutta ilmeisesti olin taas väärässä. Olen ollut ihan maassa viime viikot ja tuntuu, etten pääse yli tästä, vaikka en edes tunne miestä kunnolla.
En edes tiedä mikä minua vaivaa tai ärsyttää tässä tilanteessa eniten. Ihastun vääriin miehiin. Aina kun minusta kiinnostuu mies, joka haluaisi tutustua kunnolla, minä teen samoin kuin miehet minulle, eli pakenen kun toinen osoittaa kiinnostuksensa. Annan aluksi ymmärtää jotain aivan muuta, vaikka tiedän etten ole kiinnostunut. Vihaan tätä piirrettä itsessäni, kuten myös niissä miehissä jotka tekevät minulle samoin. Sitä saa mitä tilaa? Miten pääsisin eroon tästä loputtomasta kierteestä, en jaksa enää. Anteeksi pitkä ja sekava sepustus, mutta olen kai aika sekaisin, kun päädyn aina toimimaan jopa omien periaatteideni vastaisesti 😯🗯️