Heippa kaikille!
Minä olen myös yksi eron kokenut ja kaikki kyseiset tunteet läpi käynyt. Ensin olimme mitä parhaimmat ystävät kun ero oli tuore. Sovimme että lapsen takia pidämme hyvät välit, ettei tyttäremme juhlissa kenenkään tarvitse tuntea itseään vaivautuneeksi meidän takia.
Sitten minulle alkoi tulla viha häntä kohtaan ja hän syytti minua siitä. Sanoi että se on epänormaalia. Yritin siis päästää vihasta irti ja loputa tunsin taas lämpöisiä tunteita tätä miestä kohtaan. Hän puhui minulle pehmosia ja antoi ymmärtää yhteen palaamisen mahdollisuudesta. Seuraavana päivänä hän oli kuin jäätä ja aivan eri ihminen. En ollut edes koskaan tiennyt että hänessä on sellainen puoli. Niin ruma se keskustelu oli ja syy miksi en kelvannut oli niin ällöttävä ettei sitä viitsi edes kirjoittaa julki.
Monesta olen selvinnyt, mutta sinä iltana maailma romahti. Onneksi soitin kriisikeskukseen ja sain siitä paljon voimia sille illalle ja oloa helpotti tieto siitä että apua saa myös jatkossa.
Näin on tullut koettua yhdessä erossa ikäänkuin kaksi hyljätyksitulemista. Juuri kun yhtä kriisiä oli käymässä lävite,nii toinen tuli aaltona päälle ja hukutti kurkusta kuristamalla.
Tuskan ideana on kai se ettei enää halua sotkeutua siihen ihmiseen, joka on itselleen epäkelpo. Jos kipua ei ole tarpeeksi ja vaiheita ei tule käytyä sydän ja naama verellä lävite, niin silloin ei kait pääse suhteesta irtikään niinkuin pitäisi. Näin olen asian mieltänyt, mutta en tiedä miten voi enää luottaa keneenkään? Ja onko siinä mitään järkeä?
Toivon voimia kaikille niille joiden ero on siinä vaiheessa, kun toista on niin kamalan kova ikävä ja ajatus hänestä toisen kanssa tuntuu tappavalta. Kyllä siitä päivä kerrallaan selviää, vaikkei sitä uskokaan juuri sillä hetkellä! Jokainen on syntynyt ilman sitä toista ja elon hetkiä on ollut ennen sitä toista, niin kyllä elämää on eron jälkeenkin. Itse en ole saanut vielä sisältöä elämään, vaan tämä on lähinnä elossa olemista. Mikään ei kuitenkaan estä minua saamasta sellaista elämää kun haluaisin. Pakkohan minullekin on jossain olla se joku? Minuakin voi rakastaa.