Mikä on kohtuullista?
Se joskus hämärtyy omassa mielessä. Olen saanut huomata, että miesystäväni viettää aika paljon aikaa muiden naisten seurassa. Hän on hyvinkin seurallinen ja ulospäinsuuntautuva, mikä on tietystikin hieno piirre ihmisessä.
Luotan häneen täysin, en siis epäile koskaan , että hän esim. harrastaisi seksiä jonkun toisen kanssa. Tiedän kyllä hänen flirttailevan muiden naisten kanssa. Se ei minua häiritse, kun en ole paikalla ja yhdessäollessamme en voi juuri meteliä nostaa siitä, että hän olisi käyttäytynyt tahdittomasti. Ei minua häiritse sekään, jos miesystäväni halailee muita naisia, kun olen paikalla. Tiedän, että hänellä on todella hyviä naisystäviä ja ovat melko paljonkin tekemisissä ja esim. tuo halailu on aivan harmitonta ja todellistä toisesta välittämistä. Hän myös käy joidenkin naisten kanssa lounastreffeillä ja tekee jotain muutakin toisinaan.
Tässä taannoin hänet oli pyydetty ystäviensä luokse satojen kilometrien päähän kylään ja myöhemmin selvisi, että myös hänen naapurinsa, ilmeisesti sinkkunainen oli samassa paikassa viettämässä viikonloppua. Mieheni ei tietenkään voi mitään sille, ketä ystävänsä pyytävät kylään, mutta ihmettelin hieman, miksi minua ei sinne kutsuttu. Eivätkö ystävänsä tienneet, että miesystäväni oli varattu, vai mistä oli kyse. En voi ymmärtää ja asia vaivaa minua. Miesystäväni ei myöskään kertonut matkastaan mitään muuta, kuin, että hän menee sinne viikonlopuksi.
En ole varma, mutta uumoilen, että miesystäväni ja tuo nainen menivät sitten samalla autolla(mikä tietysti olisi ollut sinällään järkevää ja taluodellistakin) ja tiettävästi heitä oli viikonloppua viettämässä isäntäväki ja miesystäväni, sekä tuo nainen.
Kyllä minusta tuntui pahalle, kun sain sivulauseessa tietää asiasta, vaikken epäilekään, että miesystäväni mitään typerää olisi matkalla tehnyt. Silti, hän vietti kokonaisen viikonlopun niin. Ja ei siinä mitään, jois hänellä oli mukavaa ystäviensä kanssa, niin hieno homma, mutta… asetelmat tuntuvat jotenkin väärille. Varsinkin siksi, koska yhteinen aikamme miesystävän kanssa on todella vähäistä. ja niinkuin olen jo aiemminkin todennut, toisinaan minusta tuntuu, että hänestä tänne tuleminen tuntuu enemmän velvollisuudelta, kuin, että hän sitä haluaa.
Ylireagoinko tässä kohtaa, kun tunnen mustasukkaisuutta ja toivottomuutta? Olen ajatellut, että hän tietysti näkee parisuhteessa olemisen eritavalla, kuin minä. Hän on tottunut koko ikänsä olemaan paljon kaveria naisten kanssa kun minä taas olen elänyt eritavalla. On minullakin miesystäviä, mutta parisuhteessa ollessa en juuri vietä aikaa muiden miesten kanssa. Harvoin käyn kahvilla tai sitten olen pariskuntien kanssa.
Toistahan ei voi hallita, eikä määräillä. Ei se olisi rakkauttakaan, enkä halua sellaista tehdä. Yritän usein ajatella asiat toisen kautta, mikä hänelle on hyvä.
Ehkä tähän liittyy vielä sekin, että saan yhteisen vähän ajan lisäksi todella vähän mitään positiivista huomiota miesystävältäni. Hän kuitenkin on joskus huomauttanut jollekin toiselle miehelle, ettei nyt ala lääppimään minua.