Mikä on itsekkäintä?
Tämän esitän omaisille ja läheisille. Mikä on itsekkäintä
1. tehdä tai yrittää itsemurhaa
2. puhua omaisille itsemurhasta
3. eläminen sairaana toisten harmina
taustaa. Olen 18v ja aika monesti jo yrittänyt itsemurhaa. En niistä puhu perheessä, en sitä ennen, enkä sitten, kun ole selvinnyt sairaalasta kotia ala millään tavalla itsemurhayrityksestä puhumaan. En mistään syistä miksi yritin, enkä yleensä koko asiasta mitään, yritän vaan jonkun ajan kuluttua uudelleen. En omasta mielestäni hae huomiota, enkä oikeastaan apuakaan, haluan vaan kuolla juuri sillä hetkellä. eikä ne yritykset niin onnettomia ole olleet, että en seuraavalla kerralla, kun en jaksa elää, niin onnistuisi parantamaan tapoja ja saatankin kuolla.
Jos silloin, kun on oikein paha olo, olisikin joku ihminen vieressä ja alkaisin olostani puhuu ja uskaltaisin sanoa, että tapan itseni, niin voisi olla, että en sitten yrittäisi itsemurhaa. Mutta tätä mun kysymykseni koskeekin, eli onko sitä oikeus omaa perhettään rasittaa jatkuvilla puheilla itsemurhasta, onko se itsekästä?
Itsemurha on itsekäs, sanotaan usein. Mutta mikä sitten on itsekkäintä?
Voihan se eläminen sairaana ja aina toisten harmina oleminen olla aika itsekästä. Onko itserakkaintä elää, jos ei koskaan kykene itsenäiseen elämiseen vaan tarvitse aina omaisten tukea?
Entäpäs sitten te keillä on omaisia jotka jatkuvasti puhuvat itsemurhasta. Milloin sitä on nuppia myöten täynnä eikä enää jaksa kuunnella. Pitääkö omaisia suojella ja puhua vaan silloin tällöin itsemurhasta. Vaan pitäsikö vaan puhua terapiassa. Mutta entäs jos on hetki, kun haluaa kuolla ja terapia on kiinni? Mitä, jos silloin tekee itsemurhan, kun ei jaksa elää ja koettaa suojella omaisia viimeisiin asti. Valitseeko puhumisen vai itsemurhan?
Tietenkin nyt suurin osa haluaa vastata, että tietenkin puhuminen. Mutta ei kannata äkkiä niin vastata, vaan kannattaa tarkemmin miettiä ja perustella kantaansa. aatella vaikka niin, että mitä, jos mulla tosiaan ois tuollainen omainen, miten se kaa jaksaisi olla.