Mikä minusta on tullut? :(
En tiedä mitä tässä tekisi. ☹️ Minulla mies ja 2 lasta; 2v ja 4v.
Kun lapset olivat vauvoja hukutin heidät rakkauteen, pidin sylissä, hoidin hellästi, imetin pitkään, lepertelin. Olin varmasti hyvä äiti. 😍
Olen ollut nämä 4v kotona. mies töissä, rakentanut hartiapankilla taloa illat, ja harrastaakkin mies on ehtinyt. Minä olen hoitanut kaikki ns. naisten kotityöt lasten ohessa (siivous, ruoanlaitto, kaupassakäynnit, pyykit…). minulla ei ole ollut mitään harrastuksia, ei omaa aikaa. aluksi en raaskinut enkä tahtonut olla erossa vauvoista. omistauduin äitiydelle. Olin aina tahtonut lapsia! <3
Nykyään jos kaikki on hyvin olen yhä ihan ok äiti, mutta sellaisina päivinä kun olen väsynyt….. 😞 Meillä ei ole mitään tukiverkkoa suvusta, kuntaamme ei saa edes lastenhoitajia.. kun ajattelen tätä tulen toivottomaksi, olen aivan yksin! Mies ei ehdi minua auttaa, syyllistää sitten kun ei tämä talo koskaan valmistu kun joutuu hoitamaan lapsia. Sisintäni riipii kun tiedän että olen äidilleni vain suuri pettymys (näin hän asian ilmaisi henk.koht.)Olen kateellinen kun näen kuinka muut mummot iloitsevat omista lapsenlapsistaan ja osallistuvat heidän elämäänsä.
Asia mikä minua huolettaa on käytökseni 4v lapseeni. Puran pahaa oloani häneen: Huudan. Karjun. Haukun ilkeäksi. Syytän. Otan liian lujasti kiinni. Olen aivan natsi. 😞
Enkä pysty rauhottumaan, en välitä siitä että lapsi itkee ja on hätääntynyt, näen vain punaista. 😯🗯️
Minä kasvoin tunnekylmässä kodissa, äitini kammosi läheisyyttä. en muista koskaan istuneeni kenenkään sylissä. Äitini on ollut aina hyvin luotaantyöntävä, ei tulisi mieleenikään yrittää halata häntä 😠
Ja nyt käyttäydyn samalla lailla omaa lastani kohtaan. 😭 sylissä pitäminen on epämielyttävää ja jos hän ei tottele on se katastrofi; vaadin tottelevaisuutta. Näen hänessä itseni lapsena. Lapsuuteni ajattelu laukaisee helposti raivotautini. samoin sen että olen niin YKSIN asian kanssa. :'(
En tahdo puhua asiasta neuvolassa: kunnassamme ei ole resursseja perhetyöhön ja pelkään leimautumista. Mutta ainakin nyt tuntuu paremmalta kun olen johonkin tästä pystynyt kertomaan. kiitos.