Mihin tunteeni ovat kadonneet?
Mieheni jäi kiinni pettämisestä vajaa kaksi vuotta sitten. Hänellä oli ollut n. 8kk kestänyt suhde minua 6 vuotta nuorempaan naiseen. Koi aluksi varmasti kaikki kriisin vaiheet läpi😭. Tunteeni olivat melkoista voristorataa vaihdellen vihasta rakkauteen, epäuskosta uskoon, haluksi lähteä ja erota, pelkoon yksinjäämisestä. Meillä on takana n. 16 v avioliittoa ja kaksi murrosikäistä lasta. Kaikkea mennyttä ei voinut heittää hukkaan ja mukana oli kuitenkin vielä rakkautta.
Avioero oli yhtenä vaihtoehtona mielessä, meillä molemmilla. Mieheni halusi kuitenkin jatkaa liittoamme ja on katunut kovin tekoaan. Selvää selitystä pettämiselle hän ei ole osannut kertoa, jotakin jännityksen hakemista ja oman miehisyyden osoittamista se kai oli. 😑❓ Itekkin olin lopulta sitä mieltä, että haluan jatkaa liitossamme.
Viimeaikoina olen huomannut itsessäni ja tunteissani muutoksen. En tunne enää oikeastaan mitään miestäni kohtaan.😞 En vihaa, mutta en myöskään rakasta. En koe kiintymystä enkä halua. Toisaalta en kuitenkaan luota häneen vielä, en ole osannut antaa kokonaan anteeksi, enkä ole unohtanut hänen tekoaan. Jotenkin tuntuu, että tässä liitossa on vain ”helppo” olla. Ei tarvitse ajatella ja olla yksin vastuussa taloudellisista asioista, arjen pyörittämisestä.
Tavallaan pelottaa tämä tunteettomuus. Olenko ajautumassa siihen, että avioero sittenkin olisi paras ratkaisu? Mietin haluanko elää loppuelämäni suhteessa, joka ei anna minulle sitä, mitä kaipaisin. 😟
Onko kukaan toinen kokenut samanlaisia tunteita? Miten tilanteenne on selvennyt?
En halua kuitenkaan loukata miestäni kertomalla hänelle, etten tunne häntä kohtaan mitään. Ajattelen, että tämä saattaa olla vain jokin ohimenevä tila.
Auttakaa vähän…😯🗯️