Mietin tässä mitä tekisin? Oltu naimisissa 30 vuotta. Lapset aikuisia.
Mies on koko ajan ryypännyt milloin enemmän ja milloin vähemmän. Huomaa selvästi että ryppäämisellä on ollut vaikutus ihan aivotoimintaan. Tällä hetkellä saa ihan yksinkertaistakin asiaa kertoa 5-6- kertaa eikä meinaa tajuta. Naapurissa asuu ”Tahvo” niminen henkilö. Meni yhdessä tapahtumassa tältä kysymään että miksi Tahvo ei oo tullut paikalle. Missä se on ? Itse Tahvo istui penkissä ja sanoi että tässähän minä olen.
Piilopulloja on ollut vaikka missä pannuhuonetta myöten. Parempi on se pullo kuin se että juteltaisiin. Muutaman kerran on tarttunut kiinni ja särkenyt vaikka mitä. On kuulemma hänen talonsa ja minä en omista mitään enkä ole mitään koskaan tehnyt.
Pari kertaa olen riehumisen takia saanut hommattua mielenterveysneuvolaan. Viimeksi viime kesänä. Hoitaja kertoi että on soittanut miehelle ja sopineet että tulee käymään vastaanotolla. Oli kuulemma käynytkin. Sen verran sain hoitajalta tietoa että tarvetta ihan psykiatrille ja lääkitykselle.Ukko ei kuitenkaan kertaakaan maininnut käyneensä missään. Lähti kirkolle ”asioille” ja käy samalla vanhempiensa luona. Käyntien jälkeen alkoi juttelemaan enemmän ja tuntui että kyllä se tästä elämä kirkastuu. Mutta kuten aiempinakin vuosina, piti minulta joulu saada pilalla. Kun aattoiltana tulin isäni luota, ukko oli hirmu kännissä punaviinilasi edessä. Kuulin kun soitti lapsille että tuo äitinne on semmoinen paska että ei tänne kenenkään kannata tulla jouluna! Arvatkaa sattuiko?
Jostain syystä penskojen silmissä heillä on isä joka tässä suhteessa kärsii, ja minä hänen elämänsä panen pilalle. Näin ukon puhelimesta kun tyttö just oli laittanut viestin että tule isi meille, et tarvii äitin kanssa olla.
Mielentervysneuvolassa juttelin itse psykologin kanssa ja hän sanoi: kuinka sinä tuota jaksat? Oletko ajatellut erota?
Olen ajatellut.
😭