Mies vetosi jättäessään mielenterveysongelmiin, olen ihan sekaisin
Eli ero tuli miehen aloitteesta ja (lähes) täysin yllättäen. Olin siitä ekan viikon aivan epäuskoinen ja suunnittelin pariterapiaa yms. jolla ihan hyvän suhteemme saisi pelastettua. Nyt kun kuitenkin viikon jälkeen keskustelimme, niin mies tuntui olevan täysin varma eron lopullisuudesta ja vetosi päätöksessään omiin mielenterveysongelmiinsa ja siihen, ettei halua aiheuttaa minulle enää enempää tuskaa.
Sekaisuuteni johtuu nyt siitä, etten itse mitään mielenterveysongelmia edes huomannut koko kahden vuoden suhteen aikana. Mies väittää kätkeneensä ne ja valehdelleensa minulle esittämällä tervettä koko suhteen ajan. Toki tiettyä kireyttä oli loppuaikoina ilmassa eikä seksikään sujunut, mutta kuvittelin, että ongelmat johtuivat vain tavallisesta kommunikaation puutteesta ja olisivat keskustelulla / pariterapialla korjattavissa. Suurimman osan ajasta tunnuimme viihtyvän yhdessä erinomaisesti ja todella tunsin löytäneeni elämäni miehen.
Nyt tekisi kauhesti mieli mankua häntä takaisin kertomalla etteivät ne ongelmat minua haittaa ja että osoittamalla rakkauttani selvemmin (mitä en ollut loppuajan kireän ilmapiirin takia älynnyt / rohjennut tehdä) asiat saataisiin pidettyä kurissa. Tiedän kuitenkin, ettei mies tule siihen suostumaan, niin varman oloinen eropäätöksestään hän oli viimeisessä keskustelussamme.
Raastaa, kun haluaisin pelastaa suhteemme ja samalla auttaa häntä, mutta en voi tehdä sitä. Toisaalta hän kyllä tosiaan tuntui ottavan suhteemme lopettamisen aika kylmäävän rauhallisesti, joten mietin, että olivatko kaikki ne onnelliset hetket suhteessamme olleet hänen puoleltaan vain näyttelyä.
Jos muilla on vastaavia kokemuksia tai muuta sanottavaa, niin olisin kiitollinen kommenteista. Pakko päästä purkamaan tunteitaan jonnekin.