Mies juo liikaa, en jaksa enää.
Olemme ns.”vanha” aviopari, olleet naimisissa jo yli 25 vuotta. Mies on juonut aina, mutta viimeisten vuosien aikana aina vain enemmän. Yrittäjällä on niitä paineita, joita pitää joka ilta yrittää helpottaa viinalla. Nyt olemme enää kolmisin kotona, vain 14-vuotias kuopus on jäljellä. Muut kolme lasta ovat maailmalla. Miehen juominen on alkanut inhottaa minua ja tytärtämme todella paljon. Olen sanonut, että me lähdemme, jos ei tavat parane. Mies onkin vähentänyt juomista, mutta ei pääse siitä kuitenkaan irti.☹️
En jaksaisi enää yhtään paukkua tai kaljaa. Heti, kun näen mieheni tekevän paukun, niin inhottava tunne alkaa kuristaa minua ja lähden toiseen huoneeseen nukkumaan. Olen itse alkoholisti-isän tyttö ja nähnyt juomista pienen ikäni ja inhonnut sitä silloinkin. Tuntuu kuitenkin vaikealle ajatus kaupunkiin muuttamisesta ja kaiken rikkomisesta.
Töissä jaksan sinnitellä kohtalaisesti, mutta kotona en jaksaisi tehdä enää mitään uutta.( Minä olen meillä ollut aina se, joka tekee kaiken pihan laitosta siivoukseen ja ruuan laittoon, olen sellainen puuhailija yleensä. ) Joulusiivous ihan ajatuksenakin oksettaa. Ajattelin, että jos alkaisin pakata vaatteita pahvilaatikoihin joulusiivouksen sijaan. Kai siksi, että mies uskoisi meidän olevan tosissaan muutto-asian suhteen.
En ole jaksanut lähteä al-anoniin, vaikka joku minulle sitä suosittelikin, itkettää vaan.
Kertokaa hyvät ihmiset, miten tästä voisi päästä eteenpäin? En jaksa, vaikka puhunkin tästä jo ystävilleni aivan avoimesti.😯🗯️