Mies jäi kiinni uskottomuudesta kun olen viimeisilläni raskaana
En olisi ikinä uskonut minulle käyvän näin. Järkyttävä totuus on se, että mies jäi kiinni maksullisen naisen käytöstä kun olen viimeisilläni raskaana. Meillä on myös 5-vuotias tytär. Tämä on vienyt maton jalkojeni alta sekä uskoni tähän elämään – miten ihminen, jota rakastaa ja joka rakastaa, voi olla näin paha. Mies jäi kiinni kun minulla oli niin vahva intuitio jostain pahasta ja lopulta, useiden valheiden jälkeen, hän tunnusti karmivan tekonsa.
Olen itse aina ollut uskollinen ja se on yksi tärkeimmistä arvoistani. Mieheni tietää tämän myös, olemme näistä teemoista keskustelleet. Meillä oli kaikki asiat hyvin eikä suhteessamme ole koskaan ollut mitään pahaa, ei väkivaltaa, alkoholisimia yms. Mieheni on järkevä ihminen ja erittäin hyvä isä. Meillä oli kaikki asiat kunnossa, vaikkakin viimeinen vuosi on ollut rankkaa aikaa toista raskautta yritettäessä. Meillä oli rakkausavioliitto. Mies oli viettämässä railakasta iltaa kaveriporukan kanssa (minun ideani) ennen vauvan syntymää, illasta oli yhdessä sovittu hyvissä ajoin. Maksullinen nainen tuli vastaan miehen lähtiessä kotiin ja jostain käsittämättömästä syystä mies lähti naisen matkaan. Mies kertoo, ettei pystynyt viemään asioita loppuun saakka, mutta kaikki pettämisen tunnusmerkit tässä täyttyvät äärimmäisen tuskallisella tavalla.
Mies kärsii nyt joka solullaan ja on tehnyt kaikkensa puolestani, se on ainoa asia, koka minua edes hieman lohduttaa. Hän on hakenut mnulle apua ja hän on varaillut meille pariterapiaa useaan paikkaan. Hän on itkien soittanut ja kirjoittanut läheisilleen, mm. äidilleen ja on tunnustanut tekonsa. Hän on kutsunut itseään hirviöksi ja näen, että hänellä on todella vaikeaa. Hän hokee rakastavansa minua, perhettään, kotiamme, elämäämme ja syntymätöntä vauvaamme.
Minä kärsin, minä kärsin enemmän kuin koskaan enkä näe mitään valoa missään. Pelkään masennusta. Olen katkera. Meillä oli kaikki onnen ainekset kasassa. Miten tästä eteenpäin? Voiko tästä selvitä? Mies on sanonut odottavansa niin kauan kuin on tarpeen ja tekevänsä kaiken mahdollisen. Hän on jutellut kanssani asiasta aina kun haluan, vaikka keskellä yötä useamman tunnin.
En ole valmis lähtemään vaikka se ensin kävi mielessä. Olen aina ajatellut olevani ehdoton uskottomuuden suhteen, mutta asia ei ole niin helppo kun kyseessä on oma elämä, oma koti ja ennen kaikkea lapset.
Auttakaa minua. Miten tämän tuskan saa joskus unohtumaan ja voinko ikinä enää luottaa mieheeni.