Mies haluaa erota, minä en

Mies haluaa erota, minä en

Käyttäjä ::broken:: aloittanut aikaan 23.09.2011 klo 16:20 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä ::broken:: kirjoittanut 23.09.2011 klo 16:20

Hei,

minäkin haluan upottaa lusikkani tähän suhdesoppaan.

Tilanne on tämä: olen 23-vuotias nainen ja seurustellut saman ikäisen miehen kanssa 7,5 vuotta. Näistä kolme vuotta avoliitossa.

Olen rikkinäisestä kodista ja elämääni on sisältynyt useampia masennuskausia ja muutama vuosi sitten kuvioihin astui peliriippuvuus. Peliriippuvuuden vuoksi mieheni on menettänyt luottamuksensa minuun ja samalla kaikki tunteensa ja haaveensa yhteisestä tulevaisuudesta. Kolmisen viikkoa sitten hän kertoi haluavansa erota. Siitä asti olemme asuneet eri osoitteissa, mutta olemme kuitenkin nähneet aika monta kertaa. Joka kerta on päättynyt minun puoleltani itkuun ja takaisin vonkaamiseen. Nähdessämme hän on kylmä ja kova ja hänen päällään on ikään kuin kova kuori. Viime kerralla hän kuitenkin murtui ja itki vuolaasti. Syytä ei itkulle kuitenkaan ollut. Aluksi hän esittää ettei halua, että kosketan häntä, mutta kuitenkin seksi kelpaa.

Olen parantumassa peliriippuvuudesta, käyn A-Klinikalla hoidossa asian takia. Olen hyvin surullinen siitä, että mieheni on saanut kärsiä paljon riippuvuuteni takia. Mutta en voi enää mennyttä muuttaa..

Rakastan miestäni todella paljon ja tiedän, että asiat saataisiin korjattua. Hänkin tietää sen, mutta hän ei enää halua sitä..
Toisaalta hän on niin varma tunteistaan, toisaalta niin epävarma.

Pitäisi kai irroittaa kokonaan, mutta en pysty siihen. Olisi niin paljon rakkautta annettavana… juuri hänelle.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 25.09.2011 klo 22:52

Jokaisella on oikeus omiin tunteisiinsa ja toisinaan vain aika ajaa ohi jonkun asian, kuten esim. että suhde enää voisi jatkua. Joskus toinen herää ns. liian myöhään muuttumaan. Toinen ei ehkä enää jaksakaan yhtään asian tiimoilta.

Tietysti muuttujalle muuttuminen parempaa suuntaan on aina kannattavaa.

Mitäpä siinä muuta voi, kuin tehdä se, mikä itselleen on parasta, eli hoitaa itseään. Ja sitten katsoa, tuleeko sunteesta enää mitään. Tietysti tärkeää on myös, että toinen tietää, jos itse on vielä valmis jatkamaan.

Toisinaan näissä elämän kolhuissa suhteet kariutuvat ja joskus liipataan läheltä, mutta selvitään yhdessä.

Pääasia on pitää itsestään huolta. Elämässä tulee sitten moni muu hyvä sen myötä. Toivon, että saatte rakkautenne ja suhteen kestämään 🙂🌻