Mielisairas tyttöystäväni.
Hei, kaipailisin hieman neuvoja maanis-depressiivisen ja jakomielitautisen ihmisen kanssa seurustelemiseen. Olen nyt kohta vuoden seurustellut nykyisen naisystäväni kanssa ja tilanne on jo todella vaikea. En tiedä enää mitä mieltä hän todella on meistä ja suhteestamme, koska hän saattaa aamulla olla täysin rakastunut ja halailla ja pussailla kanssani hokien miten rakastaa minua eikä halua koskaan erota, mutta yhtäkkiä kääntää koko kelkan ympäri ja ryhtyy masentuneeksi valittajaksi joka vain hokee että ei halua olla minun kanssani ja kaikki on hirveää ja elämä syvältä. Takana on myös useampia itsemurhayrityksiä(tai ainakin uhkauksia veitsi kädessä) ja väkivaltaa. Ymmärrän kyllä että kun depressio iskee, niin kaikki tuntuu turhalta ja haluaisi heittää kaiken hukkaan, mutta tiedän myös ettei tämänkaltaisessa tilassa olevaa ihmistä saa jättää yksin(enkä haluakkaan). Rakastan naisystävääni, enkä toivo mitään tässä maailmassa enempää, kun että hän parantuisi. Mutta tilanne menee jatkuvasti vain pahempaan suuntaan, pelkään että jossain vaiheessa hän oikeasti tekee jotain pahaa itselleen jos en osaa auttaa. Toivoin että jos te vanhemmat ja viisaammat osaisitte opastaa. Ai niin, hän on pari viikkoa sitten aloittanut psykiatrilla käynnit, mutta ei vielä ole saanut lääkitystä.