Mielenterveysongelmat ja parisuhde...
Hei. Kiitän jo etukäteen jos jaksat lukea tämän.
Eli siis haluisin vaan kuulla kuinka monella muulla on joko kumppanilla tai itsellään mielenterveysongelmia…
Itselläni on masennus, ahdistuneisuushäiriö ja OCD.
Suhteessa olen ollut kohta 6kk ja poikaystävä tietää mun terveydentilasta mutta ei tunnu ymmärtävän sairauksiani.
Hän ei ymmärtänyt mun alkuvuodesta sattunutta itsetuhoisuutta. Kun hän näki mun tuoreet arvet, joista en puhunut hänelle, hän oli koko viikonlopun todella kylmä mua kohtaan. Ei minkään näköistä fyysistä kontaktia. Ja kun päästiin hänen luokse sitten, hän laittoi rasvaa mun arpiin ja siitä se ripittäminen alkoi. Hän myös kertoi ettei aijo kattella mulla uusia arpia enää ja kertoi suoraan että jos vielä viiltelen, meidän suhde on ohi.
Se on jättänyt jäljet mun mieleen enkä uskalla puhua hänelle mun huolista enää…
Pelkään vaa et hän saa tarpeeks ja jättää mut.
Ja hän ei tajuu et mulle on tosi vaikeeta soittaa ja vastata puhelimeen vieraille ahdistuneisuuden takia. Hän vaa vähättelee ja reagoi tyyliin ”et oo tosissas. Ei se oo nii vaikeeta vastata puhelimeen.”
Niin, ei ehkä hälle, mutta mullepa on…
Hän on niin tietämätön asioista ja luulee et paranun tän parisuhteen ansiosta mut asiahan ei oo niin. Varsinkaan kun pelkona on koko aika jätetyksi tuleminen…
Haluisin vaan kuulla onko muilla ollut tällaista. Ja jos vinkkejä saisin niin olisin kiitollinen… 😭